2011-09-21, 14:31
Medlem
Hej!

Efter att jag stängt locket på min MBP och den går i viloläge fungerar inte WLAN-anslutningen när jag öppnar den igen. Jag behöver logga ut och in igen för att den skall komma igång. Jag hade aldrig det här problemet i SL, kör Lion nu. Någon som känner igen problemet eller har tips på en lösning?
Citera
2011-09-21, 20:17
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Jag hade det så några gånger på min Macbook (SL). Det löste sig av en omstart. Gissar att du redan har testat det dock. Ring Apple och hör annars? Är det en Lion-bugg vill de nog gärna få reda på att det är ett fel.
Citera
2011-09-22, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Jag hade det så några gånger på min Macbook (SL). Det löste sig av en omstart. Gissar att du redan har testat det dock. Ring Apple och hör annars? Är det en Lion-bugg vill de nog gärna få reda på att det är ett fel.

"Teknisk support via telefon: Utgången" står det, kan man ringa ändå kanske?
Citera
2011-09-22, 17:37
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
"Teknisk support via telefon: Utgången" står det, kan man ringa ändå kanske?
Det var som fasen, har de alltså släckt ner sin telefonsupport?
Kanske https://discussions.apple.com/message/16207722#16207722 skulle kunna hjälpa till?
Citera
2011-09-22, 18:09
Medlem
kaffekannas avatar
Jag har typ samma problem fast med min imac, och det gäller LAN-anslutningen för mig. För mig räcker det att öppna inställningar och sen gå in på nätverk.

Jag har forskat lite och det är min dator som inte får någon IP-adress från routern automatiskt. Kan vara att det är samma för dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in