Funderar allvarligt över vafan jag ska göra, över vad som är att föredra: Psykiska problem eller viktuppgång. Kanske ska jag börja med anti-depp ändå, för det är inte värt att vara lessen och bara känna suicide självmord i psyket hela livet ut.
Fast jag är emot anti-depp, för anti-depp funkar som droger, DVS de tar tillfälligt bort den psykiska ohälsan, men inte den faktiska tillvaron.
Så vad jag menar är att man kan ha en tillvaro fylld med mobbning på skolan/arbetet, och självklart vara jävligt deppad över det, och vafan hjälper då en anti-depp?
Det som bör göras i en tillvaro med mobbning, är
inte att medicinera bort det jobbiga, utan att
LÖSA PROBLEMEN med mobbningen. Det är den
fysiska tillvaron man ska ändra på, genom att prata med kurator/arbetsgivare om hur man går till väga med mobbningen.
Jag har blivit förjävligt mobbad/misshandlad/sexuellt misshandlad vid upprepade tillfällen i skolan och mår skitdåligt över det. Jag är bara för feg för att gå till psykolog då jag är rädd att de inte ska ta mig på allvar.
När jag gick på anti-depp tidigare var jag visserligen glad men upplevde en sorts dold ångest, som kom fram om jag "glömde" ta medicinen nån dag. Denna ångest handlade ALLTID om mobbningen och traumana jag utsatts för, så nu när jag inte tar anti-depp längre är det ju en stor sanning i att ångesten bara blivit starkare.
Kanske gör det inget om jag går upp i vikt? På mig skulle det väl knappast synas ändå då jag redan har en jävligt skev självbild och tror att jag är FET! Fast hemma säger dem att jag ser utmärglad och anorektisk ut så hurfan ska man veta vad som är sant.
Tycker ni jag ska börja med anti-depp eller gå till psykolog?