2011-09-18, 23:06
Medlem
Hej!

Har faktura från Folkia som går ut idag men har haft en utgifter så kommer ej ha pengar förrän löning.

Någon som har erfarenhet av att betala sent? Dimper det ner en påminnelse? Får man betalningsanmärkning direkt? (vill slippa).

På fakturan står det "Efter förfallodatum 2011-09-18 debiteras påminnelseavgift med 50 SEK samt dröjsmålsränta med 2,50 %/månad.".. och 50 spänn är ju sak samma, men skickar de en påminnelse först? Ska jag betala ursprungsfakturan den 25e? Ska jag ringa dem och meddela?
Citera
2011-09-18, 23:22
Medlem
SmileuronTVs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av volk.
Hej!

Har faktura från Folkia som går ut idag men har haft en utgifter så kommer ej ha pengar förrän löning.

Någon som har erfarenhet av att betala sent? Dimper det ner en påminnelse? Får man betalningsanmärkning direkt? (vill slippa).

På fakturan står det "Efter förfallodatum 2011-09-18 debiteras påminnelseavgift med 50 SEK samt dröjsmålsränta med 2,50 %/månad.".. och 50 spänn är ju sak samma, men skickar de en påminnelse först? Ska jag betala ursprungsfakturan den 25e? Ska jag ringa dem och meddela?

Du kommer få en påminnelse, med ursprungsbeloppet. På nästa faktura kommer du få 50+ dröjsmålsränta. Jag tycker du skall ringa imorgon hur som helst. Ibland går de med på att du betalar en del av summan nu och resten den 25. Folkia är ganska schysta, det är iaf min uppfattning
Citera
2011-09-18, 23:33
Medlem
Ring alltid! alltid! alltid!

Folk i det här landet verkar ha rädsla för att be om hjälp. Ring till folkia, fråga om dom kan hjälpa dig med tanke på hur din situation ser ut. Som oftast löser ni problemet tillsammans
Citera
2011-09-19, 09:19
Medlem
Ring och prata med dem, ibland går det att lösa utan extra kostnad bara man upplyser om omständigheterna.
Citera
2011-09-20, 13:54
Medlem
Ringde och frågade. De sade att det tillkommer 50kr påminnelseavgift och att jag kan lägga på 50 kr på det ursprungliga fakturabeloppet och betala den en vecka senare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in