2011-09-24, 20:09
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Det psykiska kan ligga i så länge kanske, men aldrig det fysiska. No sir.
Tack!
Har idag börjat må helt ok faktiskt. Både fysiskt och psykiskt. Har faktiskt varit glad idag, och jag får i mig mat i fast föda också, vilket faktiskt känns jätteskönt eftersom hungern efter ett par dagar sätter sina spår i det fysiska välmåendet också!

Men det är fan märkligt det här med sömnen. Fick sova 1½ timme inatt (yay) men vaknade av en utlösning i boxershortsen, vad fan säger man om det va? Sen kunde jag inte somna om efter att jag gått upp och tvättat av mig etc! Är väl självklart att dongen ska arbeta mot mig när resten av kroppen gör det också!

Oh well, hoppas på lite mer sömn inatt iaf!

Vill påpeka att jag uppskattat att ni skrivit i tråden under den här helvetesresan!
Citera
2011-09-26, 00:17
Medlem
Audacias avatar
Två små frågor till er mer kunniga:

1) Är ganska ordentliga myrkrypningar i benen vanliga när man lägger sig ner, gärna kvällstid, i efterdyningarna av en abstinens?
2) Hur länge håller de i sig? (Notera gärna att detta är min första abstinens)
3) Vad kan man göra för att dämpa dem? Har testat med grapefrukt och TNS och varken eller fungerade!

Börjar bli ordentligt störande att inte kunna sova på kvällarna/nätterna. Är inne på 4:e dygnet utan ordentlig sömn nu! Har bara sovit cirka 1½ timme per natt!
Citera
2011-09-26, 01:41
Medlem
Kingandaces avatar
Har aldrig upplevt en ordentlig AT på tramadol som är den enda opiaten jag tar.
Har gått på det till och från i ca 3-4 månader nu. Kan ta en vecka i sträck, sen hålla upp en vecka. Sen kan jag ta 4-5 dagar, hålla upp 2 dagar o.s.v. Under dessa vecko-uppehåll som jag tar då och då hinner jag bli helt "frisk" lagom till att det är dags att gå på igen.
Jag har alltså små uppehåll hela tiden mitt i race'n.
Under dessa uppehåll hinner jag få lite förkylningssymptom, lite ont i kroppen. Men den psykiska delen av en AT har jag aldrig råkat ut för.
Antingen är det för att jag aldrig låter den biten hinna komma innan jag går på tramadolen igen. Eller så är det för att jag helt enkelt lyckas pricka mina uppehåll tillräckligt bra för att denna fruktansvärda AT inte ska infinna sig. Vad tror ni?
Citera
2011-09-26, 07:51
Medlem
Audacias avatar
Bumpar tråden då detta börjar bli outhärdligt nu! Totalt dryga 7 timmar sömn på 5 dygn nu, och myrkrypningarna avtar inte alls! ;(

Observera att jag inte har tillgång till massa preparat, och vill helst inte proppa mig full med massa saker heller, så främst trix och knep som man kan ta till genom livsmedel etc! Om det nu finns något sådant hjälpmedel dvs!
Citera
2011-09-30, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Bumpar tråden då detta börjar bli outhärdligt nu! Totalt dryga 7 timmar sömn på 5 dygn nu, och myrkrypningarna avtar inte alls! ;(

Observera att jag inte har tillgång till massa preparat, och vill helst inte proppa mig full med massa saker heller, så främst trix och knep som man kan ta till genom livsmedel etc! Om det nu finns något sådant hjälpmedel dvs!

De bästa tipset torde ju vara riktigt varma bad (läste någonstans att de tar bort ca 70-90 av de fysiska symptomen ett litet tag), annars typ varma drycker om du nu kan få i dig det, varmt vatten med honung funkar ju om inget annat finns att tillgå. Koka vatten och häll ned det i plastflaskor använd sedan dessa kokheta objekt för att lindra RLS, egentligen så hjälper allt som har med värme enligt mig iaf :P. Lycka till!
Citera
2011-09-30, 04:33
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorbon
De bästa tipset torde ju vara riktigt varma bad (läste någonstans att de tar bort ca 70-90 av de fysiska symptomen ett litet tag), annars typ varma drycker om du nu kan få i dig det, varmt vatten med honung funkar ju om inget annat finns att tillgå. Koka vatten och häll ned det i plastflaskor använd sedan dessa kokheta objekt för att lindra RLS, egentligen så hjälper allt som har med värme enligt mig iaf :P. Lycka till!

Dom gångerna jag har haft inslag av abstinens eller AT så har kroppen varierat från frossande frysningar till svettandes hetta, kör man tyngre saker så bör man se till att vara påläst och ha div. benzo osv. att tillgå då det inte är nån jävla lek man sysslar med.

