2011-09-20, 22:12
Medlem
jag blir förbannad. köpte en ny laptop förra veckan (msi x370 med Windows 7) och nu har den börjat kuka ur. alla textprogram (chatt-funktionen på facebook, word, wordpad, you name it) laggar. burken "spökskriver", den hinner inte med när jag skriver. har kollat allt jag hittar, men jag är inget proffs så vem vet, nån här kanske har ett svar? gjorde en prestanda-check, och processorns delresultat ligger på 3,8 av totalt 5,9 delpoäng. resten av komponenterna som kollades ligger mellan 4,2-5,9. alla viktiga program är installerade, och inga uppdateringar finns att hitta till dem.

burken slutar lagga om jag startar om den, jag har inget skit installerat och har hittills bara hunnit gå in på de vanligaste sidorna (högskolans sida, fb, facebook, hotmail och imgur...). så, ska jag slänga burken i huvudet på nån eller ej?

(ligger tråden fel får mod gärna flytta den)
Citera
2011-09-20, 22:32
Medlem
Luciditys avatar
Ladda ner nyaste drivrutinerna. Skulle kunna vara tangentbordet också.
Citera
2011-09-22, 08:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucidity
Ladda ner nyaste drivrutinerna. Skulle kunna vara tangentbordet också.

allright, har jag inte de senaste eftersom datorn är helt ny? och om det är tangentbordet, hur felsöker jag det? hela tråden handlar om att få svar här, jag vill inte lämna in den nånstans.
Citera
2011-09-22, 17:20
Medlem
Luciditys avatar
Kolla upp drivrutunerna ändå. Det kan släppas nya närsomhelst och datorn kanske legat på lager länge. Tillverkare kanske inte är s noggranna med senaste drivrutinerna.

Har svårt att komma på hur man kan felsöka ett tangentbord på en laptop.
Citera
2011-09-24, 18:15
Medlem
körde igenom drivrutinerna (dock inte alla) och hittade ett par som inte var up-to-date. jag vet inte om problemet är borta nu, eftersom datorn verkar välja själv när den ska balla ur. bör jag ta den till Sjukhuset???
Citera
2011-09-29, 16:04
Medlem
jag tror den är helad nu, inga problem på flera dagar! tack för hjälpen=)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in