2011-09-18, 21:52
Medlem
(Har inte hittat någon annan tråd om det här, men modifiera mig gärna eller tipsa om tråd.)

Jag funderar varje gång jag ser reklamen för McDonalds och deras McBengt.

Varför börjar killarna låta som tjejer efter ungefär 2-3 replikter? Jag förstår inte. Kan någon här förklara det för mig så jag får veta?

http://www.youtube.com/watch?v=ewqqHh29dqY
Senast redigerad av Azazia 2011-09-18 kl. 21:54. Anledning: Glömde länk
Citera
2011-09-18, 21:56
Medlem
Jag fattar heller inte. Kan det va för att hamburgaren är så kryddad? (peppar)
Citera
2011-09-18, 21:57
Medlem
"Hela sverige har längtat"

Därav skiftande dialekt/kön.
Citera
2011-09-18, 22:03
Medlem
BrazilJacks avatar
Hur kan man inte fatta det!?
Citera
2011-09-18, 22:08
Medlem
Tycker det är en bra reklam, hade förväntat mig att rösterna fick kebeb adul dialekt nån sekund men det blev det tack och låv inte
Citera
2011-09-19, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rightball
"Hela sverige har längtat"

Därav skiftande dialekt/kön.

Jag fattar!! xD Du hade rätt, rightball
Jag hörde just att killarna faktiskt byter dialekt under tiden.
Tack så mycket, rightball tack tack
Citera
2011-09-19, 23:39
Medlem
Tycker dom är jävligt jobbiga.
Citera
2011-09-20, 00:02
Medlem
Jag vill också smälla knytnäven i TV-rutan () när jag ser denna fruktansvärt jobbiga reklam. Vad är grejen? "Hela Sverige har längtat efter en skamlöst äcklig slamsbiff med rostad lök". Allvarligt? Kunde de inte komma på en bättre kombination? Urkorkad reklam typiskt riktat till ja-sägande kaffe-svenssons utan intellektuell bredd som säkert tycker denna reklam är "jättebra".

I övrigt dyker där upp en Abdulkarim-röst som någon påstod att det inte gjorde. McDonald's måste ju tänka på ALLA kunderna...
Citera
2011-09-20, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowlinWolf
Jag vill också smälla knytnäven i TV-rutan () när jag ser denna fruktansvärt jobbiga reklam. Vad är grejen? "Hela Sverige har längtat efter en skamlöst äcklig slamsbiff med rostad lök". Allvarligt? Kunde de inte komma på en bättre kombination? Urkorkad reklam typiskt riktat till ja-sägande kaffe-svenssons utan intellektuell bredd som säkert tycker denna reklam är "jättebra".

I övrigt dyker där upp en Abdulkarim-röst som någon påstod att det inte gjorde. McDonald's måste ju tänka på ALLA kunderna...
Oj oj oj va har vi här en tungviktare på fb med 2500 inlägg

Ne men jag håller med. Sj så hatar jag dessa reklamer där dom säger hela Sverige har väntat. tyckte reklamen va svår o fatta.
Citera
2020-11-18, 15:35
Medlem
Skogswalds avatar
Okej, smyger in i denna gamla tråd p.g.a. adekvat rubrik om än jag inte syftar på den ursprungligen åsyftade tv-reklamen från -11, utan "ny-nya" McDonalds-reklamen, alltså den som nu går stup i kvarten i flera kommersiella radiokanaler, den med tjejen som pratar om Big Mac och El Maco med diverse positiva ord som "ledstjärna" och "världsberömda" välsmort inbakade. Jag inte hjälpa att reta mig på att det känns som att dom — ack så medvetet — försöker ge henne värsta porriga rösten när hon för fram sitt meddelande, kan väl inte bara vara jag som reagerat på detta? Men det är klart, det är ju så reklam ska fungera. Vem är hon ens? Nån känd röstskådespelare? Hade varit kul att kunna koppla samman den där rösten med ett ansikte! Försöker typ avgöra om hon är 20 eller 40, utifrån rösten. Klurigt.
Citera
2021-04-17, 11:01
Medlem
LillTurkens avatar
Det är bara skit. Tacka vet jag gamla SMASK reklamen med Peter Settman och Fredde Granberg . Så jävla bra. https://www.youtube.com/watch?v=3iw8L2jsBQ0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in