Nu handlade detta om en av de starkaste opioiderna, starkare än heroin, dock under relativt kort tid, vet folk som har käkat det i flera månader och fått veta vad ordet helvette verkligen betyder när tabletterna tar slut och alla uttag är gjorda.
Citera
2011-09-30, 07:36
Medlem
Audacias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorbon
Tack för tipsen! Ska ta mig ett långt varmt bad ikväll innan jag ska sova, så får vi se om det funkar!
Myrkrypningarna är det enda som är kvar av abstinensen, förrutom att man fortfarande är lite överkörd, orkeslös sådär, men det är inget att prata om. Men det stör fortfarande att inte få sova ordentligt, även om jag fått sova lite mer nu de senaste 2 dygnen!

Citat:
Ursprungligen postat av Doktor-B.Alle
Dom gångerna jag har haft inslag av abstinens eller AT så har kroppen varierat från frossande frysningar till svettandes hetta, kör man tyngre saker så bör man se till att vara påläst och ha div. benzo osv. att tillgå då det inte är nån jävla lek man sysslar med.

Nu handlade detta om en av de starkaste opioiderna, starkare än heroin, dock under relativt kort tid, vet folk som har käkat det i flera månader och fått veta vad ordet helvette verkligen betyder när tabletterna tar slut och alla uttag är gjorda.
Nu tog jag inte Oxynorm i russyfte, utan för att dämpa en ordentlig ryggvärk, så det fanns ingen anledning att börja bunkra upp med benzo eftersom jag inte såg detta komma. Jag tappade helt enkelt kontrollen över hur många tabletter jag tog per dag!

Och jag måste bara fråga, är Oxykodon verkligen mer potent än Heroin?
Citera
2011-09-30, 20:13
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Och jag måste bara fråga, är Oxykodon verkligen mer potent än Heroin?

Kanske blandade ihop potent och styrka eller om det nu är samma ord
Men det finns en anledning att det kallas "oxycontin the gateway to heroin", ska finnas en ganska intressant doccu med samma titel. Får dom inte tag på oxy så drar dom över till heroin vilket enligt dom är likvärdigt och mycket mycket billigare.
Citera
2011-09-30, 22:08
Medlem
HentaiMannens avatar
Fan vilken lång AT du fick då...
Jag har precis lämnat en AT efter ett par månder med subutex och tram, och min AT varade i ungefär 5 dagar, nu fanns bara lite förkylningssypmtom, svaga myrkrypningar kvar. Eller ja, nu finns inte ens de, för jag fick lite sub i snoken idag så istället mår jag mycket bra.

ÄLSKA opioider efter man lyckats ta sig genom en massa dagar utan.

Önskar dock inte ens min värsta fiende ett beroende på denna skiten... Det är så sjukt svårt att sluta tänka på det...
Citera
2011-09-30, 23:06
Medlem
Doktor-B.Alles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HentaiMannen
Fan vilken lång AT du fick då...
Jag har precis lämnat en AT efter ett par månder med subutex och tram, och min AT varade i ungefär 5 dagar, nu fanns bara lite förkylningssypmtom, svaga myrkrypningar kvar. Eller ja, nu finns inte ens de, för jag fick lite sub i snoken idag så istället mår jag mycket bra.

ÄLSKA opioider efter man lyckats ta sig genom en massa dagar utan.

Önskar dock inte ens min värsta fiende ett beroende på denna skiten... Det är så sjukt svårt att sluta tänka på det...

Det otäcka är att jag, och säkerligen du samt en hel del andra inte "ser något slut" i det hela... och när du väl slutar, vad hade du tänkt fylla det tomma hålet med :/
Citera
2011-09-30, 23:11
Medlem
Citat:
Det otäcka är att jag, och säkerligen du samt en hel del andra inte "ser något slut" i det hela... och när du väl slutar, vad hade du tänkt fylla det tomma hålet med :/

Det är just det, finns det nåt att fylla hålet med? Jag tror ju att alla som brukar någon drog är trasig, det lagas inte bara sådär... Vad ska man fylla det med? Död? Det vete fan...
Citera
2011-09-30, 23:21
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:

Precis... Jag har egentligen inga problem med att genomlida en AT. Bara att bita i det sura äpplet liksom... Men sen då? Vad jag än gör när jag är av skiten så känns det bara "det här skulle vara så mycket härligare om jag bara hade lite opioider". Har ju varit nykter i stort sett en vecka nu, under AT'n ville man bara bort och längtade tills nästa dos ELLER tills AT'n började avta... Nu när den har avtagit, ja då känns allt bara trist för att man är utan opioider.

Nåja, man får skylla sig själv som började.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in