2011-09-18, 21:53
Medlem
KingVisions avatar
Hej Flashback!

Det är vanligt att trådar spårar ur här på forumet. Något som jag ser väldigt ofta är folk som gör trådar och ställer några frågor som kan variera mellan person till person. Då blir det så att 10 stycken postar vad dom skulle ha gjort, sen kommer dessa 10 att diskutera sinsemellan om vilket utav svaren som är bäst. Sen kommer ytterligare 10 och svarar på TS fråga, och de här 10 börjar diskutera samtidigt som de andra 10. Sen kommer nya 10or och ska svara och sen diskutera. Det har redan börjat spåra ur.

Mitt förslag är att vi skapar 2 delar utav en tråd. 1 Del där endast frågor skall besvaras till TS och en annan del där man diskuterar svaren, de som vill diskutera citerar inlägget och tar det till "diskussionsdelen". Behöver vi väl inte ha i alla forum kanske, men inom underforumen som politik och sånt? Där diskuteras det mycket, källkritik, oliktänkande osv.

Aja det är bara ett förslag. Men detta hindrar ju att det spårar ur lite grand iallafall.

Vad tycker ni?

/KingVision
Citera
2011-09-18, 21:56
Medlem
Znorres avatar
Ogillar.
Citera
2011-09-18, 22:52
Medlem
MrOaikis avatar
Mycket dålig idé.
Citera
2011-09-19, 01:39
Medlem
Lightnights avatar
Jag tror att det skulle bli onödigt rörigt. Det funkar väl rätt så bra idag. Bara man citerar det inlägg man svarar på kan man ju hålla koll på diskussioner ändå. Samtidigt förstår jag hur du tänker. En diskussion kan lätt dö av om det kommer en ny diskussion på 100 inlägg emellan.
Citera
2011-09-19, 07:29
Medlem
epost72s avatar
Nja det låter som en rörig lösning.
Liknande finns på en del vBulletin-forum där man kan ändra vyn så att den baseras på vem som citerat vem.
Citera
2011-09-19, 08:53
Medlem
KingVisions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Liknande finns på en del vBulletin-forum där man kan ändra vyn så att den baseras på vem som citerat vem.

Det lät ju lite bättre kanske. Men det är många trådar som spårar ur iochmed att det blandas så mycket kommentarer ihop med diskussionerna och detta gör det sjukt jobbigt att orientera sig i dom.

Ni som inte gillar, kan ni inte motivera varför?
Citera
2011-09-19, 09:10
Medlem
epost72s avatar
Jag tror att det kan kallas trådad respektive linjär visning.
Om det blir valbart hur man vill visa så kan det införas, annars inte.
Jag tycker att nuvarande linjär visning fungerar bra och jag ser inte det problem som TS upplever.

Exempel:
Linjär visning
Trådad
Hybrid (en blandning av Trådad och Linjär visning)
Senast redigerad av epost72 2011-09-19 kl. 09:24.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in