2011-09-17, 21:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
...och du undrar varför du går upp i vikt?!

Men jag måste fan ha näring. Du är inte lite anorektisk, eller?
Senast redigerad av Meitene 2011-09-17 kl. 21:38.
Citera
2011-09-17, 22:22
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meitene
Men jag måste fan ha näring. Du är inte lite anorektisk, eller?

74 kg på 180 cm. Du är en tjockis numer förstår jag?
Citera
2011-09-17, 23:09
Bannlyst
Citat:
74 kg på 180 cm. Du är en tjockis numer förstår jag?

Väger inte 74 kg, är inte 180 cm. Menar du att jag borde väga 74 kg om jag har klädstorlek 42/44? Väger LITE mindre faktiskt...
Jag kanske inte är jätte-tjock, men inte fan är jag smal heller. Jag är ganska kort så jag blir därför tjockare än om jag hade varit längre, eftersom fettet sitter tätare vilket också förklarar varför jag inte kommer i ngt mindre än storlek 42.
Och jag vet att jag kommer gå upp och bli RIKTIGT tjock av anti-depp så mitt dilemma är hurfan jag ska göra? Ska jag skita i att börja med anti-depp men då må psyk-dåligt för resten av livet?

Tyck för all del inte jag är ett i-landsoffer, då jag må vara född i Sverige men ändå lider utav helvete över massa jävla trauman på hemmaplan och i skolan.
Dessa trauman är skälet till att jag började med anti-depp förra gången, och nu har det bara blviit ännu jobbigare att stå ut med känslorna, det är därför jag funderar på att börja igen. Då kanske jag kan sluta med drogerna också när jag inte kommer känna att jag har ngt att droga bort för att klara vardagen.

Och det blir faktiskt jävligt dyrt att köpa nya kläder när man inte längre kommer i det man redan har hemma. Har kläder för sammanlagt 1500 kronor som jag inte längre kan använda och det är inget jävla kul.
Men second-hand lär uppskatta att jag går upp i vikt för jag skänker plaggen dit, skulle fan aldrig slänga något för så stora summor pengar. Så jag gynnar välgörenheten tack vare att jag blivit tjockare!
Senast redigerad av Meitene 2011-09-17 kl. 23:38.
Citera
2011-09-18, 15:06
Medlem
testa zyprexa så ska du få se på viktuppgång
Citera
2011-09-18, 16:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
testa zyprexa så ska du få se på viktuppgång

Hur mkt går man upp av zyprexa, då?
Kanske ska testa benzo för det kan man bli hög på, är ju ingen mening att gå upp i vikt av en medicin man inte kan missbruka, typ SSRI.

Finns det någon anti-depp man INTE går upp i vikt av?
Hur fan gör man för att inte gå upp, eller går ALLA upp av anti-depp?
Citera
2011-09-18, 17:57
Bannlyst
Jag har ju redan blivit lite mullig, det är därför jag inte vågar börja med anti-depp och gå upp ännu mer för då skulle jag bli jävligt fet. Som sist jag hade anti-depp.

Har någon av er egen erfarenhet av viktuppgång från anti-depp vill jag gärna att ni skriver för jag vill ha seriösa svar på hur fan man ska hålla vikten när man börjar med anti-depp. Jag behöver för all del inte gå ner, vill bara veta hur man behåller sin nuvarande vikt.

Inga jävla oseriösa svar som att "du borde väl fatta att du går upp om du äter mer än en gång om dagen", vill endast ha svar som relateras till själva medicinanvändningen.
Citera
2011-09-18, 18:15
Medlem
Citat:
...och du undrar varför du går upp i vikt?!

tänkte precis samma haha själv äter jag frukost och middag i princip. Eventuellt något mellan vissa dagar men oftast blir det en macka eller något.

Jag har faktiskt gått ner sedan jag började med ssri för att jag vågade röra mig ute igen utan att vara rädd för panikångesten.
Citera
2011-09-18, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Geba.
tänkte precis samma haha själv äter jag frukost och middag i princip. Eventuellt något mellan vissa dagar men oftast blir det en macka eller något.

Jag har faktiskt gått ner sedan jag började med ssri för att jag vågade röra mig ute igen utan att vara rädd för panikångesten.

Min främsta orsak till att börja med SSRI igen, om jag nu börjar igen vill säga, är att bota panikångest som jag ofta får till följd av agorafobi samt allvarlig social fobi. Vågar knappt lämna huset utan droger i kroppen.

Kanske är SSRI jävligt bra ändå, när du säger att man vågar mer och därför kan gå ner.
Men jag har ingen som helst motivation till att anstränga mig fysiskt, så även om panikångesten försvinner och jag vågar vara ute så lär jag för min del gå upp ändå. och så mkt som jag gått upp det senaste året är jag redan tillräckligt mullig.
Och ja, jag vet att jag har mig själv att skylla som går upp då jag aldrig ens försöker röra på mig och då jag stoppar i mig kakor mellan måltiderna (och äter mängder med NYTTIG mat två ggr om dagen) och NÄSTAN bara sitter vid datorn och TV:n.
Man har ju inget att göra sen man slutade skolan.

