Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-09-16, 21:36
  #1
Medlem
CampzEhs avatar
Tjena, installerade nyligen windows 7 på datorn och tänkte ta och rensa upp lite på den.
Nu är det som så här att det enda jag kan se är installerat är operativsystemet och sådant jag alldeles nyligen installerat.
Problemet är det att jag har en hårddisk på 916 GB varav endast 762 GB är ledigt. Således borde det finnas någonting på datorn som tar upp 154 GB, men något sådant hittar jag inte.
Kan också passa på att säga att jag innan windows 7-installationen hade windows vista installerat och att jag inte omformaterat hårddisken då detta inte gick, är van vid att mixtra med XP men i vista gick det inte att göra partitioner trots att det fanns ledigt utrymme :S

Har kollat så att alla dolda filer och mappar ska visas etc. men dessa 154 GB är fortfarande spårlöst försvunna :S
Citera
2011-09-20, 20:45
  #2
Medlem
aeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CampzEh
Tjena, installerade nyligen windows 7 på datorn och tänkte ta och rensa upp lite på den.
Nu är det som så här att det enda jag kan se är installerat är operativsystemet och sådant jag alldeles nyligen installerat.
Problemet är det att jag har en hårddisk på 916 GB varav endast 762 GB är ledigt. Således borde det finnas någonting på datorn som tar upp 154 GB, men något sådant hittar jag inte.
Kan också passa på att säga att jag innan windows 7-installationen hade windows vista installerat och att jag inte omformaterat hårddisken då detta inte gick, är van vid att mixtra med XP men i vista gick det inte att göra partitioner trots att det fanns ledigt utrymme :S

Har kollat så att alla dolda filer och mappar ska visas etc. men dessa 154 GB är fortfarande spårlöst försvunna :S

Har du kollat i C:\ om du har kvar en mapp som heter Windows.old ..Det är din gamla installation med alla filer ..det kan vara den som tar upp utrymmet och den kan du ta bort isåfall.
Citera
2011-09-21, 06:18
  #3
Medlem
Det är minst 3 saker som bruka ta utrymme men som inte syns när datorn räknar ihop

Virtuellt minne och viloläge tar utrymme efter hur mycket ram minne datorn har om man inte ändrar eller stänger av dom.

Systemåterställningen är det som mest tar plats plats för den skapar nya återställnings punkter varje dag som dator är på även om du inte gjort något. Folk har fått tillbaka nästa hela utrymmet som fattades när de stängde av eller tog bort alla punkter utom den senaste på 2 olika ställen i Windows.
Citera
2011-09-23, 13:45
  #4
Medlem
CampzEhs avatar
Okej, windows.old tog jag bort direkt men jag tycker att virtuellt minne, viloläge och systemåterställningen inte borde kunna ta upp så pass stor plats, eller?
Citera
2011-09-23, 17:18
  #5
Medlem
Testa så ser du själv.

Använd sökfunktionen så ser du ännu mer bevis hur totalt fel du har från andra som hade exakt samma problem som dig.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback