2011-09-18, 12:40
Medlem
Har ett skumt men icke så ovanligt problem.
Datorn funkar klockrent i alla spel men inte i CounterStrike 1.6
Kan spela max 2 rundor sen fryser datorn och jag blir tvungen att starta om den.
Har läst några andra trådar om folk som sitter på processor: 2500K,grafikkort: XFX Radeon 6950 2GB och minne: 8 Gig Vengeance som har samma problem.

Har provat ändrat kompabilitetsläge på hl.exe till Windows Vista Sp2 (då funkade CS 25 min)
Installerat DX 9.
Samt kört en verifiering av cachefilerna via Steam.
Tagit bort triple buffering samt V-sync.. tänkte om det hade med saken att göra.

Så vad har ni för förslag?
Orka formatera datorn för detta.. allt annat fungerar ju klockrent.
Mvh

Chassi: NZXT H2 Svart PSU: Corsair AX 850W 80+ GOLD MOBO: Asus P8P67 PRO REV B3 CPU: Intel i5 2500k @ 4.5GHz CPU-kylning: Antec KÜHLER H20 620 RAM: Corsair VENGEANCE 8 GB @ 1600 MHz GPU: XFX Radeon HD 6950 2GB HDD: Intel SSD 510 120GB + 1TB Western Digital Caviar Green Skärm: BenQ TFT 24'' G2420HDBE
Citera
2011-10-02, 01:16
Medlem
Problem löst.
Laddade hem Driver Sweeper och tog bort alla drivrutiner som har med displayen att göra.. hittade Nvidia drivrutiner konstigt nog när jag har AMD grafikkort och catalyst.. jag har varit toknoga med alla drivrutiner, de måste ha följt med nått spel som Unreal Tournament eller nått under installation av spelet.

Har funkat sen jag tog bort dom
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in