2011-09-21, 10:46
Medlem
Jag är 19 år och jag och min pojkvän har varit tillsammans länge, mer än två år. I början av förhållandet kunde jag raka mig därnere utan problem, men för ett år sedan började jag få inåtväxande hår.

Idag kan jag raka mig på blygläpparna utan att det händer någonting. Men längre upp går det inte, eller det funkar när jag rakar men det blir rött och nästan som en finne med ett hårstrå i överallt när håret växer ut.

Jag har provat allt! Har alla rfsu intimrakningsprodukter hemma, men de hjälper inte. Jag har provat att vaxa, men samma sak händer när håret växer ut, bara att det tar längre tid innan det gör det. Jag har plockat varje hårstrå med pincett. Idag sitter jag alltså och klipper håret med sax så kort som möjligt och rakar längst ner. Jag mår dåligt över det här, jag vill ju raka mig! Min pojkvän säger att det inte gör någonting, så jag skäms mer för att duscha med andra tjejer efter träningar än inför min pojkvän.

Vad ska jag göra? Alla tips är välkomna! Tycker ni killar att det är äckligt med lite hår?

Jag vågar inte prova på laserbehandling, då jag inte har råd och det känns inte som att det är en tillräckligt testad metod. Jag skulle aldrig våga gå till en läkare heller. Jag kan förresten raka mig under armarna och på benen utan problem.
Citera
2011-09-21, 10:50
Medlem
Znorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nanana252
Tycker ni killar att det är äckligt med lite hår?
Din pojkvän tyckte ju det var okej, så varför bry sig?
Citera
2011-09-21, 10:50
Medlem
Sluta med ditt hårkomplex. Det gör absolut ingenting med lite hår därnere. Och kan du som du säger raka blygläpparna så är det ju så perfekt som det kan vara
Citera
2011-09-21, 10:52
Medlem
knullklassons avatar
Så länge du inte odlar getskägg så är det ok.
Citera
2011-09-21, 10:52
Bannlyst
http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5rs%C3%A4cksinflammation

Tillståndet kan ibland fordra behandling, vilken på grund av sjukdomens envishet och långdragenhet kräver tålamod. Eftersom de bakterier och svampar som orsakar inflammationen alltid finns på huden kan man inte bli helt av med dem. Därmed finns risken för att besvären återkommer.

God hygien är viktigt. Kläder och handdukar bör tvättas ofta, och vid bad och dusch kan tvållösningar eller schampon med antibakteriella egenskaper ordineras. Samtidigt bör man inte överdriva – uttorkning av huden gör det lättare för mikroorganismer att bryta igenom den.

Den medicinska behandlingen består av tvättning med antiseptiskt klorhexidinpreparat; skall mjukgörande kräm användas bör den innehålla propylenglykol som också det har antibakteriell verkan. Misstänks jästsvampen Pityrosporon ligga bakom ordineras läkemedel mot sådana. Visar odling att orsaken är stafylokocker kan en antibiotikasalva behövas. Det är viktigt att behandla regelbundet efter det schema som läkaren ordinerat.

Slutar man för tidigt finns risk för återfall.
Vid svårare fall kan bedömning och behandling behöva utföras vid hudklinik.
Citera
2011-09-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Znorre
Din pojkvän tyckte ju det var okej, så varför bry sig?

Citat:
Ursprungligen postat av Hipania37
Sluta med ditt hårkomplex. Det gör absolut ingenting med lite hår därnere. Och kan du som du säger raka blygläpparna så är det ju så perfekt som det kan vara

Jag gör det inte bara för hans skull, utan även för min egen. Jag tycker inte att det är snyggt med hår därnere. Men självklart ska jag vara glad att han inte bryr sig.
Citera
2011-09-21, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Så länge du inte odlar getskägg så är det ok.

Låter bra! Det gör jag absolut inte.
Citat:
Ursprungligen postat av LOKO_MOTIV
http://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A5rs%C3%A4cksinflammation

Tillståndet kan ibland fordra behandling, vilken på grund av sjukdomens envishet och långdragenhet kräver tålamod. Eftersom de bakterier och svampar som orsakar inflammationen alltid finns på huden kan man inte bli helt av med dem. Därmed finns risken för att besvären återkommer.

God hygien är viktigt. Kläder och handdukar bör tvättas ofta, och vid bad och dusch kan tvållösningar eller schampon med antibakteriella egenskaper ordineras. Samtidigt bör man inte överdriva – uttorkning av huden gör det lättare för mikroorganismer att bryta igenom den.

Den medicinska behandlingen består av tvättning med antiseptiskt klorhexidinpreparat; skall mjukgörande kräm användas bör den innehålla propylenglykol som också det har antibakteriell verkan. Misstänks jästsvampen Pityrosporon ligga bakom ordineras läkemedel mot sådana. Visar odling att orsaken är stafylokocker kan en antibiotikasalva behövas. Det är viktigt att behandla regelbundet efter det schema som läkaren ordinerat.

Slutar man för tidigt finns risk för återfall.
Vid svårare fall kan bedömning och behandling behöva utföras vid hudklinik.

Det där lät ju inte så himla roligt..
Citera
2011-09-21, 11:01
Medlem
prinsessanss avatar
Vaxa? Kanske fortfarande blir inåtväxande, men det håller ju betydligt längre, vilket gör att du inte behöver hålla på så mycket.
Citera
2011-09-21, 11:05
Medlem
RosaRutigPennas avatar
Skaffa lite ryggrad
Citera
2011-09-21, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRutigPenna
Skaffa lite ryggrad

Det har jag annars. Men tror inte att någon har det när det ser ut som att man har fullt med finnar mellan benen.

Citat:
Ursprungligen postat av prinsessans
Vaxa? Kanske fortfarande blir inåtväxande, men det håller ju betydligt längre, vilket gör att du inte behöver hålla på så mycket.

Har gjort det, men som sagt så håller det bara längre. Får ändå inåtväxande hår
Citera
2011-09-21, 11:13
Medlem
Znorres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prinsessans

Läste du inte första inlägget, fröken prinsessa?
Citera
2011-09-21, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nanana252

Det där lät ju inte så himla roligt..

Är inte så illa som det låter.
Köp denna på Apoteket och badda med efter rakning: Klorhexidin Fresenius Kabi

....vänta någon minut.....

Smörj sedan in med Essex Lotion, inehåller Karbamid för extra återfuktande effekt och har även antibakteriell verkan!

Gå runt utan trosor ett tag för att lufta och låta porerna sluta sig, sedan tar på dig ett par rena underbyxor *voila*
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in