2011-09-19, 23:16
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Jag älskar att ligga i badkaret och päsa, men i min nya lägenhet så finns det tyvärr inget kar.
Själva duschkabinen är väldigt liten, ca 90*90 (skynke framför "hålet").

Finns det något litet sittkar eller något man kan införskaffa sig som inte är allt för bökigt att installera? Helt enkelt något jag kan sitta och vara varm i.
Citera
2011-09-20, 00:14
Medlem
Äh fan montera ett i vardagsrummet, det gör succé på efterfesten sen!
Citera
2011-09-20, 03:06
Medlem
Softis...s avatar
90*90
Citera
2011-09-20, 08:55
Moderator
rotadents avatar
Små badkar finns det säkert, men frågan är vad man ska med dem till. Jag har själv ett litet badkar i min lägenhet, vad man nog ska beteckna som ett "sittbadkar". Det är helt värdelöst tycker jag. Jag brukar jämföra att bada i det med att diska en skärbräda... Båda ändarna går inte ned i vasken utan först den ena, sen den andra. Så är det att bada där, antingen så är överkroppen under vatten eller benen, aldrig båda... Planen är att slänga ut det och skaffa duschhörna, men det innebär att hela badrummet måste renoveras i princip och jag är för snål för det.

Det finns väl i och för sig badkar som är rätt djupa och de borde vara bättre, sen vet jag inte hur lång och stor du är. Jag är både lång och bred och det hjälper förstås inte. Det bökiga med ett djupt badkar är att det blir meckigt att kliva i och ur när man bara ska duscha, vilket väl är majoriteten av dagarna.
Citera
2011-09-22, 18:03
Medlem
Bengt-Olovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Små badkar finns det säkert, men frågan är vad man ska med dem till. Jag har själv ett litet badkar i min lägenhet, vad man nog ska beteckna som ett "sittbadkar". Det är helt värdelöst tycker jag. Jag brukar jämföra att bada i det med att diska en skärbräda... Båda ändarna går inte ned i vasken utan först den ena, sen den andra. Så är det att bada där, antingen så är överkroppen under vatten eller benen, aldrig båda... Planen är att slänga ut det och skaffa duschhörna, men det innebär att hela badrummet måste renoveras i princip och jag är för snål för det.

Det finns väl i och för sig badkar som är rätt djupa och de borde vara bättre, sen vet jag inte hur lång och stor du är. Jag är både lång och bred och det hjälper förstås inte. Det bökiga med ett djupt badkar är att det blir meckigt att kliva i och ur när man bara ska duscha, vilket väl är majoriteten av dagarna.
Hmm... det låter alltså som att jag får skippa badandet.
Citera
2011-09-23, 09:57
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Olov
Hmm... det låter alltså som att jag får skippa badandet.

Alltså, det beror ju på hur gärna du vill ha ett badkar antar jag. Jag gillar att bada i fullstora kar, det är ruskigt behagligt efter träning och sådär när musklerna är möra. Men i det badkaret jag har nu är det fan inte lönt, jag bara fryser i det när halva kroppen är utanför vattnet hela tiden.

En kompis hade ett mer rejält sittbadkar med lejontassar. Det var schysstare, riktigt högt och sådär. Där kunde han nog sitta med bara axlarna utanför vattnet och resten av kroppen under. Men det tog en del plats, jag tvekar på om det skulle rymmas hos dig. Dessutom får man ta ett rejält kliv när man ska i det och duscha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in