2011-09-17, 20:59
Medlem
Mess avatar
Tjenare!

Jag tänkte bara fråga om en sådan tråd skulle kunna vara någonting av intresse? Efter att jag startat denna tråd så tycker jag själv att det vore på sin plats för en sådan tråd, där användare fritt får be varandra om småpengar när man är i nöd, när kärva tider råder och ingenting annat än ett inlägg på Flashback hjälper.

Tråden skulle förslagsvis kunna ligga i Laidback för att minimera risken för skojare och missbruk.

Man skriver lite kort om varför man behöver pengar, utan att behöva gå in på djupet om sin situation. Känner man att man har tillit till personen ifråga och har pengar att undvara, varför då inte hjälpa en Flashbackare i nöd?

Regler för den tråden skulle kunna vara att om man missbrukar funktionen så blir man permanent bannlyst från forumet. Tanken med den tråden är självklart att man ska kunna lita på varandra. En annan regel kanske skulle kunna vara att sätta ett tak för hur mycket man får be om, säg en femhundralapp. Flera användare kan givetvis sponsra personen som är i nöd. Man får i all sin enkelhet komma överens.

Flashback tar ingen ansvar för hur användarna sköter betalning och eventuell återbetalning.

Vad sägs? Någon som har tillgång till Laidback och har lust att starta en sådan tråd?
Senast redigerad av Mes 2011-09-17 kl. 21:03.
Citera
2011-09-17, 21:05
Medlem
FEFBGs avatar
Jag kan ju säga såhär, en sådan tråd skulle aldrig fungera i Laidback.
Citera
2011-09-17, 21:09
Medlem
Mess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FEFBG
Jag kan ju säga såhär, en sådan tråd skulle aldrig fungera i Laidback.

Varför inte?
Citera
2011-09-17, 21:14
Medlem
FEFBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mes
Varför inte?
Först och främst är Laidback ett forum för forumlekar och lite slappare och oseriösa trådar. Är verkligen detta ett sådant ämne?
Det hänger nästan alltid samma medlemmar där och som jag har uppfattat det är de alla där för att skoja och leka lite.

En tråd om att ge eller få pengar hör nog hemma ekonomi - övrigt
Citera
2011-09-17, 22:05
Medlem
Zwerchstands avatar
Idén skolexemplifierar 1.01-brott för vilket din TS RP:ats (ej av mig).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in