Citat:
Ursprungligen postat av thecoolfox
Jag förstår verkligen inte hur man tänker här på Flashback. Det verkar uppenbarligen lagligt att helt fritt hetsa mot folkgrupper, förtala personer, verkar lagligt att sprida information man hört på polisradio, brott som egentligen kan ge böter eller fängelse.
Det verkar dock inte tillåtet att skriva ut hur man exempelvis kan komma åt hackade tv-boxar, och piratkort dylikt. Vet dock om att Flashback fick betala ett stort skadestånd på (50 000) för något dylikt förut, vilket jag har förståelse för att man inte vill råka ut för igen.
Ja, nu sa du det ju själv. Diskussioner om piratkort etc pågår inte här på FB då dem en gång blev dömda och fick betala en störra summa pengar.
Annars väntar dem väl bara på att någon annan skall komma och anmäla dem för andra saker, saker som du nämner, tex "Hört i polisradio". När dem då kommit och anmält dem för det, blir det väl olagligt att diskutera det här på forumet.
Men innan det, är det fullt acceptabelt att snacka om det här på FB Forum. Lagligt enligt Sveriges Rikes Lag är det väl inte, men lagligt enligt Flashbacks Regelbok är det de.
Hahahaha... Ta det jag skrivit med en nypa salt.
God Natt.