Citat:
Ursprungligen postat av phZs
Så... det känns ungefär som innan man föddes? Absolut ingenting, inte ens ingenting, om du förstår hur jag menar?
Ja, just det. Det kändes inte som att man har sovit, för då har man ändå ett slags tillstånd i huvudet. Men när du vaknar upp från en överdos så är man tillståndslös, nollad i huvudet, oavsätt om hjärtat har stoppa eller inte. Det är ingen skillnad, då jag har prövat båda.
Sen finns det en tredje form av överdos jag har varit med om som är den mest svårhanterliga för mig egentligen. Och det är att man har injicerat för mycket och man inser snabbt att man har överdoserat, och att det är roullette om man överlever. Och det här har hänt flera gånger. Vad som händer är att man snabbt får en kraftig andningsdepression, så man andas långsamt, långsammare och långsammare för varje halvminut. Och då har man funderat på att ringa 112. Men jag har vid varje tillfälle tänkt och beslutat, det får bli som det blir, vaknar jag så vaknar jag. Det är underligt att man inte har "orkat" att ringa för att rädda sitt egna liv. Men jag sket i det faktiskt. Ruset är nog så kraftigt att ALLT är sekundärt.