Citat:
Ursprungligen postat av Berberine
Sjukt hur olika man kan vara. När jag väl kommer till smärta så är det "värsta över" för mig (i en vecka iaf). Det är just dagen innan (ca 30 timmar eller så) då snoret börjar rinna o smärtan börjar ta tag i leder och ben, det är då jag tycker det är jobbigast. Då det kittlar i hela kroppen av Viljan, likt det gjorde under Cannabis-tiden. Och det finns inte mycket jag kan tänka på mer än att bara få ligga och nodda ännu en natt. Det känns rent omöjligt att ens få sova utan att nodda, och då har jag noll fysisk abstinens vid den tidpunkten.
När det fysiska väl kommer mår jag mest bara pyton, mår illa, kan knappt äta, det gör ont, igenkladdad i halsen av snor o skit. Då är det sista jag är sugen på opiater, vill inte se dem någonstans. Mår apa av att tänka på dem. När detta börjar gå över dock, då vill jag inget häldre en att ha dem igen..
Nu lider ju inte jag av några monster avtändningar som de på Oxy och Horse, och förmodligen inte ens Sub. Så jag har förstående att det kan bli värre beroende på vilken opiat som lägger avtändningen. Jag har alltid trappat ner med tramadol och Kratom innan och nått en nivå där det känns säkert att gå av flyget.
Ja, om man inte får en monsterabstinens så tänker man nog på ruset mer, eller på att få nodda. Sömnen är ett problem för mig också, i en abs... man är så van att få somna in under noddet så det blir omöjligt utan det.
Minns en gång då jag skulle gå från Oxy till Sub... Jag kunde inte sova alls så jag försökte med diverse piller... allt jag fick ihop. Normalt somnar jag skitbra på Imovane eller en Stes-5... känslig för piller. Hade varit vaken i över ett dygn, kanske 1½. Tillslut hade jag stoppat i mig Xanor, Ikto, Remeron, Imovane, Theralendroppar (en 3 m-pump, vet ej hur mycket det är), Sub, Kodein, Dexofen, Tramadol och sprit (som jag hatar). Somnade jag? Nope
Var "pigg" som en lärka, helt uppskruvad. Blev vaken i typ 3 dygn den gången och det sista dygnet kunde jag inte ens prata. Käkarna låste sig mitt i meningarna och jag fick inte fram ett ljud... fick andas lugn, slappna av, innan jag kunde försöka igen. Om jag försökte sova så snurrade en massa konstiga tankar, bilder och händelser omkring i skallen. Tillslut visste jag inte vad som hade hänt och vad som bara hade hänt i mina tankar.
Helt sinnessjukt var det. Fick tillslut tag i något annat än Sub och efter att jag tagit det så slocknade jag direkt, bara däckade av. Efter det kunde jag kliva på Suben igen och allt blev normalt.
Att inte få sova i en abstinens är fruktansvärt! Dagarna är långa nog liksom... man behöver ju även sömnen för att bli bättre fysiskt.
Annars, när det gäller det fysiska... Jag kan bli så himla dålig och en del beror nog på mitt allmäntillstånd redan innan, men inte bara det. Är väldigt underviktig och jag har ingen bra fysisk form... tappar några kg när jag har abstinens och de kg gör jättemycket skada. Har man sett den spanska "Rec" och den där varelsen som vevar omkring i för stora underbyxor.... så har man sett mig i en abstinens när jag försöker ta mig till toa... typ. Fast jag rör mig långsammare...

En kompis började tokgarva när hon såg den där varelsen... som hon tyckte påminde om mig i en abs. Jag blir verkligen en levande död i en riktig abs.