2011-09-18, 23:52
Medlem
DudeVonEvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banankletarn
Hade han blivit skjuten i halsen med ett hagelgevär så borde det inte varit något tvivel om han lever eller inte???

Haglet sprider sig ganska vilt med ett avsågat gevär. Om avståndet var långt mellan BO och GM så kan ju en hagel träffat halsen. Om det nu är GM's vapen.
Citera
2011-09-18, 23:54
Medlem
Men om det nu sköts på avstånd så borde väl inte geväret ligga bredvid kroppen???
Och varför dumpa det på mordplatsen? Det låter korkat...
Citera
2011-09-18, 23:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DudeVonEvil
Inte så att GM slängt sitt vapen då?

Så kan det också vara , fast det är ganska så osmart då skotten inte verkar varit planerade.
Finns det inga avtryck på geväret så kan det vara klokt. Men det verkar ha varit en del vittnen i närheten så det är egentligen ingen mening att slänga vapnet vid en sån oplanerad uppgörelse. Det är mest proffs som kastar sina vapen vid kontraktsmord där man försäkrar sig om att vapnet inte kan knytas till skytten.
Sen är det tveksamt om offret träffades av en hagelsvärm det gör ju rejäla skador. Blir man skjuten på nära avstånd så är risken stor att man dör speciellt om det träffar vitala organ.
Citera
2011-09-18, 23:56
Medlem
DudeVonEvils avatar
Citat:
Men om det nu sköts på avstånd så borde väl inte geväret ligga bredvid kroppen???

Enbart mina spekulationer. Vet alltså inte vem geväret tillhör, men ett tänkbart scenario.
Senast redigerad av DudeVonEvil 2011-09-19 kl. 00:03.
Citera
2011-09-18, 23:57
Bannlyst
Citat:

Har man inte lämnat spår på vapnet och det i övrigt inte går att knyta till skytten så är det ypperligt att lämna puffran på platsen.
Då har dom förvisso vapnet, men ingen skytt.

Tar man med sig puffran är risken att man åker fast med den och då har dom både vapen och någon som håller i vapnet.

Så är det ett stulet ryssvapen och man använder handskar vid hantering är det bara att lämna det på platsen.
Citera
2011-09-19, 00:00
Medlem
DudeVonEvils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocke_S
Så kan det också vara , fast det är ganska så osmart då skotten inte verkar varit planerade.
Finns det inga avtryck på geväret så kan det vara klokt. Men det verkar ha varit en del vittnen i närheten så det är egentligen ingen mening att slänga vapnet vid en sån oplanerad uppgörelse. Det är mest proffs som kastar sina vapen vid kontraktsmord där man försäkrar sig om att vapnet inte kan knytas till skytten.
Sen är det tveksamt om offret träffades av en hagelsvärm det gör ju rejäla skador. Blir man skjuten på nära avstånd så är risken stor att man dör speciellt om det träffar vitala organ.

Absolut, men om GM försökte ta sig från platsen, där många vittnen var, så är det rätt oklokt att springa omkring med ett vapen i handen. Blir även svårt att fly platsen med ett gevär gömt i kläderna för den delen.

Men som sagt, det var en spekulation från min sida. Vet ej vems vapen det var.
Citera
2011-09-19, 00:23
Medlem
Jag har jobbat på samma jobb som GM. Inte direkt en smart kille..
Citera
2011-09-19, 00:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarlitoBrigante84
Jag har jobbat på samma jobb som GM. Inte direkt en smart kille..

Låter som att du har någon skön historia som du skulle behöva få ur dig...
Citera
2011-09-19, 01:28
Bannlyst
Citat:
Konstigt att inte snutarna satte handfängsel på honom speciellt när deras insatsstyrka skötte gripandet dom brukar vara pigga på att handboja misstänkta.

Hur fan kan du få det till att han INTE är handbojad, när bilden du säkerligen utgick ifrån klart och tydligt visar att han ÄR/VAR bojad?!
Citera
2011-09-19, 01:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkaparKnas
Hur fan kan du få det till att han INTE är handbojad, när bilden du säkerligen utgick ifrån klart och tydligt visar att han ÄR/VAR bojad?!

Vid första hastiga kollen av bilden så tycktes det som han inte var det då en snut hade armen utsträckt så det såg ut att vara hans arm. Gick även tätt intill den misstänkte så människan syntes knappt där i bakgrunden.
Nu i efterhand när man sett bilden så ser man tydligt att han vart bojad.
Citera
2011-09-19, 01:47
Bannlyst
Citat:
Vid första hastiga kollen av bilden så tycktes det som han inte var det då en snut hade armen utsträckt så det såg ut att vara hans arm. Gick även tätt intill den misstänkte så människan syntes knappt där i bakgrunden.
Nu i efterhand när man sett bilden så ser man tydligt att han vart bojad.

Men du märkte inte att R har LINNE på sig och att armen som syns är i "handboj-läge" bakom ryggen, medans det du då trodde var hans vänsterarm, för det första börjar lååångt nedanför axeln, och har T-SHIRT på sig samt SNUTHANDSKAR???

Hur FAN kunde du/ni missa det??

Och inte bara att ni missade det t.ex jag såg DIREKT, utan ni diskuterade t.o.m bilden i flera sidor, typ 10-12sidor och ifrågasatte varför snutarna inte handbojade honom hahah, ganska stor humor.

Ju mer jag tänker på det desta absurdare blir det, du trodde alltså att snutarna för det första INTE handbojade en kille som just skjutit en annan i halsen, och dessutom låter honom promenera helt för sig själv utan ngn som kontrollerar honom fram till snutbilen efter själva gripandet, är du inte klok???
Jag som hatar snutar fattar ju förfan att dom ALDRIG skulle göra så!!
Senast redigerad av SkaparKnas 2011-09-19 kl. 01:54.
Citera
2011-09-19, 03:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SkaparKnas
Men du märkte inte att R har LINNE på sig och att armen som syns är i "handboj-läge" bakom ryggen, medans det du då trodde var hans vänsterarm, för det första börjar lååångt nedanför axeln, och har T-SHIRT på sig samt SNUTHANDSKAR???

Hur FAN kunde du/ni missa det??

Och inte bara att ni missade det t.ex jag såg DIREKT, utan ni diskuterade t.o.m bilden i flera sidor, typ 10-12sidor och ifrågasatte varför snutarna inte handbojade honom hahah, ganska stor humor.

Ju mer jag tänker på det desta absurdare blir det, du trodde alltså att snutarna för det första INTE handbojade en kille som just skjutit en annan i halsen, och dessutom låter honom promenera helt för sig själv utan ngn som kontrollerar honom fram till snutbilen efter själva gripandet, är du inte klok???
Jag som hatar snutar fattar ju förfan att dom ALDRIG skulle göra så!!

I efterhand så är det lätt att upptäcka sånt. Men är man inte särskilt uppmärksam och hastigt sett bilden så är det inte det första man tänker på då vinkeln är lite lurig.
Sen rådde det delade meningar om han ens var gm och att det kunde vara en förklaring.
Men när det nu är säkerställt att han vart handfängslad och gripen så förstod man också direkt att han är misstänkt gm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in