2011-09-15, 10:06
Medlem
himakans avatar
Jo, såhär är det. Fönstren i min Windows 7 beter sig lite som de själva känner för. Läser jag till exempel en tråd på Flashback (dvs gör ingenting) kan detta fönster minimeras och istället kan till exempel VLC (om den är startad) komma upp, eller Utorrent, eller MSN eller Spotify. Det är jobbigt som satan för ibland skriver man till någon på MSN och vips så är man på Facebook istället!

Är det någon som haft samma problem och kunnat åtgärda det? Blir snart tokig och installerar Ubuntu igen eller något.
Citera
2011-09-15, 10:08
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av himakan
Jo, såhär är det. Fönstren i min Windows 7 beter sig lite som de själva känner för. Läser jag till exempel en tråd på Flashback (dvs gör ingenting) kan detta fönster minimeras och istället kan till exempel VLC (om den är startad) komma upp, eller Utorrent, eller MSN eller Spotify. Det är jobbigt som satan för ibland skriver man till någon på MSN och vips så är man på Facebook istället!

Är det någon som haft samma problem och kunnat åtgärda det? Blir snart tokig och installerar Ubuntu igen eller något.

Hur länge har du haft detta problem ? antar att du startat om skiten ?
Citera
2011-09-15, 10:43
Medlem
himakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithXM
Hur länge har du haft detta problem ? antar att du startat om skiten ?

Haft det problemet sedan jag installerade Win7 på datorn (hade Ubuntu innan) och har startat om datorn flera gånger utan resultat.
Citera
2011-09-15, 10:46
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Haft det problemet sedan jag installerade Win7 på datorn (hade Ubuntu innan) och har startat om datorn flera gånger utan resultat.

Okej satt o tänkte på om det var en så simpel grej att nån tangent hängt sig eller nåt sånt.
Citera
2011-09-15, 11:14
Medlem
Homer82s avatar
vad har du för mus? jag hadde en gammal logitech med en snabb knapp för att byta fönster. Den funkade inte med Win7 och det blev liknande det problemet.
Citera
2011-09-15, 11:30
Medlem
himakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Homer82
vad har du för mus? jag hadde en gammal logitech med en snabb knapp för att byta fönster. Den funkade inte med Win7 och det blev liknande det problemet.
Ingen mus bara platta. Det mest jobbiga är när jag klickar på någon länk. Istället för att komma till länken, minimeras fönstret.
Citera
2011-09-15, 16:43
Medlem
TorrentLovers avatar
Citat:
Ingen mus bara platta. Det mest jobbiga är när jag klickar på någon länk. Istället för att komma till länken, minimeras fönstret.
Låter som du råkar ange ett kommande som minimerar fönster, men vad vet jag inte.
Citera
2011-09-16, 10:42
Medlem
jokkermans avatar
låter mera som att du har en dålig version av windows 7 instalerat. formatera om med en bättre version
Citera
2011-10-17, 00:13
Medlem
himakans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokkerman
låter mera som att du har en dålig version av windows 7 instalerat. formatera om med en bättre version

Ja, formaterade om datorn förra veckan med en bättre version och nu flyter allting på! Var fel på den andra versionen helt enkelt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in