• 1
  • 2
2011-09-18, 21:42
Bannlyst
skulle va knas om det e en flagga på varje balkong.. svar JA Ja JA...
Citera
2011-09-18, 21:48
Medlem
Det som stör mig är när flaggan är så solblekt att man kan ta den för den finska flaggan om man inte kollar noggrant. Den är gärna lite smått sönderriven av väder och vind också... Lustigt nog så verkar folk inte bry sig om det och hänger ut flaggan ändå, där den hänger dag efter dag...
Att man inte heller tar in flaggan efter solnedgången stör mig faktiskt också lite.

Och ska man vara petnoga så ska man bara flagga på flaggdagar. Men det gäller nog inte för balkongflaggor...
Citera
2011-09-18, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VaxjoMirrowMan
skulle va knas om det e en flagga på varje balkong.. svar JA Ja JA...

nej det skulle inte vara "knas", skit i om folk har flaggor eller inte bara
Citera
2011-09-18, 22:04
Medlem
Beserwissers avatar
Låt folket flagga för fan. Inget att störa sig på.
Citera
2011-09-18, 22:11
Bannlyst
att låta folk flagga fritt e som att låta folk Fagga frit.. skulle bli så gay...

nej men där har en snubbe rätt... dessa flaggor som syns på balkongerna e fan så slitna och bleka att man tar dom för finska flaggan
Citera
2011-09-18, 22:16
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VaxjoMirrowMan
nej men där har en snubbe rätt... dessa flaggor som syns på balkongerna e fan så slitna och bleka att man tar dom för finska flaggan

Har man en trasig eller blekt flagga ska man ju självklart inte använda den.
Jag köper en ny varje år då dom ändå inte är så dyra och sedan bränner jag den gamla.
Citera
2011-09-18, 22:37
Medlem
gubben92s avatar
i många WT-områden händer det att balkongerna pryds av flaggor, men jag har aldrig sett några svenska flaggor i invandrarområden.. nämn ett exempel?
Citera
2011-09-18, 22:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gubben92
i många WT-områden händer det att balkongerna pryds av flaggor, men jag har aldrig sett några svenska flaggor i invandrarområden.. nämn ett exempel?
Området Araby i Växjö.
Citera
2011-09-18, 22:46
Medlem
Svanen1s avatar
Vad är det man ska störa sig på? Att en svensk flagga hänger på balkongen? Att en svensk vill ha uppmärksamhet? Att du skriver jah när du menar jag?

Nej det stör jag mig inte ett dugg på, lika lite som jag skulle störa mig på att det hängde en kenyansk flagga i Vellinge..
Citera
2011-09-18, 23:06
Medlem
gubben92s avatar
Citat:
Området Araby i Växjö.

Då vill dom väl antagligen utmärka sig på nåt sätt som andra har skrivit i tråden, alla har väl rätt att ha vad dom vill på sina balkonger
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in