2011-09-22, 21:55
Medlem
Indos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2good2smoke
Ta ett bad och sedan när det blir för varmt tar du munstycket och sänker temperaturen kanske
näää,Tror inte det där funkar så bra,Har man kraftig AT så orkar man inte ens tänka tanken på att tappa upp ett bad...
Citera
2011-09-22, 22:21
Medlem
drakflygares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Jag tycker det fysiska är en miljon ggr värre än det psykiska... men det psykiska måendet förvärras ju tusen ggr pga det fysiska också.

Hade jag bara mått dåligt psykiskt i en abstinens så hade jag prisat gud... eller om jag bara hade lite fysiska problem.

TS... det låter ju som en abstinens ja, och ju fler du går igenom ju värre blir de... tyvärr. Så är det för de flesta iaf. De första gångerna behöver inte vara så hemska (fysiskt då iaf) men de eskalerar med tiden. Tillslut vill man inget annat än att ta livet av sig. Det enda som hindrar en är tanken på att man snart får må bra igen (på opioider då alltså, inte att abstinensen går över) och det faktum att man inte har fysisk styrka att avsluta eländet genom självmord...

Fy fan alltså... när man åker på en riktig fysisk abstinens så är det inte roligt. Man börjar med att frysa, snörvla och gäspa... tårarna sprutar oavbrutet. Sedan börjar man kallsvettas och pendla oavbrutet mellan frossa och överhettning. Och rysningarna (cold turkey) är så intensiva att de faktiskt gör ont. Magen börjar krångla, blir lösare och lösare och tillslut kan man inte dricka en klunk vatten utan behöva springa på toa. Så kommer febern och värken... molar i hela kroppen, svider i skinnet. Förutom värk och svid så tar lederna stryk, värker där också. Man blir så fysiskt svag att man knappt tar sig på toa. Slutligen så börjar man spy... man spyr för minsta lilla, inte bara av illamående... det bara kommer. Och på allt detta fysiska så mår man uselt psykiskt.

Det finns inget jag fruktar så mycket som en opioidabstinens Om du inte vill hamna i helvetet så försök ha dina oxy lite längre än en vecka fortsättningsvis

Sådan avtändning kanske man får efter ett par månaders konstant bruk av oxy. Inte på en vecka.

Antar att det var 5mg tabletter killen får. Då har han tagit lite mindre än 80mg om dagen om det var i sju dagar. Han kommer ha avtändning som max tre dagar med humörsvängningar, rastlöshet, lite illamående etc.

Den avtändningen är inte i närheten av en riktig avtändning som du beskriver.
Citera
2011-09-22, 22:30
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drakflygare
Sådan avtändning kanske man får efter ett par månaders konstant bruk av oxy. Inte på en vecka.

Antar att det var 5mg tabletter killen får. Då har han tagit lite mindre än 80mg om dagen om det var i sju dagar. Han kommer ha avtändning som max tre dagar med humörsvängningar, rastlöshet, lite illamående etc.

Den avtändningen är inte i närheten av en riktig avtändning som du beskriver.

Nä, var därför jag skrev att om TS inte ville hamna i helvete så... menade alltså att det var bäst att ta det lugnt, innan det blir värre =/
Citera
2011-09-23, 00:11
Bannlyst
Läs min på tramadol, men det går över: https://www.flashback.org/sp32744190
Citera
2011-09-23, 06:17
Medlem
Audacias avatar
Det visade sig att jag hade tagit 200mg om dagen i 5 dagar! Visste inte att jag tagit så mycket faktiskt!
Nåväl, är nu inne på dag 4 utan någon Oxynorm och mår lite bättre, men fortfarande skit. Är så sjukt hungrig, men pallar inte ens tanken på mat. Får max i mig lite blåbärssoppa då och då. Kan inte sova heller, vilket är fruktansvärt frustrerande! ;(
Hoppas att ljuset i slutet av tunneln börjar manifestera sig snart! ;(
Citera
2011-09-23, 07:36
Medlem
Berberines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dolcontina
Det jag inte pallar är smärtan, även om det är "bara" en vecka av ens liv. Det är olidligt helt enkelt. Att ha den typen av fysisk smärta så länge blir outhärdligt för mig. Jag dör heller känns det som =/

Mitt psykiska dåliga mående i en abstinens är mest pga värken faktiskt. När jag ligger dålig så bryr jag mig inte ens om ett rus, alltså jag längtar inte efter det... men jag tänker såklart på opioider HELA tiden men då är det för att få bort den där fysiska smärtan... det är det enda som snurrar i skallen.

