Citat:
Ursprungligen postat av verificante
Att gissa mördaren är kanske roligt men när det gäller TV-serier där danskar varit med så är det i princip statistiskt bevisat att det inte går att gissa, det är liksom inte Agatha Christie vi kollar på. Min gissning, så god som någon, är att det är en kusin till malmöpolisens receptionist som gjort det...
Det är vägen som är målet, att ge tio avsnitt god underhållning med en spännande tråd som håller ihop det. Jag förväntar mig inte att allt ska rinna ihop i samma hink, en del kanske tillochmed rinner utanför och vi får kanske aldrig veta hur det går för Stefan och Sonja.
Fast varför Daniel skulle få gas i nyllet förstår jag inte. Antingen så har avsnittsförfattaren totalt missbedömt mig som genomssnittsskandinav eller så måste jag gå och kolla min moral i morgon, Danne var väl för tusan uppe på den ljusa vägen?
Saga är väl för rolig, jag har glömt vad jag skrattade mest åt. Fast ibland undrar man åt vad man egentligen skrattar, är det åt henne eller åt alla vi andra? Rollen är dock inte helt autistisk -förlåt, autentisk- då hon ibland använder intuition som fakta. SVT skriver tom. i programinfon att "Saga har en känsla av att det kommer att komma mer." Någon vidare Borg är hon inte, och Seven of Nine är snyggare:-)
Nu ska jag fira resten av kvällen med att *inte* titta på någon variant av CSI.
Danne fick gas i ansiktet pga att han är en dålig journalist.
Mördaren sa ju att "Du kan få en intervju med mig och sen lämna mig till polisen."
Danne sa då frågade hur det skulle gå till, då sa ju mördaren "Sätt dig i bilen så får du beskrivning" sagt och gjort han satte sig i bilen och sen minns jag inte exat vad som sades men mördaren sa då "Du är en journalist som går så längt att du kan köpa saker och ting" Sen fick han gas i ansiktet.
Rätta mig om jag har fel.