Citat:
Ursprungligen postat av katten80
Ett skämt jämfört med graven. Ingen spänning alls och för mycket olika små berättelser.
Varför skulle det ens försöka på en uppföljning av SVT bästa serier någonsin?
Liksom det kan bara bli sämre och SVT som borde tänka klart.
Håller med. Graven var ett mästerverk. Cliff och hans farsa, Fischer och alla sköna dialoger. Visst det ballade kanske ur lite på slutet men jämfört med morden så var det ju bra mycket bättre.
Morden började lovande tyckte jag. Karaktärerna i gruppen är bra, speciellt Cege och Grimme. Skärgårdsmiljön med en gammal militärbas under jorden, signalerande fartyg ute i havet, ett schakt etc var saker som verkligen borde kunnat skapa nån roligare upplösning på serien än det här.
Satt bara och väntade på att Fanny skulle döpa ungen till Theo också, men det slapp man se. Nä G- blir betyget och räddas av Kjelle och Göran.