2011-09-15, 15:35
Medlem
Exotiics avatar
Tänkte dela med mig av den sjukaste och värsta snedtrippen som jag någonsin varit med om..

Jag vill börja med att säga att jag inte röker ofta, utan det var mer en fjortisgrej mellan 14-17 & då rökde jag endast på fester någon gång ibland när någon annan rökte. Mest för att vara social.. (Jag är tjej för övrigt)

Inledning

Allting började på Onsdagen denna vecka. Jag och en tjejkompis (vi kan kalla henne Therese) skulle röka lite Spice för att vi båda var på dåligt humör, men ingen ville bli bakis så då skippade vi alkoholen. På Onsdagen var det riktigt skönt & jag hamnade i någon slags 3D värld som var asskön.. Så på Fredagen bestämde vi oss för att vi skulle röka igen.

Fredagen

Jag och några tjejkompisar skulle festa i en lägenhet den här kvällen. Vi är 7 tjejer sammanlagt. Planen är att vi först ska röka lite & sen börja dricka lite senare.

Vi går ut och ställer oss bakom ett elhus där vi ska röka. Det är tydligen Spice igen så jag var inte orolig alls (har snedtrippat förr) men tänker att jag ska ta det lugnt ändå, så att jag inte ska blanda för mkt röka med alkohol.

Jag tar 2, max 3 bloss & sen tittar jag på medan de andra passar runt 2 spliffar. Helt plötsligt börjar jag känna mig sjukt skum. Vi står i mörkret och det ser ut som att alla rör sig saktare än de borde och att de har något slags glitter runt sig. Jag har känt samma känsla i mörkret förut, så jag valde att gå ut och ställa mig under en gatulampa för att det skulle försvinna (mkt obehaglig känsla).

Men där blir det inte heller bättre.. Jag börjar promenera på en lång trottoar som leder mot kompisens lägenhet, medan alla andra står kvar och röker. Allt börjar kännas skitskumt, som i en dröm. Det var ungefär som att jag började ifrågasätta allt jag gjorde. "Nu promenerar jag här.. Eller gör jag det?" .. "Den här vägen har jag gått på förut.. Eller har jag det?" osv..

Helt plötsligt hör jag Therese's röst jättenära mig och tänker att hon står precis bakom mig. Men när jag vänder mig om så står hon aslångt bort och ropar på mig och säger att jag ska stanna. Två sekunder senare står hon precis framför mig och säger mitt namn om och om igen. Jag fattar ingenting och är vid det här laget riktigt panikslagen. Jag kan inte fokusera på människor som pratar och allt som jag tittar på "zoomar in och ut" hela tiden. Det ser ut som att allt rör på sig hela tiden, byggnader osv..

Jag har ingen uppfattning om tid & rum längre. Jag vet inte var jag befinner mig, jag vet inte hur långt jag har gått eller var jag är på väg. Nu börjar jag tänka att jag har fastnat i en psykos, vilket gör mig ännu mer fuckad i huvudet. Jag börjar hyperventilera och det känns som att mitt hjärta dunkar utanför kroppen. Nu får jag den briljanta idén att självmord är den enda utvägen. Jag planerar att jag ska ta en kniv hemma hos min vän och hugga av halspulsådern (detta är den enda seriösa självmordstanke jag har haft i hela mitt liv). Eftersom att jag är övertygad om att jag har fastnat i en psykos så har jag bestämt att jag inte kan leva såhär.

Tillslut efter att alla har hjälpts åt att släpa in mig i lägenheten igen, så bestämmer jag mig för att lägga mig i sängen och försöka sova bort ruset. Men när jag blundar blir det bara värre och jag hör en massa konstiga ljud och förlorar verklighetsuppfattningen helt och hållet. Jag får panik och vet inte var jag ska ta vägen. Då kommer en av mina kompisar och säger det bästa hon kunde ha sagt under kvällen .. "Det sitter i dina tankar, du kan psyka bort det"

Då börjar jag tänka i andra banor och tänker typ "Nej jag känner inget & det jag känner är skönt" osv.. Minns inte exakt vad jag tänkte, men det fick snedtrippen att lägga sig en aning.

