2013-04-18, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Du tycker det låter helt OK? Hade du själv velat bli behandlad på det viset? Tänk nu efter riktigt jävla noga.
Man hamnar inte hos KFM på grund av att de lottar fram ditt namn ur en tombola. Du hamnar hos KFM för att du har levt över dina tillgångar. Självklart hade jag inte velat behandlas på det viset, så därför undviker jag att skuldsätta mig. Att folk som inte betalar sina skulder utsätts för visst obehag är jag helt fine med.
Citera
2013-04-18, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Läste du vad jag skrev?

KFM drog "av en olyckshändelse" för mycket pengar från hans lön, och farsan tvingades då LÅNA PENGAR PRIVAT AV VÄNNER OCH BEKANTA för att ens kunna överleva månaden, vilket knappt gick ändå.

Likt förbannat tyckte KFM att de kunde fortsätta dra den felaktiga summan, eftersom farsan, om man talar i klarspråk, inte dött av fattigdom.
Att han sen skuldsatt sig privat och att ekonomin inte håller skiter de i. Att han knappast har råd med medicinerna som han behöver skiter de i, för så länge han fortfarande är i livet anser de att han mår finfint.

Du tycker det låter helt OK? Hade du själv velat bli behandlad på det viset? Tänk nu efter riktigt jävla noga.

Mediciner upp till högkostnadsskydd fördelat jämt över året tar man hänsyn till i beräkningen av förbehållsbeloppet, om man faktiskt yrkat på det.

Din far kunde ju betalat sina räkningar innan det gått till kfm också, det hade ju vart en tidig lösning på problemen:P
Citera
2013-04-18, 19:43
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Jag lever på 6800 kr varje månad och jag har det helt OK tycker jag själv. Har 0 skulder eller lån heller. Har lärt mig att kronofogden är djävulskt farliga så jag har undvikit att hamna där.

Jag har tagit bort två stycken stora utgifter helt. Tobaksskatten och kostnaden för alkohol.
Senast redigerad av Carl-Ann von s 2013-04-18 kl. 19:48.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in