Och typ alla i min släkt är smala och mina kompisar också så då framhävs jag bara som ännu mulligare om jag är med dem, och det är fan inte roligt. När jag är själv dock så bryr jag mig inte ett skit, det är bara när jag blir jämförd som jag mår psyk-dåligt över utseendet.
Citera
2011-09-18, 19:34
Medlem
Citat:
Hur mkt går man upp av zyprexa, då?
Kanske ska testa benzo för det kan man bli hög på, är ju ingen mening att gå upp i vikt av en medicin man inte kan missbruka, typ SSRI.

Finns det någon anti-depp man INTE går upp i vikt av?
Hur fan gör man för att inte gå upp, eller går ALLA upp av anti-depp?

zyprexa är rena rävgiftet när det gäller viktuppgång. jag gick inte upp i vikt av fluoxetin, men den kanske du har provat?
Citera
2011-09-18, 19:41
Medlem
Citat:
Min främsta orsak till att börja med SSRI igen, om jag nu börjar igen vill säga, är att bota panikångest som jag ofta får till följd av agorafobi samt allvarlig social fobi. Vågar knappt lämna huset utan droger i kroppen.

Kanske är SSRI jävligt bra ändå, när du säger att man vågar mer och därför kan gå ner.
Men jag har ingen som helst motivation till att anstränga mig fysiskt, så även om panikångesten försvinner och jag vågar vara ute så lär jag för min del gå upp ändå. och så mkt som jag gått upp det senaste året är jag redan tillräckligt mullig.
Och ja, jag vet att jag har mig själv att skylla som går upp då jag aldrig ens försöker röra på mig och då jag stoppar i mig kakor mellan måltiderna (och äter mängder med NYTTIG mat två ggr om dagen) och NÄSTAN bara sitter vid datorn och TV:n.
Man har ju inget att göra sen man slutade skolan.

Och typ alla i min släkt är smala och mina kompisar också så då framhävs jag bara som ännu mulligare om jag är med dem, och det är fan inte roligt. När jag är själv dock så bryr jag mig inte ett skit, det är bara när jag blir jämförd som jag mår psyk-dåligt över utseendet.

Du kan ju börja ta promenader t.ex. Sen att sluta småäta och inget godis eller läsk så kommer du inte gå upp i vikt.
Citera
2011-09-18, 19:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
zyprexa är rena rävgiftet när det gäller viktuppgång. jag gick inte upp i vikt av fluoxetin, men den kanske du har provat?

Nej har bara testat SSRI Cipramil för ngt år sen
Kanske ska man testa fluoxetin, men så måste den anti-depp jag börjar med hjälpa mitt psyke på rätt sätt.
Alltså, den anti-depp jag behöver är en som tar bort panikångest, socialfobi, tics-rörelser, tvångstankar/epilepsiliknande tillstånd (har dock ingen dokumenterad epilepsi) självmordstankar osv diverse psykiska problem.
Och tyvärr är bli-fet-medicinen SSRI rätt medicin för att bota dessa symptom.
Citera
2011-09-20, 19:36
Bannlyst
Funderar allvarligt över vafan jag ska göra, över vad som är att föredra: Psykiska problem eller viktuppgång. Kanske ska jag börja med anti-depp ändå, för det är inte värt att vara lessen och bara känna suicide självmord i psyket hela livet ut.

Fast jag är emot anti-depp, för anti-depp funkar som droger, DVS de tar tillfälligt bort den psykiska ohälsan, men inte den faktiska tillvaron.
Så vad jag menar är att man kan ha en tillvaro fylld med mobbning på skolan/arbetet, och självklart vara jävligt deppad över det, och vafan hjälper då en anti-depp?
Det som bör göras i en tillvaro med mobbning, är inte att medicinera bort det jobbiga, utan att LÖSA PROBLEMEN med mobbningen. Det är den fysiska tillvaron man ska ändra på, genom att prata med kurator/arbetsgivare om hur man går till väga med mobbningen.

Jag har blivit förjävligt mobbad/misshandlad/sexuellt misshandlad vid upprepade tillfällen i skolan och mår skitdåligt över det. Jag är bara för feg för att gå till psykolog då jag är rädd att de inte ska ta mig på allvar.

När jag gick på anti-depp tidigare var jag visserligen glad men upplevde en sorts dold ångest, som kom fram om jag "glömde" ta medicinen nån dag. Denna ångest handlade ALLTID om mobbningen och traumana jag utsatts för, så nu när jag inte tar anti-depp längre är det ju en stor sanning i att ångesten bara blivit starkare.

Kanske gör det inget om jag går upp i vikt? På mig skulle det väl knappast synas ändå då jag redan har en jävligt skev självbild och tror att jag är FET! Fast hemma säger dem att jag ser utmärglad och anorektisk ut så hurfan ska man veta vad som är sant.

Tycker ni jag ska börja med anti-depp eller gå till psykolog?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in