Sjukt hur olika man kan vara. När jag väl kommer till smärta så är det "värsta över" för mig (i en vecka iaf). Det är just dagen innan (ca 30 timmar eller så) då snoret börjar rinna o smärtan börjar ta tag i leder och ben, det är då jag tycker det är jobbigast. Då det kittlar i hela kroppen av Viljan, likt det gjorde under Cannabis-tiden. Och det finns inte mycket jag kan tänka på mer än att bara få ligga och nodda ännu en natt. Det känns rent omöjligt att ens få sova utan att nodda, och då har jag noll fysisk abstinens vid den tidpunkten.

När det fysiska väl kommer mår jag mest bara pyton, mår illa, kan knappt äta, det gör ont, igenkladdad i halsen av snor o skit. Då är det sista jag är sugen på opiater, vill inte se dem någonstans. Mår apa av att tänka på dem. När detta börjar gå över dock, då vill jag inget häldre en att ha dem igen..

Nu lider ju inte jag av några monster avtändningar som de på Oxy och Horse, och förmodligen inte ens Sub. Så jag har förstående att det kan bli värre beroende på vilken opiat som lägger avtändningen. Jag har alltid trappat ner med tramadol och Kratom innan och nått en nivå där det känns säkert att gå av flyget.
Citera
2011-09-23, 09:14
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Sjukt hur olika man kan vara. När jag väl kommer till smärta så är det "värsta över" för mig (i en vecka iaf). Det är just dagen innan (ca 30 timmar eller så) då snoret börjar rinna o smärtan börjar ta tag i leder och ben, det är då jag tycker det är jobbigast. Då det kittlar i hela kroppen av Viljan, likt det gjorde under Cannabis-tiden. Och det finns inte mycket jag kan tänka på mer än att bara få ligga och nodda ännu en natt. Det känns rent omöjligt att ens få sova utan att nodda, och då har jag noll fysisk abstinens vid den tidpunkten.

När det fysiska väl kommer mår jag mest bara pyton, mår illa, kan knappt äta, det gör ont, igenkladdad i halsen av snor o skit. Då är det sista jag är sugen på opiater, vill inte se dem någonstans. Mår apa av att tänka på dem. När detta börjar gå över dock, då vill jag inget häldre en att ha dem igen..

Nu lider ju inte jag av några monster avtändningar som de på Oxy och Horse, och förmodligen inte ens Sub. Så jag har förstående att det kan bli värre beroende på vilken opiat som lägger avtändningen. Jag har alltid trappat ner med tramadol och Kratom innan och nått en nivå där det känns säkert att gå av flyget.

Ja, om man inte får en monsterabstinens så tänker man nog på ruset mer, eller på att få nodda. Sömnen är ett problem för mig också, i en abs... man är så van att få somna in under noddet så det blir omöjligt utan det.

Minns en gång då jag skulle gå från Oxy till Sub... Jag kunde inte sova alls så jag försökte med diverse piller... allt jag fick ihop. Normalt somnar jag skitbra på Imovane eller en Stes-5... känslig för piller. Hade varit vaken i över ett dygn, kanske 1½. Tillslut hade jag stoppat i mig Xanor, Ikto, Remeron, Imovane, Theralendroppar (en 3 m-pump, vet ej hur mycket det är), Sub, Kodein, Dexofen, Tramadol och sprit (som jag hatar). Somnade jag? Nope

Var "pigg" som en lärka, helt uppskruvad. Blev vaken i typ 3 dygn den gången och det sista dygnet kunde jag inte ens prata. Käkarna låste sig mitt i meningarna och jag fick inte fram ett ljud... fick andas lugn, slappna av, innan jag kunde försöka igen. Om jag försökte sova så snurrade en massa konstiga tankar, bilder och händelser omkring i skallen. Tillslut visste jag inte vad som hade hänt och vad som bara hade hänt i mina tankar.

Helt sinnessjukt var det. Fick tillslut tag i något annat än Sub och efter att jag tagit det så slocknade jag direkt, bara däckade av. Efter det kunde jag kliva på Suben igen och allt blev normalt.

Att inte få sova i en abstinens är fruktansvärt! Dagarna är långa nog liksom... man behöver ju även sömnen för att bli bättre fysiskt.

