2011-09-20, 22:58
Medlem
Hej jag har skrivit en text fljande:
Scenerna och vittnesmlen frn Utya en julisommardag r svra att greppa tag i. Barn och ungdomar som i panik simmar ut i havet i desperata frsk att undankomma Breiviks kulor etsar sig ltt fast p nthinnan och drjer sig lnge kvar. En apokalyptiska dystopi frvandlades p en handfull timmar till realitet.

Vad r det egentligen som fr ngon att beg ngonting s fasansfullt? Dagarna efter den fasansfulla hndelsen beskrevs det i den massmediala sfren att det var hgerextremistiska sikter som lg bakom attentatet. Men var det verkligen det? Svaret r givetvis nej.

Dagen efter terrorattentatet frdes Breivik till universitetssjukhuset fr att rntgas d han pstatt att han svalt en fjrrstyrd bomb. Ingenting hittades. Man har inte heller hittat ngra bevis fr att hans connection med hgerextrema grupper som han skrytsamt berttat om. Inte heller hans tempelriddarorder existerat och nr inte ens hans inbyggda koder inte leder ngonstans frstr man att det hr bara handlar om en riktig stolle. Lser man vidare i hans anti-intellektuella manifest som fr en till en extremnarcissists fantasivrld frstrks knslan av att den psykoligska dimensionen r mycket viktigare n de hgerextremistiska och islamofobiska sikterna.

P samma stt som inte islam som religion inte har det minsta med 9/11 eller terrorattent i stockholm i december 2010 har inte terrorattentet i Norge med politiskt tillhrighet att gra. Media gr paradoxalt nog den beskrivningen ngot som bara frstrker den polariserade retoriken.

Jag vill att man slutar att fokusera p politisk eller religs tillhrighet nr det hnder ngonting negativt i samhllet och nskar jag att man istllet ser till den specifika individen och reflekterar kring dem. Att gra generaliseringar om vilken grupp av mnniskor av islamister eller islamofober kommer inte minimera antalet terrordd. Fokus br istllet genom koll p den specifika individen det kommer att minimera antalet terrorattenat. Det r inte en ideologi som gr terrorattenat utan mnnsikor.

Kan ngon skriva dess strukturering!? och vi har en lrare som vill att de ska struktureras fljande typ.

1 =tes

1,1......
1,2....
1.2.1....

den formen av strukturearing dr man skriver argumenten samt mot argument och snt.. och de r de jag r s himla dlig p och fattar 0! men har skrivit texten iaf, s kan ngon vara skitsnll och hjlpa mig att strukturera upp skiten? uppgiften ska in snart s behver hjlp fort!!

mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in