2011-09-14, 20:32
Medlem
satumuss avatar
God kväll allesammans,
Det är mycket möjligt att tråden ligger fel, tyckte det var väldigt svårt att avgöra om den skulle ligga under hårdvara eller programvara, flytta gärna ifall den ligger fel.

Jag har i våras köpt mig en GT660-473NE och det har fungerat kanon. Men som ni alla vet så har PC en tendens att sega ner sig och nu är det då dags för en omformatering. Här stöter jag dock på ett problem, jag har operativsystemet liggandes på en skiva som medförde (en skiva med drivrutiner till alla standardprogram samt operativsystemet windows 7) men jag saknar dock själva aktiveringskoden. Notera att jag inte fick med en vanlig windows skiva, utan det är en skiva med behövande drivrutiner samt windows 7 på, det enda med W7 tryck på är manualen som kom med, men där kan jag inte hitta någon aktiveringskod.
Jag har heller ingen typ av kvitto fastklistrad på burken med aktiveringskoden. Så vart hittar jag min aktiveringskod?
Citera
2011-09-14, 20:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Om du nu inte har påbörjat din ominstallation så kan detta verktyg hjälpa dig -> http://www.klinzmann.name/licensecrawler.htm
Citera
2011-09-14, 20:38
Medlem
Vart har du köpt datorn?

När jag köpte min dator hittade jag inte heller någon produktnyckel någonstans. Jag ringde Komplett som jag köpt datorn från och de lyckades att vaska fram produktnyckeln. Kanske en tillfällighet, jag vet inte.
Citera
2011-09-14, 20:50
Medlem
satumuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Om du nu inte har påbörjat din ominstallation så kan detta verktyg hjälpa dig -> http://www.klinzmann.name/licensecrawler.htm
Jag laddade ner det programmet men får upp "Serial Number: InfoTip", vet du vad som är fel?
Citat:
Ursprungligen postat av Hockeytrunken
Vart har du köpt datorn?

När jag köpte min dator hittade jag inte heller någon produktnyckel någonstans. Jag ringde Komplett som jag köpt datorn från och de lyckades att vaska fram produktnyckeln. Kanske en tillfällighet, jag vet inte.
Från CDON är datorn köpt, om jag inte lyckas få fram koden tills imorgon så ringer jag. Tack för tipset.
Citera
2011-10-01, 19:05
Medlem
satumuss avatar
En moderator får gärna låsa tråden då problemet är löst. Aktiveringsnyckeln fanns hur som helst i batterifacket under datorn.

Mvh,
satumus
Citera
2011-10-01, 19:15
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Mja, vi låser inte trådar om det inte sätter sig mot regelverket. Bra att det löstes sig till slut. Tråden får vara öppen ifall att någon annan medlem har eller råkar ut för samma problem som du hade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in