2011-09-26, 15:05
Medlem
TorkelSnorkels avatar
I KSB-artikeln (daterad 21/7 2007) om mannen som utnyttjar afrikanska kvinnor sägs följande:

When the case came to court, the Swede was released due to “lack of evidence”.

Har alltså pappans agerande trots allt blivit polisanmält och rättegång ägt rum?
Citera
2011-09-26, 15:07
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TorkelSnorkel
De som har barn med honom bör kunna anmäla utan att riskera att bli utvisade. I och med att de har barn med en svensk medborgare och har PUT så borde det inte vara några problem. Eller har jag missat något?

Nej, det tror jag så är det, men vet det nyinflyttade kvinnor? De kan inte språket, ännu mer alla byråkratiska förfaren. Därför tror jag att de vänder sig till landsmännen och sajterna som KSB är som en fyr i mörkret ungefär.
Därför tror jag också att K-G var särskilt mån om vad som skrevs där om honom.
Citera
2011-09-26, 15:08
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
I KSB-artikeln (daterad 21/7 2007) om mannen som utnyttjar afrikanska kvinnor sägs följande:

When the case came to court, the Swede was released due to “lack of evidence”.

Har alltså pappans agerande trots allt blivit polisanmält och rättegång ägt rum?
Nej, det där gäller den mördade Juliets fall-
Citera
2011-09-26, 15:12
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av urkinha
Nej, det där gäller den mördade Juliets fall-
Jaha. OK. Jag trodde skribenten syftade på mannen som utnyttjar afrikanska kvinnor. Tack!
Citera
2011-09-26, 15:13
Medlem
theodor.busses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethrus
Ja, så kan det ha gått till.

Det man kan undra är varför hon ringde honom i sin nöd efter morden, och inte "sob sister" Sophia eller någon annan av sina vänner.
Citera
2011-09-26, 15:13
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Nej, det tror jag så är det, men vet det nyinflyttade kvinnor? De kan inte språket, ännu mer alla byråkratiska förfaren. Därför tror jag att de vänder sig till landsmännen och sajterna som KSB är som en fyr i mörkret ungefär.
Därför tror jag också att K-G var särskilt mån om vad som skrevs där om honom.
Du har en poäng där. Kvinnorna känner säkert inte till alla lagar och regler.

Hmm...om det är på det sätt som KSB beskriver är det riktigt obehagligt.
Citera
2011-09-26, 15:17
Medlem
Pethruss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
Det man kan undra är varför hon ringde honom i sin nöd efter morden, och inte "sob sister" Sophia eller någon annan av sina vänner.
Kanske därför att han var den yngste pojkens pappa. (Det kan också ha varit den vän som fanns bredvid henne då hon ringde K-G som fick henne att ringa honom.) Dessutom hade hon ju dragit sig undan från sina gamla vänner och tydligen skaffat sig ett nytt umgänge som mest ägnade sig åt att festa. Om man läser kommentarerna till artiklarna i bloggen så ser man att väldigt många av de som uttalar sig undrar varför inte hennes nya "vänner" hjälpte henne.
Citera
2011-09-26, 15:17
Medlem
urkinhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av theodor.busse
För att berätta att hans son var död?
Citera
2011-09-26, 15:22
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
För att berätta att hans son var död?

När hon ringde honom var de bara "förvunna". Han hjälpte henne att leta.
Citera
2011-09-26, 15:24
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Ja, så fattade jag det eftersom det var det inlägget som citerades.

Grattis! Du nämner i inlägget en verklig blogg och en hypotetisk blogg, och du tycker det är oklart vilken av dom jag menar att du ska anmäla. Du tog idioti till helt ny nivå där.
Citera
2011-09-26, 15:27
Medlem
doejanes avatar
Citat:
Du har en poäng där. Kvinnorna känner säkert inte till alla lagar och regler.

Hmm...om det är på det sätt som KSB beskriver är det riktigt obehagligt.

Verkligen, han såg inte direkt mysig och vacker ut. Fy, slava åt en äcklig raggare från Tumba.
Citera
2011-09-26, 15:28
Medlem
Fickludds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av doejane
Grattis! Du nämner i inlägget en verklig blogg och en hypotetisk blogg, och du tycker det är oklart vilken av dom jag menar att du ska anmäla. Du tog idioti till helt ny nivå där.

Nej, i inlägget nämner hon endast en hypotetisk blogg som skulle ha DO-anmälts om den funnits.

Släpp det där nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in