2011-09-19, 19:39
Medlem
JerryGarcias avatar
Nemesis1 borde få en intervju om tycker jag
2011-09-19, 19:41
Medlem
Allt gemensamt forskningsarbete inom vissa ämnen och vilka sköna kontakter vissa sitter inne på.

t.ex.
skumpa-bemba
https://www.flashback.org/t411767
2011-09-19, 19:41
Medlem
Manhammers avatar
felpost
Senast redigerad av Manhammer 2011-09-19 kl. 19:45.
2011-09-19, 19:42
Medlem
Keihs avatar
Jag får be om ursäkt om detta redan har postats, har ej tid att läsa igenom alla 11 sidor.

-Avgränsning, jag tycker ni borde försöka inrikta er på ett specifikt område, t.ex det roliga som har kommit från Flashback, tråkiga, sorgliga. Det är helt omöjligt att lyckas få in hela bilden av Flashback i en liten bok.
2011-09-19, 19:45
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jao123
då kan man väl lika gärna göra en bok om facebook med... eller typ familjeliv.

Tja, Facebook har det ju gjorts en film om. Familjeliv, nja Då tror jag att de allra flesta skulle tycka att en bok om Flashback vore betydligt mer intressant att läsa.
2011-09-19, 19:47
Medlem
Skogsvatte måste fan citeras otaliga gånger!
2011-09-19, 19:50
Medlem
Shakademus får du inte missa. Vet inte om han är kvar här, men han var/är nog Flashbacks genom tiderna dummaste användare. Eller så var han ett troll, vilket gör det superspännande då troll på den tiden inte alls var lika utbrett som idag.
2011-09-19, 19:51
Medlem
Går inte att göra en bok som sammanfattar hela flashback. Antingen gör ni ett mindre projekt, med foku på typ de 20 mest legendariska trådarna genom tiderna, med grävande journalistik där ni intervjuar folk som var inblandade i tråden, samt vad läget är i dag, om det finns en sådan infallsvinkel.

Annars släpper ni en serie böcker som var och en avhandlar säg 5 år (och gräver då i e 15-20 mest legendariska trådarna från den perioden).

Alternativ tre är att ni säpper en bok per kategori, med samma upplägg som ovan.

Skulle ni göra det bra så skulle det bli fantastiskt bra. Det är en jävla massa arbete som ligger framför er om ni ska fixa det här, det handlar om flera år. Det funkar ju inte bara att recitera tråden och intervjua de inblandade, det måste gå väldigt mycket djupare för att det över huvud taget ska bli intressant i bokform.
2011-09-19, 19:51
Medlem
micaeles avatar
I'd buy it.
2011-09-19, 19:54
Medlem
Vill ni göra en typ "julklappsbok" eller "ligga på toan-bok" som man kan köpa på designtorget elelr så, så funkar det ju med en bok som är i "listform", dvs ni listar de 20 roligaste trådarna, de 20 sjukaste trådarna, de 20 mest uppmärksammade trådarna osv osv osv.

Vad som helst förutom ett DÅLIGt försök till en övergripande sammanfattning där ni inte sätter spiken på huvudet. Det skulle bli så otroligt dåligt.
2011-09-19, 19:54
Medlem
Fettopappas avatar
Jag tycker att detta är en jättebra idé! Jag hade själv lite liknande planer för sisådär ett-två år sedan.
Jag tycker att du/ni ska ge rikta in er på de större ämnena som väcker många tankar och känslor, som t.ex Filipstad - Pedofilernas paradis (minns inte resten av topic). Och gärna om naturfotografen
2011-09-19, 19:56
Medlem
Roxanas avatar
Snacka om att det kommer bli en mastig coffee table book.

De forumsdelar som jag anser är mest typiska för just Flashback och bör avhandlas är Droger, Kändisksvaller, Sex och I & I.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in