• 1
  • 2
2011-09-21, 05:43
Medlem
Reasonsss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wheelgunner
De flesta r faktiskt nykterister vid fdseln, sedan r det bara en tidsfrga innan man tar sig en slurk..

Haha, tnkte samma sak

Ont:

Varfr frska hitta alkoholbaserade drycker utan alkohol om man r nykterist?
Okej fr att t.ex. alkoholfri l skert kan uppskattas lika mycket som en vanlig l, men nr det kommer till drycker som till hlften bestr av alkohol s kommer det ju (som ngontidigare sa) troligtvis inte ens smaka i nrheten lika.

Ang att avalkoholisera s blir nog resultatet inte s lyckat, d halva innehllet i whiskeyn skulle frsvinna och smaken antagligen inte skulle bli en positiv veraskning. ven om man blandar ut det med vatten sedan kommer ju smaken vara frndrad.
Citera
2011-09-23, 08:07
Medlem
peaceprojects avatar
Att jag vill hitta dom alkoholdryckerna som alkoholfria handlar om att jag r nyfiken p smaken men r emot alkohol.
Knns liksom som att cola inte alltid e kul nr man sitter en ruskig hstkvll o lser en god bok.
Jag har frsttt att det blir konstigt med avalkoholiseringen eftersom whiskeyn bestr av s mycke alkohol.
Tack fr alla svar!
Citera
2021-12-11, 11:17
Medlem
Verkar finnas strre utbud av alkoholfri whiskey idag

exempel: https://www.vildmedvin.se/lyre-s-alk...an-malt-whisky

Ngon som testat alkoholfri whiskey?

Om det inte r helt t helvete i smakvgen s kan det nog inte vara s dum id.. en liten oskyldig rackare p morgonen med kaffet t.ex.
Citera
2021-12-11, 14:33
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av NaturLakrits
Whiskey bestr ju till typ 50% av alkohol, det r omjligt att f ngot att likna whiskey om man ska erstta halva innehllet med ngot annat.

32 vikt% bara om det r 40 volym%, men nd. Whisky utan alkohol r inte whisky fr mig.
Citera
2021-12-11, 21:25
Medlem
Bucketshops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Verkar finnas strre utbud av alkoholfri whiskey idag

exempel: https://www.vildmedvin.se/lyre-s-alk...an-malt-whisky

Ngon som testat alkoholfri whiskey?

Om det inte r helt t helvete i smakvgen s kan det nog inte vara s dum id.. en liten oskyldig rackare p morgonen med kaffet t.ex.

Jag har testat ngra och det r tyvrr inte riktigt ngon hit. Dom jag provat har frskt f till den dr brnnande knslan som alkoholen ger genom olika kryddor, tnk dig att blanda i en rejl dos ingefra i en dryck, inte ndvndigtvis ckligt men verkligen ngot helt annorlunda n en whiskey.

Det kanske kan funka ifall du vill blanda en cocktail med det men att dricka rent som ett substitut till whiskey funkar det inte speciellt bra utan passar nog bttre som en kryddig dryck man kan vrma och ta med i en termos nr man r ute och ker skidor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in