2011-09-15, 17:55
Medlem
findatas avatar
Kom över denna skivspelare (klistrade in märket i bilden) för ett tag sen. Har efter lite sökningar kommit fram till att den är av franskt ursprung och allmänt svårt att hitta info om den.
http://imageshack.us/photo/my-images/89/spelare.jpg/

Lyxproblemet jag har är att när man slår på pitchfunktionen och spaken är i mitten så ligger den på 1.09. Vilket jag antar betyder 9% snabbare. Har inte hittat någon resetknapp eller motsvarande, vill alltså att den ska ligga på 1.00 när den är i mitten.
Någon som har tips?
Citera
2011-09-15, 18:57
Medlem
Vappas avatar
Nog för att det är irriterande, men varför inte bara slå av pitchfunktionen när du inte använder den.
Citera
2011-09-15, 19:14
Medlem
Lance-Upercuts avatar
den är ju inte ens i mitten på bilden. dessutom ser det ut som om första markeringen är 1.1 så är ju pitchern ganska exakt på 1.09. rimligen borde den röda lampan lysa när du har 0% pitch. i annat fall är det ju som sagt bara att inte använda funktionen
Citera
2011-09-15, 19:15
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vappa
Nog för att det är irriterande, men varför inte bara slå av pitchfunktionen när du inte använder den.

Jojo klart den inte är på för jämnan. Men nu är den så att säga snedballanserad så det går att öka farten mycket, men knappt sänka den.
Citera
2011-09-15, 19:18
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lance-Upercut
den är ju inte ens i mitten på bilden. dessutom ser det ut som om första markeringen är 1.1 så är ju pitchern ganska exakt på 1.09. rimligen borde den röda lampan lysa när du har 0% pitch. i annat fall är det ju som sagt bara att inte använda funktionen

Nja, om jag drar upp den max är den 1.20 och ner max 0.98 vilket ger ungefär 0.01 per snäpp på skalan.
Citera
2011-09-15, 19:45
Medlem
GlennGBGs avatar
Om det där skall motsvara mitten och du har ett hack där reglaget lägger sig i, så är enda sättet att försöka skruva upp den och manuellt justera reglaget på något sätt. Eller hitta en slider som du kan byta ut till en bättre.
Citera
2011-09-15, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av findata
Nja, om jag drar upp den max är den 1.20 och ner max 0.98 vilket ger ungefär 0.01 per snäpp på skalan.

Kolla om det går att ta bort kåpan. Om det gör det, koppla ur spelaren och kolla inuti. Om du har riktigt tur så kan det finnas en skruv som det står "pitch" på. Skruva på den jätte försiktigt. Koppla sen in din spelare igen och se om pitchen har ändrats något.

Jag gissar lite här bara. Men det är så du ändrar pitchen på technics 1200/1210. Det är ju inte omöjligt att det är något liknande på din.
Citera
2011-09-15, 20:45
Medlem
findatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steez
Kolla om det går att ta bort kåpan. Om det gör det, koppla ur spelaren och kolla inuti. Om du har riktigt tur så kan det finnas en skruv som det står "pitch" på. Skruva på den jätte försiktigt. Koppla sen in din spelare igen och se om pitchen har ändrats något.

Jag gissar lite här bara. Men det är så du ändrar pitchen på technics 1200/1210. Det är ju inte omöjligt att det är något liknande på din.

Sitter ju onekligen två skruvar i anslutning till pitchen. Ska kolla imorgon om det går att få isär. Tack för tipset.
Citera
2011-09-17, 21:09
Medlem
findatas avatar
uppdatering...

Fick känslan av att skruvarna på ovansidan vid pitchen lossar den, men man måste skruva loss undersidan för att komma åt ändå. Så jag får nog ta det när något mer viktigt går sönder, eller behöver smörjning.

Tack för svaren i all fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in