• 3
  • 4
2011-09-15, 10:49
Medlem
Cousin Cocaines avatar
Eftersom fartyget är det som huvudsakligen diskuteras så flyttas tråden.

Kändisskvaller ---> Båtar och sjöliv

/Mod
Citera
2011-09-15, 11:47
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endlos
Vilken är den bästa sidan för att hitta information om yachter? Gärna en som har uppdaterad info om var de befinner sig. Yachtspotter.com som i övrigt verkar schysst saknar tyvärr uppgifter om ägarskap vilket är lite tråkigt.

En användbar sida om du vill veta basfakta och ägare är http://www.yachtandcrew.com/

Citat:
Ursprungligen postat av nidox
förra året då jag semestrade på ön brac i kroatien stötte jag på en yacht som var helsvart som senare visade sig vara giorgio armanis. otroligt snyggt bygge.

http://www.deluxeblog.it/galleria/ar...gayacht-main/1

Jag gillar verkligen Main men så är jag också lite svag för Armanis inredningar.

Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
Den är ful som stryk, på babords sida ligger däremot en riktig läckerbit Wedge Too (ok Aktern är inte så snygg och den kunde varit lite längre) inredning och vissa exteriöra mod. av Stark.

Är inte den ägd av samma som ägde Wedge Too och ritad helt av stark? Har för mig att bara kranarna i duschen går på 50lakan EURO!

Wedge Too ägs av Issam Fares som äger WEDGE Group. Rykten säger dock att mest var hans fru som ville ha yachten som ligger i Port Hercule ca 360 dagar om året.

"A" ägs av Andrey Melnichenko från ryska MDM Bank och är döpt efter Andreys och hans fru Alexsandras gemensamma bokstav förnamnen.

Det Wedge Too och A har gemensamt är att de båda skissats fram av Philippe Starck innan de riktiga ingenjörerna tagit vid.

Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Stenkoll, där fans information man inte visste, respekt!

Jag hade förväntat mig att bli påhoppad för bilden på octopus, till och med det uteblev.
Greetings from cape town:-) Är här o partajar på ett femdagars giftermål.

Tack, jag gillar alltid att se Octopus och om du skulle hamna på Allens årliga Octopus Party under filmfestivalen så får du se till att ha kameran med dig. Enjoy the jol!
Citera
2011-09-15, 17:50
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MMX
En annan McCaw-yacht, Utopia i Sthlm på besök i juli.
http://www.flickr.com/photos/anyett/...in/photostream

Detta var en skuta i min smak - någon som vågar sig på en gissning eller kanske vet vad en sådan skuta kostar?

Tänkte köpa en när jag samlat ihop nog med burkar.
Citera
2011-09-15, 21:42
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nidox
förra året då jag semestrade på ön brac i kroatien stötte jag på en yacht som var helsvart som senare visade sig vara giorgio armanis. otroligt snyggt bygge.

http://www.deluxeblog.it/galleria/ar...gayacht-main/1

Fy fan vad fult med en helsvart yacht. Ser ut som ett mindre slagskepp.
Citera
2011-09-16, 05:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta var en skuta i min smak - någon som vågar sig på en gissning eller kanske vet vad en sådan skuta kostar?

440000USD per vecka om du ska hyra den.. (info ifrån 2006)
Listpriset sist var annars €52.5 miljoner om du vill köpa den.
Citera
2011-09-22, 18:35
Medlem
Choiiss avatar
The World - Göteborg i början av Juli. Det var en stort as!
Citera
2011-10-26, 00:04
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
E
Wedge Too ägs av Issam Fares som äger WEDGE Group. Rykten säger dock att mest var hans fru som ville ha yachten som ligger i Port Hercule ca 360 dagar om året.

"A" ägs av Andrey Melnichenko från ryska MDM Bank och är döpt efter Andreys och hans fru Alexsandras gemensamma bokstav förnamnen.

Det Wedge Too och A har gemensamt är att de båda skissats fram av Philippe Starck innan de riktiga ingenjörerna tagit vid.

