2011-09-16, 19:18
Bannlyst
Jag är en lodis kommunist. Fattig som fan och där för särksriber jag nu och stavar fel. Det jag undrar är vad kan man göra med Windows 98? Jag har en gammal pentium 1:a som är riktigt Sovjet cool. Rena framtiden alltså. Jag tänkte börja köra på den för jag har min andra dator som en lodis server, som jag alltså.

Då undrar jag om man kan vara inne på youtube med Internet explorer 6, eller firefox 2.0.0.20? Normalt så brukar den neka själva webläsaren. Kan man vara inne på facebook med den också?
Jag behöver tips på vad man kan göra med den och inte göra. Jag ska bara ha den som surf dator. Kanske skriva något textdokument med den också. Se på en nerladdad film....

Eller måste jag använda tinycore linux?
Citera
2011-09-16, 19:32
Medlem
BossesPizzerias avatar
Kör någon linuxdist istället typ sen slimmad arch version.
Citera
2011-09-16, 19:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Kör någon linuxdist istället typ sen slimmad arch version.

Men arch drar ju mer än 30 mb
Jag har 160, men vill snåla.

Det är en antik dator som har varit med i hela mitt liv.

Men visst kan man inte se på youtube med win98?
Citera
2011-09-16, 19:44
Medlem
epost72s avatar
Jag har ett gammalt tröskverk med Win98 där jag installerat en del spel som vägrar att fungera under något annat än just Win98.

Nu är det främst barnspel iofs men ändå.
Citera
2011-09-16, 19:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Jag har ett gammalt tröskverk med Win98 där jag installerat en del spel som vägrar att fungera under något annat än just Win98.

Nu är det främst barnspel iofs men ändå.

Kan man gå över youtube på den? Facebook?
Windows 98 är riktigt coolt, men inte ens IE 6 fungerar över youtube.
Citera
2011-09-16, 19:54
Medlem
epost72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodis.Kommunist
Kan man gå över youtube på den? Facebook?
Windows 98 är riktigt coolt, men inte ens IE 6 fungerar över youtube.
Mja i ärlighetens namn har jag inte ens kollat hur den regerar vid internetanslutning, men visst tusan måste man kunna kolla på tuben med win98? ,naturligtvis med rätt insticksprogram installerade då.

Problemet strandar nog ofta på drivrutiner...
Citera
2011-09-16, 20:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Mja i ärlighetens namn har jag inte ens kollat hur den regerar vid internetanslutning, men visst tusan måste man kunna kolla på tuben med win98? ,naturligtvis med rätt insticksprogram installerade då.

Problemet strandar nog ofta på drivrutiner...

Testade installera Windows 98 på en dator som klarar endast av Windows 95, av hårdvarukrav. Det var inte så att hårdvaran var för lite, snarare var det copyright...något.
Men jag lyckades. Höll på över 2 år.

Nu har jag hittat Netscape 9 som är nya Netscape. Den klarar av youtube och facebook
Undrar om den verkligen fungerar.

Sen har jag Woodo Grafikkort
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in