2011-09-21, 10:52
Medlem
Jag får väl glänsa och skämmas med renskav i gräddsås och gele. Fick en bit fryst renkött precis när jag hade flyttat hemifrån tidigt åttiotal, och skavde tunna skivor ur köttet då tid för att tina biten inte fanns då en svärmor kom oväntat på besök. Både ägaren till svärmodern och iden om min kulinarisk upptäckt är för länge sedan historia.

Citerar kung Salomo. Inget är nytt under solen.
Citera
2011-09-21, 11:50
Medlem
Jag är ingen mästerkock så jag kan bara dela med mig av en enda grej och det var när jag var kanske 9-10 år gammal. Jag och 2 kompisar tog ett par vanliga mackor och bredde på smör, sprutade på ketchup, la på skinka, ost och smällde in det i mikron 90 sekunder.

Vi blev sjukt imponerade av resultatet och trodde vi skulle bli rika på vår '' mikromacka ''

Citera
2011-09-21, 11:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silver.Haze
Jag är ingen mästerkock så jag kan bara dela med mig av en enda grej och det var när jag var kanske 9-10 år gammal. Jag och 2 kompisar tog ett par vanliga mackor och bredde på smör, sprutade på ketchup, la på skinka, ost och smällde in det i mikron 90 sekunder.

Vi blev sjukt imponerade av resultatet och trodde vi skulle bli rika på vår '' mikromacka ''

Kallas mini pizza? =D
Citera
evilhoneys avatar

Moderatormeddelande

Postat av evilhoney 2011-09-21, 14:26
Moderator
OT rensat. Ge fan i att tramsa i tråden. All kommande OT kommer ges tillsägelser.
//mod
2011-09-22, 09:45
Moderator
evilhoneys avatar
Mer OT raderat....
Tråden handlar INTE om rätter ni uppfunnit utan om rätter ni trott ni uppfunnit men som i efterhand visat sig redan finnas!
//mod
Citera
2011-09-23, 14:18
Medlem
Schlags avatar
Min "berömda" bakfyllemat äggröra med bacon, färsktomat,gul och vitlök, och ost. Trodde jag var skaparen och geniet bakom denna rätt tills jag såg någon jävel göra nästintill samma på tvn och förstörde min hopp om berömmelse och prisande från hela världens bakfylle folk.

kan förklara lite lätt hur man gör denna gudomliga rätt
1. ta ett paket bacon å skär det som du vill, i stora eller små bitar.
2. stek baconen tills de nästan e klara kassta nu in lite gul lök för att fräsa på.
3. i med ägg,vitlök och strax efter i med en näve ost + 2-3skivor tomat å rör runt.
4. ser det ut som något man kastade upp natten innan så e de klart för förtäring med ett glas mjölk eller annan dryck.
Citera
2011-09-23, 20:07
Medlem
Sicilias avatar
Alla rätter är väl i princip uppfunna bara det att fåtalet har ett vedertaget namn.
Citera
2011-09-24, 10:28
Medlem
Blossom-Russos avatar
Ingen rätt.

Vaniljglass i coca cola.

Tydligen är det rätt vanligt i usa och kallas float.
Citera
2011-09-24, 14:51
Medlem
Worezs avatar
För tio år sedan skulle jag baka matbröd. Hade jäst och mjöl hemma vilket är en slags bas för ändamålet. Dagen innan hade vi ätit tacos och kvar blev bland annat körsbärstomater, oliver (dock gröna) och dessutom rivna morötter. Blandade ner det i degen och toppade med flingsalt som var väldigt exotiskt då.

Sjuk nöjd med resultatet tills någon av middagsgästerna berättade att det kallas "foccacia".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in