2011-09-15, 20:04
Medlem
i höjd med Klippan enligt AB - har ni koll på våra försvunna "vänner"

http://www.aftonbladet.se/senastenyt...cle13629910.ab
Citera
2011-09-15, 20:21
Medlem
Är det nån misstanke om brott? Avstår helst från att klicka aftonbladet-länkar.
Citera
2011-09-15, 20:22
Medlem
Mandelbrots avatar
Jag gissar att han inte varit försvunnen alltför länge. Det finns i nuläget inga brottsmisstankar.
Citat:
Klippan. Mannen påträffades av en fiskare som larmade SOS. Polis, räddningstjänst och ambulans skickades till platsen.

Mannen låg i vattnet intill åkanten cirka 100 meter nedanför väg 13 vid "Välkommen till Klippan"-skylten.

Mannen som är i 60-70 årsåldern kunde konstateras död efter att han tagits ur vattent.

Enligt polisen finns det i nuläget inga misstankar om brott.

– Vi kan inte se att det skulle ligga något brott bakom det här, säger polisassistent Eddie Svitzer till tidningens utsände på plats.

På torsdagskvällen pågick arbetet med att identifiera mannen.
http://hd.se/klippan/2011/09/15/dod-...d-i-ronne-a-2/
Citera
2011-09-15, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Jag gissar att han inte varit försvunnen alltför länge. Det finns i nuläget inga brottsmisstankar.

okej tack - finns de här på tråden som har enormt bra koll på alla försvunna...
Citera
2011-09-15, 20:41
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JANNE.GILJOTIN
okej tack - finns de här på tråden som har enormt bra koll på alla försvunna...

Vi får väl hoppas att de hittar hit då! Själv hittar jag ingen info om någon nyligen försvunnen 70-årig man i Klippan.
Citera
2011-09-16, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mandelbrot
Vi får väl hoppas att de hittar hit då! Själv hittar jag ingen info om någon nyligen försvunnen 70-årig man i Klippan.

Ehhhh - en nyligen försvunnen 70-årig man - du e för smart för för mej - berätta mer nu please!

VEM?
Citera
2011-09-16, 22:46
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenSomViskar
Ehhhh - en nyligen försvunnen 70-årig man - du e för smart för för mej - berätta mer nu please!

VEM?

Förlåt mig. Jag är inte smart. Det är bara gissningar. Då mannen kunde köns- och åldersbestämmas någorlunda direkt och exakt, så inbillade jag mig att han hade försvunnit i relativ nutid. Att jag sedan inte hittade några artiklar om närliggande försvinnanden, gjorde att jag drog slutsatsen att han hade försvunnit/avlidit närmast i 'nutid'. Givetvis kan jag ha fel i detta! "70-årig man" skall nog ännu vara "man i 60-70 årsåldern".
Citera
2011-09-16, 23:27
Medlem
Eliza CTs avatar
Kanske en fiskande pensionär? Det lär vara rätt bra fiskevatten och relativt lätt att ta sej fram där på sina ställen. Man kan ju tänka sej en ensamstående man som inte haft kontakt regelbundet med någon. Att det tar några dagar före någon saknar honom.
Citera
2021-07-04, 12:47
Medlem
Psyko-Logicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eliza CT
Kanske en fiskande pensionär? Det lär vara rätt bra fiskevatten och relativt lätt att ta sej fram där på sina ställen. Man kan ju tänka sej en ensamstående man som inte haft kontakt regelbundet med någon. Att det tar några dagar före någon saknar honom.

Vet man vem han var? Blev han identifierad?
Citera
2021-07-04, 13:06
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko-Logica
Vet man vem han var? Blev han identifierad?
Polisen identifierade den drunknade mannen redan den 15 september 2011. Del av notis nedan.
Citat:
Mannen hämtades upp ur vattnet av räddningstjänsten och konstaterades avliden på platsen.

Det finns ingen misstanke om brott, och polisen tror inte att mannen har legat i vattnet någon längre tid.

Polisen har identifierat den döde mannen, och arbetar nu med att underräta anhöriga.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ttad-i-klippan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in