2026-05-16, 21:57
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
En timme lång. Får kolla imorgon, även om jag inte kan mycket tyska.

Väl spis!!! "Om Molotov i morgon eller övermorgon inte befinner sig i Moskva kommer han att förneka att han inte finns i Moskva"

Sorry för OT!!!

On-topic; finns i princip ingenting om Carin Göring på nätet, lite konstigt. Så tråkigt levnadsöde kan hon väl inte ha haft? Uppenbarligen avliden i förtid..?
Citera
2026-05-16, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Väl spis!!! "Om Molotov i morgon eller övermorgon inte befinner sig i Moskva kommer han att förneka att han inte finns i Moskva"

Sorry för OT!!!

On-topic; finns i princip ingenting om Carin Göring på nätet, lite konstigt. Så tråkigt levnadsöde kan hon väl inte ha haft? Uppenbarligen avliden i förtid..?

On topic: Carin Göring.

En gång till: Carin Göring.

Enligt Googles AI-översikt ska det finnas två "mycket uppmärksammade böcker" om kvinnan ifråga:

Carin Göring skriver hem (1990/2009) av Björn Fontander.

Omöjlig i det jordiska (2026) av Ann Edliden.
Citera
2026-05-16, 22:20
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av W.S.
On topic: Carin Göring.

En gång till: Carin Göring.

Enligt Googles AI-översikt ska det finnas två "mycket uppmärksammade böcker" om kvinnan ifråga:

Carin Göring skriver hem (1990/2009) av Björn Fontander.

Omöjlig i det jordiska (2026) av Ann Edliden.

Fontander bedövande tråkig, så går bort. AE...? Kanske. Prylen är väl att man inte är tillräckligt intresserad av Carin G - får hålla mig t wiki-sidan;
https://sv.wikipedia.org/wiki/Carin_G%C3%B6ring
Citera
2026-05-24, 08:27
Medlem
Nu lyssnade jag till Snedtänktavsnittet som Ördög länkade till. Det låter som om det sammanfattar den nya boken rätt väl. Sedan känns det alltid knepigt med mytbildningarna kring tredjeriketnära eftersom man alltid lägger på raster om att det var ovanligt mycket fel på dem. Det är liksom några troper som alltid kommer igen.

Det finns en del att finna om andra kring Carin Göring. Björn Fontanders intervju med Edda Göring (dotter till Herman Göring i äktenskapet efter Carin) rekommenderar jag. Hon blir tillfrågad om hur det blev för hennes mor att Herman nästan hade en kult kring Carin. Visst kan man säga att Edda är "part i målet", men hennes nyktra svar gör bilden litet mer tvådimensionell. Hon berättar också om Thomas Kantzow.

https://m.youtube.com/watch?v=SAz1FLUPxTU
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in