Annars, när det gäller det fysiska... Jag kan bli så himla dålig och en del beror nog på mitt allmäntillstånd redan innan, men inte bara det. Är väldigt underviktig och jag har ingen bra fysisk form... tappar några kg när jag har abstinens och de kg gör jättemycket skada. Har man sett den spanska "Rec" och den där varelsen som vevar omkring i för stora underbyxor.... så har man sett mig i en abstinens när jag försöker ta mig till toa... typ. Fast jag rör mig långsammare... En kompis började tokgarva när hon såg den där varelsen... som hon tyckte påminde om mig i en abs. Jag blir verkligen en levande död i en riktig abs.
Citera
2011-09-23, 09:30
Medlem
Yohomies avatar
Det fysiska brukar inte vara några problem för mig eftersom man är så jävla redo för vad som ska komma. Efter några dagar börjar man känna sig bättre. Sen brukar jag få mycket positiva tankar om hur bra det går och hur skönt det är att vara fri från det där jävla fängelset.

Sen efter någon dag kickar det psykiska in med all ångest,depression och total avsaknad av livslust och känslor. Detta tycker jag är klart värst eftersom de brukar kunna sitta i flera månader innan det blir bättre. Visst kan man göra mycket för att komma igång snabbare, men fortfarande är det ruskigt jävla segt.

Dolcontina, har du ens varit nykter i några månader?
Citera
2011-09-23, 12:00
Medlem
Dolcontinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yohomie
Det fysiska brukar inte vara några problem för mig eftersom man är så jävla redo för vad som ska komma. Efter några dagar börjar man känna sig bättre. Sen brukar jag få mycket positiva tankar om hur bra det går och hur skönt det är att vara fri från det där jävla fängelset.

Sen efter någon dag kickar det psykiska in med all ångest,depression och total avsaknad av livslust och känslor. Detta tycker jag är klart värst eftersom de brukar kunna sitta i flera månader innan det blir bättre. Visst kan man göra mycket för att komma igång snabbare, men fortfarande är det ruskigt jävla segt.

Dolcontina, har du ens varit nykter i några månader?

Nope, inte på ca 15 år. Och det är inget jag planerar heller

Var dock ren i 1-2 månader för en herrans massa år sedan, kanske 10? Det var dock ofrivilligt.

För typ 3 år sedan eller något så var jag "nykter" (beror på hur man ser det) i ca 1 vecka. De första dagarna hade jag inget men de andra dagarna hade jag Tram.

Sedan var jag "nykter" i typ 1 vecka (samma sak här) för kanske 2½ år sedan också. Hade någon eller några av de lättare opioiderna då också. Fick tag i EN Sub... som jag snålade på i några dagar, sedan var det 1 vecka till på de lättare opioiderna.

Efter det har jag varit "nykter" (återigen samma sak) i ca 1 dygn några ggr, när jag gått från Oxy till Sub. Samma lättare opioider de ggr också.

Sedan så har jag 1 dag som jag FRIVILLIGT inte tog en enda opioid, fast jag hade. Det var väl för 3-3½ år sedan kanske. Den dagen kändes som en vecka, konstant kämpande för att inte ta av Suben.

Så nej... några månader är inget som lockar.
Citera
2011-09-23, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indo
näää,Tror inte det där funkar så bra,Har man kraftig AT så orkar man inte ens tänka tanken på att tappa upp ett bad...

Beror givetvis på hur kraftig abstinens man har.
Citera
2011-09-23, 21:09
Medlem
Audacias avatar
Som sagt, dag 4 har snart avslutats och även om jag mår lite bättre så mår jag långt ifrån bra.
Läste på en drog informations sida att opiat abstinenser kan hålla i sig i över 30 veckor.. Men då snackar vi väl efter ett långvarigt bruk, och kanske inte första abstinensen heller, eller?

Det här är min första abstinens, och efter den här upplevelsen så har jag lärt mig en viktig läxa; Lek inte med starka preparat utan att ha total kontroll över hur man ska dosera samt eventuellt trappa ner!

Hoppas verkligen på lite sömn ikväll, har ju gått nästan 30 timmar utan sömn nu, och trött är jag! ;(
Citera
2011-09-24, 20:01
Medlem
HentaiMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Audacia
Som sagt, dag 4 har snart avslutats och även om jag mår lite bättre så mår jag långt ifrån bra.
Läste på en drog informations sida att opiat abstinenser kan hålla i sig i över 30 veckor.. Men då snackar vi väl efter ett långvarigt bruk, och kanske inte första abstinensen heller, eller?

Det här är min första abstinens, och efter den här upplevelsen så har jag lärt mig en viktig läxa; Lek inte med starka preparat utan att ha total kontroll över hur man ska dosera samt eventuellt trappa ner!

Hoppas verkligen på lite sömn ikväll, har ju gått nästan 30 timmar utan sömn nu, och trött är jag! ;(

Det psykiska kan ligga i så länge kanske, men aldrig det fysiska. No sir.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in