Jag minns mest från något gammalt nummer av Boat International om Wedge too, som jag - i mitt förkalkade tillstånd - kommer ihåg det så ritades inredningen i Wedge too av starck, ägarna diggade den och bad starck piffa till exteriören - tycker att trä partierna är mycket lyckade b.t.w. - men han har inte ritat grundformen. A trodde jag var samma ägare som wedge eftersom det i reportaget talades om att ägarna blivit så tända på starck att de beställt en båt ritad helt av honom, men det kanske packade ihop i finanskrisens kölvatten. Hur som tack för upplysningarna.

A var föresten i Oslo för inte allt för länge sedan.
Citera
2011-10-26, 23:06
Medlem
MMXs avatar
Citat:
Jag minns mest från något gammalt nummer av Boat International om Wedge too, som jag - i mitt förkalkade tillstånd - kommer ihåg det så ritades inredningen i Wedge too av starck, ägarna diggade den och bad starck piffa till exteriören - tycker att trä partierna är mycket lyckade b.t.w. - men han har inte ritat grundformen. A trodde jag var samma ägare som wedge eftersom det i reportaget talades om att ägarna blivit så tända på starck att de beställt en båt ritad helt av honom, men det kanske packade ihop i finanskrisens kölvatten. Hur som tack för upplysningarna.

A var föresten i Oslo för inte allt för länge sedan.

Det kan ha varit som du säger, jag vet att Starck hade en mer skissartad roll i arbetet med Wedge Too men en större roll i formgivningen av A i alla fall.

Såg A när hon var ankrad på västkusten för ett par år sedan men jag har aldrig kommit tillräckligt nära. Just nu är hon ankrad på Mallorca och Wedge Too är faktiskt också ute och rör på sig för en gångs skull, Cayman Islands - även om hon snart skall återvända till Monaco tydligen.
Citera
2011-10-26, 23:25
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Det kan ha varit som du säger, jag vet att Starck hade en mer skissartad roll i arbetet med Wedge Too men en större roll i formgivningen av A i alla fall.

Såg A när hon var ankrad på västkusten för ett par år sedan men jag har aldrig kommit tillräckligt nära. Just nu är hon ankrad på Mallorca och Wedge Too är faktiskt också ute och rör på sig för en gångs skull, Cayman Islands - även om hon snart skall återvända till Monaco tydligen.

A - eller en otroligt lik båt - figurerade i någon dokumentär om fiskodling föresten, låg vid kaj i norge och fiskeodlingsmiljardärens tvillingdöttrar gick ombord på galej.

Har du en ballpark uppfattning av vad en plats i Monaco ligger på på en höft (gärna vad det kostar att "påverka någon" för att få plats också)? INte för att jag har för avsikt att parka nimbusen där utan mest akademiskt intresse.
Citera
2011-10-26, 23:39
Medlem
MMXs avatar
Citat:
A - eller en otroligt lik båt - figurerade i någon dokumentär om fiskodling föresten, låg vid kaj i norge och fiskeodlingsmiljardärens tvillingdöttrar gick ombord på galej.

Har du en ballpark uppfattning av vad en plats i Monaco ligger på på en höft (gärna vad det kostar att "påverka någon" för att få plats också)? INte för att jag har för avsikt att parka nimbusen där utan mest akademiskt intresse.

Här är de officiella priserna http://www.ports-monaco.com/docs/tar...cules-2011.pdf men om du ska hyra i andra hand är det nog lite mer komplicerat. Jag skulle gå ner och smöra för några klubbkavajer på Yacht Club de Monaco. Men Antibes är nog att föredra för superyachts ändå.

Bifogar även formulär om du vill ankra Nimbusen under F1:n http://www.ports-monaco.com/images/s...bile-event.pdf
Citera
2011-10-26, 23:48
Medlem
Knutte_Ninjas avatar
Citat:
Här är de officiella priserna http://www.ports-monaco.com/docs/tar...cules-2011.pdf men om du ska hyra i andra hand är det nog lite mer komplicerat. Jag skulle gå ner och smöra för några klubbkavajer på Yacht Club de Monaco. Men Antibes är nog att föredra för superyachts ändå.

Bifogar även formulär om du vill ankra Nimbusen under F1:n http://www.ports-monaco.com/images/s...bile-event.pdf

fan typ 90lakan för en vecka var ju inte så farligt, ja förutom att båtfan skulle sjunka om grannen tappade en fender och att jag inte skulle se över kajkanten
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in