När jag till slut blev klar i huvudet så fick jag guldfiskminne.. Allt som hände runt om mig försvann efter typ 30 sek.. Så jag kunde vara mitt uppe i ett samtal och sen helt plötsligt glömma bort vad fan jag pratade om. Så var det i ungefär en timme, sen var jag nästan helt återställd efteråt. Det blev mycket lättare när jag kom till insikt med att jag inte hade fastnat..

Sen var jag seg och allmänt konstig i huvudet ett par dagar efter.. Efter den trippen har jag aldrig rökt igen & har inga planer på att göra det. I texten så låter det inte alls lika hemskt som det var, men detta var det äckligaste jag varit med om i hela mitt liv..

Är det någon som varit med om samma sak eller som vet vad detta kan ha berott på? Eftersom att jag rökte samma sak 2 dagar innan utan att känna obehag
Citera
2011-09-15, 15:44
Medlem
Cpkrille123s avatar
Det är spice.
Usch och tvi!
Citera
2011-09-15, 15:59
Medlem
Tronkans avatar
sluta röka spice då det är skit rent ut sagt.
Citera
2011-09-15, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
sluta röka spice då det är skit rent ut sagt.

Spice är nice när de är torra tider på bra cb, visst kan man snetrippa rejält på spice men de händer bara när man överdoserar.
Citera
2011-09-15, 16:06
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kmk4life
Spice är nice när de är torra tider på bra cb, visst kan man snetrippa rejält på spice men de händer bara när man överdoserar.

tjena, trams. finns inget som heter överdosera, finns bara "boom, bang, woooow, sen somnar du"

jo, men det är innehållet i spice som oroar mig, inte gällande sneningar etc.
Citera
2011-09-16, 19:35
Medlem
Agzzzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
tjena, trams. finns inget som heter överdosera, finns bara "boom, bang, woooow, sen somnar du"

jo, men det är innehållet i spice som oroar mig, inte gällande sneningar etc.

så sant, de innehåller bara en massa skit. kemikalier o sådant. läste en tysk forsknings rapport om de för länge sedan och det var HELT SJUKT vilka grejer de blandar i dedär! Fy fan.
Citera
2011-09-17, 18:02
Medlem
karatebulles avatar
jag har lärt mig utav snetändning att det är bara lägga sig ner och sen så låter du allt rus komma ut ur ditt system och spice är inte det bästa och röka,
man ska röka pure shit, inte nått som är helt forskat om, man vet att det kan skada ens kropp, jag har provat sprice det sög fan, dummaste jag har gjort , och ruset håller i ca 30 min.
Citera
2011-09-17, 18:11
Medlem
3-Negrer-Med-Kedjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karatebulle
och ruset håller i ca 30 min.
Det spelar väl ingen roll, heroin ruset är ju bara runt 10 min tex..
Citera
2011-09-18, 13:00
Medlem
karatebulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 3-Negrer-Med-Kedja
Det spelar väl ingen roll, heroin ruset är ju bara runt 10 min tex..

ja men det är en helt annan sak om det skulle finnas annat heroin som höll i typ 1timme skulle folk köpa det och det är samma sak med spice det räcker bara i 30 min när man kan röka cannabis som räcker över ca 2 timmar,
så varför röka spice saker när det finns bättre
Citera
2011-09-18, 13:36
Medlem
seraphs avatar
dumma brud

spice; för dom som hellre hyvlar hjärnan än bryter mot lagen
Citera
2011-09-18, 14:11
Medlem
karatebulles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seraph
dumma brud

spice; för dom som hellre hyvlar hjärnan än bryter mot lagen

haha , så sant som det är sagt
Citera
2011-09-22, 02:15
Medlem
Alfredsens avatar
Citat:
"Det sitter i dina tankar, du kan psyka bort det"
Precis, tänk på att du känner dig nykter, allt sitter i hjärnan på spice typ.
Citat:
Ursprungligen postat av karatebulle
jag har lärt mig utav snetändning att det är bara lägga sig ner och sen så låter du allt rus komma ut ur ditt system och spice är inte det bästa och röka,
man ska röka pure shit, inte nått som är helt forskat om, man vet att det kan skada ens kropp, jag har provat sprice det sög fan, dummaste jag har gjort , och ruset håller i ca 30 min.
Beror på vad man får tag på, har testat en sort som satt i 7 timmar med nästan lika starkt rus under hela tiden.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in