• 1
  • 2
2004-12-06, 16:46
Medlem
Sjunnen wipes your ass!!! (Sjunnen= när man tar sig från Vetlanda till Alseda så måste man först passera Sjunnen och Holsbybrunn vilka tillsammans har ungefär 103 innevånare)
Citera
2004-12-06, 21:11
Medlem
Slumlords avatar
Bortsett från restauranger så känns det som om Örebro på det hela taget är en krogtät stad. Tycker det ligger ölsyltor i nästan varenda gathörn...
Citera
2004-12-07, 03:52
Medlem
Snackade med en som reste runt mycket i jobbet, tyckte helt klart att Örebro även har den bästa lunchmaten i Sverige!
Citera
2006-04-05, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sekazz
Ja, Örebro har väl mest restauranger räknat på antalet invånare, så vitt jag vet.

Vad tror ni om lilla Hjo då, 1 krog, med alla rättigheter, per ca. 1.000 invånare, slå det!
Citera
2006-04-05, 11:23
Bannlyst
Inte f-n är det Gävle i alla fall. Det mest sunkiga stället jag någonsin käkat på alla kategorier är Tennstopet i Gävle.
Citera
2006-04-05, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Stockholm utan tvekan, Shogun, Magnus Ladulås, Rodolfino, Franska matsalen, Bon Lloc, Divino, Edsbacka Krog, Pontus in the Green House, Vassa Eggen! I rest my case!

Om man ska rätta sig efter Guide Michelin så har Stockholm bäst restauranger. Tyvärr har Bon lloc lagts ned, och Wedholms Fisk har tappat en stjärna, så det är bara EN stjärna över Göteborg nu...
Förövrigt gillade jag kebabrullarna så mycket sist jag var i Helsingborg att jag gick upp två kilo på bara ett par dar
Citera
2006-04-05, 18:19
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique

Om man ska rätta sig efter Guide Michelin så har Stockholm bäst restauranger. Tyvärr har Bon lloc lagts ned, och Wedholms Fisk har tappat en stjärna, så det är bara EN stjärna över Göteborg nu...
Förövrigt gillade jag kebabrullarna så mycket sist jag var i Helsingborg att jag gick upp två kilo på bara ett par dar

Det är lite synd att Guide Michelin inte gör några sverigebesök utanför Stockholm och Göteborg.

Hur stort är Grythyttan?

Helsingborg är annars en bra restaurangstad, har ätit gott på flera ställen där.

I Malmö finns det många medelbra restauranger där du kan äta gott för en hyfsad peng, men staden lider av bristen på en riktig topprestaurang. De som har varit kalas tycker jag har tappat.
Citera
2006-04-05, 18:54
Medlem
hazard simpsons avatar
I Eskilstuna är inte ens pizzorna bra
Finns knappt en bra korvkiosk.

Men det är nära till Stockholm
Citera
2006-04-05, 23:00
Medlem
[quote=mishima]Det är lite synd att Guide Michelin inte gör några sverigebesök utanför Stockholm och Göteborg.

Är det så? låter ju helt idiotiskt, men jag har hört att dom funderar på en alltigenom skandinavisk utgåva. Då kanske det hela blir mera intressant att läsa för oss svenskar.

Var förövrigt alldeles nyss på den indiska restaurangen Shanty på söder i Sthlm, inte en sådan där stabbig "fylle" indier, utan en fantastisk gourme indier.
Pröva gärna deras Dal Gost som är lammkött i linsgryta med koriander samt en sallad med yougertsås med ingefära....riktigt,riktigt gott.
Ok nog med offtopic.... måste bara prövas.
Citera
2006-04-06, 01:08
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Stockholm, helt klart. Dock har Norrköping två bra krogar: PappaGrappa och Durkslaget. De hade även en bra thai i Norr men den la ner för några år sedan.
Citera
2006-04-06, 14:44
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Unique

Är det så? låter ju helt idiotiskt, men jag har hört att dom funderar på en alltigenom skandinavisk utgåva. Då kanske det hela blir mera intressant att läsa för oss svenskar.

Det stod i en artikel om White Guide i Sydsvenskan för ett tag sedan.
Citera
2006-04-06, 19:34
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det stod i en artikel om White Guide i Sydsvenskan för ett tag sedan.
Ja, det stämmer att deras utsända bara besöker Stockholm och Göteborg.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in