Citat:
Ursprungligen postat av maccswe
Jag arbetar just med klagomål från kunder och att skriva med bläck på en faktura att man bestrider är inte ett bra tips.
Det jag skulle göra i din sits är att fixa ett utdrag från din telefonlista som styrker att du har ringt till dom och bokat av tiden.
Har du det så har dom inget annat val än att reducera fakturan och saken är ur världen. Det är det absolut bästa du kan göra. Visst kostar runt 50:- att få en sådan lista men det kan det vara värt med tanke på att fakturan va på betydligt mer!
Grejen är att det står ord mot ord och går inte att bevisa med telefonlista..
Kanske inte var tillräckligt tydligt-
Det gick till såhär,
jag fick en kallelse som jag ringde och avbokade, ungefär en månad senare så får jag ett brev där det står att jag precis hade missat en tid (antingen samma datum eller dagen före brevet var daterat) och att jag var skyldig 300:-.
Jag kan alltså inte visa med någon telefonlista att jag har ringt då jag inte har ringt- jag hade ju inte fått någon kallelse!
Citat:
Ursprungligen postat av aries1979
Men till att börja med har du inte bokat någon tid. Någon får gärna motbevisa mig, men det är ju ungefär som att få en faktura på att inte ha dykt upp för massage utan att ha bokat tiden eller haft någon kontakt med firman innan. Har du inte bokat tiden bör du inte heller vara skyldig att avboka den.
Som de flesta andra redan skrivit - bestrid. Du har inte bokat någon tid. Du har aldrig bett att få träffa läkaren.
Precis!
Men vad ska jag göra när de är så envisa på att allt minsann har gått rätt till från deras sida..
Får väl ringa igen eller något
Citat:
Ursprungligen postat av Michael-ScarN
Kontakta advokat
Advokat kostar nog mer pengar än vad jag är skyldig i nuläget, eller?
Jag vill gärna lösa detta så kostnadsfritt som möjligt, och gärna slippa femhundralappen som jag faktiskt inte är skyldig