Citat:
Ursprungligen postat av Sebs
All of us live in an illusion of our own perception, what we see is our own creation of an illusion of the reality we call, life.
If then, the perceptions of life is of our own making what do we use as tools to our proccess making, the driving forces of our behaviours and needs? Or do we base them upon yet another illusion of dreams in the future. Then it leads to the question, what is the meaning of life?
Först och främst välkommen till sverige här pratar vi svenska inte engelska! Finns en engelsk forum.
Till din fråga. Först och främst så lever vi inte i vår egen illusion. Livet alltså mitt fysiska jag är en verkligheten. Du är inte i filmen inception och bygger din egen verklighet såvida du inte dagdrömmer på bordet. Så länge du kan dö från ditt fysiska jag så är du på riktig.
Meningen med livet är baserat på att du är en robotmyra människa som är en slav som ska tjäna landet. Du jobbar 1/3 av livet, sover 1/3 du "lever" bara 1/3. Du födds, skiter, går i skolan, jobbar, får familj för att dom också ska bli slavar åt staten, sen du blir pensionär alltså ovärdig att tjäna landet sen dör du.
Men du väljer själv hur du vill göra.