2004-12-07, 00:33
Bannlyst
Jag förstår verkligen inte hur man tänker här på Flashback. Det verkar uppenbarligen lagligt att helt fritt hetsa mot folkgrupper, förtala personer, verkar lagligt att sprida information man hört på polisradio, brott som egentligen kan ge böter eller fängelse.

Det verkar dock inte tillåtet att skriva ut hur man exempelvis kan komma åt hackade tv-boxar, och piratkort dylikt. Vet dock om att Flashback fick betala ett stort skadestånd på (50 000) för något dylikt förut, vilket jag har förståelse för att man inte vill råka ut för igen.
2004-12-07, 00:43
Medlem
TuXIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thecoolfox
Jag förstår verkligen inte hur man tänker här på Flashback. Det verkar uppenbarligen lagligt att helt fritt hetsa mot folkgrupper, förtala personer, verkar lagligt att sprida information man hört på polisradio, brott som egentligen kan ge böter eller fängelse.

Det verkar dock inte tillåtet att skriva ut hur man exempelvis kan komma åt hackade tv-boxar, och piratkort dylikt. Vet dock om att Flashback fick betala ett stort skadestånd på (50 000) för något dylikt förut, vilket jag har förståelse för att man inte vill råka ut för igen.
Ja, nu sa du det ju själv. Diskussioner om piratkort etc pågår inte här på FB då dem en gång blev dömda och fick betala en störra summa pengar.

Annars väntar dem väl bara på att någon annan skall komma och anmäla dem för andra saker, saker som du nämner, tex "Hört i polisradio". När dem då kommit och anmält dem för det, blir det väl olagligt att diskutera det här på forumet.

Men innan det, är det fullt acceptabelt att snacka om det här på FB Forum. Lagligt enligt Sveriges Rikes Lag är det väl inte, men lagligt enligt Flashbacks Regelbok är det de.

Hahahaha... Ta det jag skrivit med en nypa salt.

God Natt.
2004-12-07, 00:45
Medlem
Makehastes avatar
Citat:
Rent tekniskt är det här också förbjudet. Men man är rätt restriktiv med att banna folk för saker som är på gränsen. Hellre fria än fälla gäller framför allt HMF.
2004-12-07, 00:56
Moderator
impieteers avatar
Du verkar ju veta hur "man tänker" ändå, så vad gormas det om?
2004-12-07, 08:51
Medlem
Citat:
Länk?
2004-12-07, 10:01
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Citat:

50 000? Det gällde ett mindre mål då Jan Axelsson hängde ut dömda våldtäktsmän och sexualförbrytare i den tryckta versionen av Flashback 1995.
Länk: http://www.flashback.se/justice/

250 000 kr fick Flasbback böta pga. pirat-tv-härvan
Länk: http://www.flashback.se/md/

Men jag förstår inte vad du vill komma med denna diskussionen.
2004-12-07, 11:04
Administrator
admins avatar
Citat:

Vad är din fråga? Varför vi inte censurerar mer än vad vi gör i forumet?

Varför DISKUSSIONER om piratkort är förbjudet vet du ju redan.
Därför att det finns ett vite på 400 000 kronor, där vi enligt lag är förbjudna att tillåta sådana diskussioner. Vi har redan betalat en kvart miljon, det räcker.

Har jag varit tillräckligt tydlig?

admin
2004-12-07, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har jag varit tillräckligt tydlig?

admin

yep
2004-12-11, 03:51
Medlem
The Barrs avatar
Så länge man inte uppmanar till brott eller där det skrivna är själva brottet (pul, hets mot folkgrupp m.m) så får man ju prata om vad tusan man vill, det är visst det som kallas yttrandefriheten, finns visst inskrivet i något som kallas grundlagen.

Kan man läsa domen någonstans?
2004-12-11, 03:52
Bannlyst
Någon mer än jag som misstänker att Sten Previn ligger bakom denna tråd?
2004-12-14, 18:56
Bannlyst
I avdelningen sexnoveller förekommer det "noveller" med barnporr innehåll.
Hur i hela fridens namn kan det vara tillåtet.
Även om vi har fri yttrande och tryckfrihet,betyder det inte att allt är fritt
lagt ut förfrågan till jurist att kolla lagligheten om detta.
Denna bit av flashback är en skam,för iett övrigt bra forum.

figaro bannad från idag tror jag efter använt min tryckfrihet.
2004-12-14, 20:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Figaro
I avdelningen sexnoveller förekommer det "noveller" med barnporr innehåll.
Hur i hela fridens namn kan det vara tillåtet.
Även om vi har fri yttrande och tryckfrihet,betyder det inte att allt är fritt
lagt ut förfrågan till jurist att kolla lagligheten om detta.
Denna bit av flashback är en skam,för iett övrigt bra forum.

figaro bannad från idag tror jag efter använt min tryckfrihet.

Du måste väl för fan kunna skilja på skrivna fantasier som inte skadar nån i ena fallet och ett vite om 400 papp utdömt i svensk domstol? Tydligen inte.
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in