• 1
  • 2
2022-03-12, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie2
Brave browser -> Private window with TOR

Wow, underbart.

Tusen tack.
Citera
2022-03-12, 11:10
Medlem
R5As avatar
Ska man ha rösträtt så tycker jag man ska vara tvungen att läsa från båda sidorna.
Citera
2022-03-12, 11:51
Medlem
rtyuios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrstardust
rt.com verkar vara spärrad för de flesta i Sverige nu.

Någon som vet hur jag kan nå dit?
Någon gratis VPN som fungerar?
Något annat sätt?
Den funkar med en VPN då man kopplar upp sig utanför EU.
Investera i en VPN. Kostar typ 300kr/år om du tar 3års paket.
Citera
2024-08-06, 17:18
Rt är bra, vissa program förstår man att man inte ska titta på t ex.

Äntligen kan ni förstå vad alla pratar om!
Citera
2024-08-06, 17:41
Medlem
Det räcker oftast byta till en ocensurerad DNS t.ex 1.1.1.1 / 1.0.0.1 eller om man även vill ha censur mot kända botnät osv, 1.1.1.2 / 1.0.0.2

Om man vill ha block mot porr och vuxenmaterial 1.1.1.3 / 1.0.0.3

https://one.one.one.one/dns/
Citera
2024-08-06, 20:14
Jag älskar deras (Ruptly's) dokumentärer. Många av de politiskt icke-laddade är på teman som verkligen är unika och de är också väldigt professionellt gjorda. De brukade nomineras/få ganska så många priser innan kriget.

Själva "Nyhets"-kanalen var absolut fantastisk när den agerande som en oas för oppositionella i väst. Man fick verkligen höra den typen av analyser och nyheter som västmedia självcensurerade kring. Debatterna var 10 gånger bättre än Agendas, innan folk blev vettskrämda över att synas på rysk TV.

Men sen dess har de flesta som var duktiga där antingen lämnat eller dött (Abby Martin, George Galloway, John Pilger, Julian Assange, Alex Salmond, Larry King etc).

Det blev allt mer kontrollerat, allt mindre frihet att säga som de ville, allt mer tvång att ha med propaganda-fluff-pieces om kriget i Ukraina, mm. Tror nog Ryssland förlorade på det i det långa loppet men jag tror knappast att dessa personer hade jobbat kvar nu efter invasionen ändå.

Kanalen är verkligen skräp nu förutom att man får upp ögonen för utrikespolitiska händelser som annars kanske döljs och som man därmed kan googla mer om.

Deras science-reporting är dock fortf bra, de har bra artiklar om typ rymden o så vilket sällan får någon exponering i svensk media. (Vet ej varför, seriöst. All media i världen är bättre på sci-rapportering än svensk).
Senast redigerad av Transaktiv 2024-08-06 kl. 20:36.
Citera
2024-11-11, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ernax
Det räcker oftast byta till en ocensurerad DNS t.ex 1.1.1.1 / 1.0.0.1 eller om man även vill ha censur mot kända botnät osv, 1.1.1.2 / 1.0.0.2

Om man vill ha block mot porr och vuxenmaterial 1.1.1.3 / 1.0.0.3

https://one.one.one.one/dns/

Tack!
Senast redigerad av glamoureus 2024-11-11 kl. 12:47.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in