2011-09-19, 22:08
Medlem
Jag jobbar på ett lager och tycker att tiden går lite långsamt, så tänkte att jag skulle börja lyssna på en bra ljudbok eller lyssna på någon serie.

Gillar mest fantasy, så någon som har något tips på en bra fantasy ljudbok?

När det kommer till serier så hörde jag att en polare lyssnar på the family guy när han jobbar, något som måste vara rätt roligt. Någon som har gjort detta och har någon bra serie att rekommendera? Och hur fungerar det, går det att ladda ner en vanlig serie och sen in med den i min ipod shuffle och börja lyssna på den, eller måste man ha den i något speciellt format?

Kanske inte den perfekta delen i forumet, men hittade inte någon bättre som passade!
Citera
2011-10-03, 11:35
Medlem
TonyBergmans avatar
Ah jag jobbar med på lager och brukar lyssna lite böcker
Har lyssnat Lotr trilogin, bilbo, tre sekunder, da vinci koden, änglar och demoner och tänkte försöka hitta en ny ljudbok att lyssna på nu..
Citera
2012-01-03, 23:30
Medlem
Necrotrusts avatar
Sorry, sent in i tråden.
Stieg Larsons triologi rekomenderas. (1.)Män som hatar kvinnor, (2.)flickan som lekte med elden,
(3.)luftslottet som sprängdes.
I övrigt så var Bram stokers (4.)"Dracula" bra så in utav helvete. Hade bara sett filmen innan, och den är m y c k e t blek i jämförelse.
(5.)Leif GW perssons självbio, helt klart bra den med.

Enjoya
Citera
2012-01-04, 01:05
Medlem
Vardons avatar
Jag vill rekommendera p3 dokumentär, finns att ladda ner på nätet och du ökar allmänbildningen.
Citera
2012-02-03, 21:22
Medlem
Necrotrusts avatar
Måste lägga till "katedralen vid havet". Mycket bra.
Citera
2012-03-01, 19:56
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Necrotrust
Sorry, sent in i tråden.
Stieg Larsons triologi rekomenderas. (1.)Män som hatar kvinnor, (2.)flickan som lekte med elden,
(3.)luftslottet som sprängdes.
I övrigt så var Bram stokers (4.)"Dracula" bra så in utav helvete. Hade bara sett filmen innan, och den är m y c k e t blek i jämförelse.
(5.)Leif GW perssons självbio, helt klart bra den med.

Enjoya

Lyssnade precis på Stieg Larssons böcker nu och dom var riktigt bra
Ska börja med Dracula imorgon !
Andra bra böcker är Jens Lapidus böcker i snabba cash serien som är riktigt sköna att lyssna på när man jobbar
Citera
2012-03-01, 20:12
Medlem
Nissekatts avatar
Du ska lyssna på när Roy Dotrice läser George RR Martin's A Song of Ice and Fire! Totalt fem böcker, den första heter A Game of Thrones (HBO har gjort en tv-serie av den) och den är brutalt spännande. Bästa böckerna jag läst, lovar att du kommer tycka det samma.
Citera
2012-03-01, 20:56
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nissekatt
Du ska lyssna på när Roy Dotrice läser George RR Martin's A Song of Ice and Fire! Totalt fem böcker, den första heter A Game of Thrones (HBO har gjort en tv-serie av den) och den är brutalt spännande. Bästa böckerna jag läst, lovar att du kommer tycka det samma.

Jag håller på och läser första boken just nu Har sett serien med Men den serien vill jag ha i bokformat !
Citera
2012-03-01, 21:20
Medlem
lendrygghs avatar
Själv har jag med stort nöje lyssnat igenom så gott som samtliga av P3:s humorprogram Mammas nya kille, samt Robert Gustafssons självbiografi Från vaggan till deadline. Rekommenderas varmt. Sagan om ringen som radioteater är också en angenäm upplevelse.
Citera
2012-03-01, 23:13
Medlem
Mackan52s avatar
"Robyn Young"

Älskar hennes böcker
Citera
2012-03-01, 23:28
Medlem
PsykoTykos avatar
Inte fantasy men grymt bra böcker och grymt bra uppläsare....John Sandford
http://www.johnsandford.org/
Citera
2012-03-02, 23:19
Medlem
Necrotrusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Lyssnade precis på Stieg Larssons böcker nu och dom var riktigt bra
Ska börja med Dracula imorgon !
Andra bra böcker är Jens Lapidus böcker i snabba cash serien som är riktigt sköna att lyssna på när man jobbar

Hoppas Dracula faller dig i smaken då. Den är ju tillräckligt gammal för att språket ska vara helt annorlunda och formuleringarna helt sakna nutidens förenklande svordomar.
Blir liksom lite episkt att höra det igen.
Snabba cash hörde jag faktiskt nyss, tror jag svalt runt 20 böcker de senaste månaderna. Hittade dock inte uppföljaren, "aldrig fucka up" eller vad den heter.
Senast redigerad av Necrotrust 2012-03-02 kl. 23:24.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in