2011-09-14, 00:05
Medlem
septemberpojkens avatar
Jag som trodde att kineser, koreaner och japaner var hedersvita Att de har en väldigt stor respekt här i västvärlden. Det är iaf uppfattningen jag har. Dessutom är ju mannen i fråga svensk, eller han är ju adopterad. Så rent mentalt är han ju inte asiat. Jag tror han upplever adoptions-barn-stereotyp-syndromet, där man känner sig tvingad av sin omgivning att inte acceptera sina adoptionsföräldrar och värdland. Där man genom socialt tryck känner sig oaccepterad.

De adoptionsbarn jag känner säger att de hatar att alla tror att de måste vilja söka upp sina "rötter" och ha en "stark känsla" till sina biologiska föräldrar. DAMN YOU ALL! Han överdriver nog bara
Citera
2011-09-14, 00:12
Medlem
Rembrandtss avatar
Undrar om allmänheten brukar gå fram till Jarl Borssén efter hans omtalade roll i Jönssonligan där han spelar Asiatisk Hovmästare. Det roliga är att han ser precis ut som en kines fast han är svensk.

http://www.google.se/imgres?imgurl=h...9QEwBA&dur=551

Jag brukar själv dra lite lätt på munnen när jag ser kineser för det ser ju i ärlighetens namn jävligt roliga ut oftast. Sen att deras kultur skiljer sig på de mest markanta sätt från den västerländska gör ju inte saken mycket bättre. Visst det är plikttrogna jobbar hårt osv. Men minsta motgång så är det snaran eller hoppa framför ett tåg som gäller. I ännu högre grad Japanerna men Kineserna är inte långt efter.
Senast redigerad av Rembrandts 2011-09-14 kl. 00:14.
Citera
2011-09-14, 00:22
Medlem
kakburks avatar
Men vissa av dessa adoptivimporterade gulingarna utvecklar identitetskriser med sinnesförvirrade handlingar som följd.
Somliga haschar, andra halkar snett och utvecklar sin kriminella sida, en del blir bara allmänt konstiga med terapisamtal som följd.
(Den ondsinta koreanen Tobias Hübinette är ett undantag, han har alla tänkbara defekter och är en vandrande samhällsfara som borde låsas in på livstid)
Men denna gulingen har utvecklat mytomani som specialitet och nu utnyttjar han fräckt Helsingborgs dagblad genom att låta sitt svenskhat florera på en helsida i ett crescendo av lögner.

Naturligtvis bör gulingen ha någon form av bevisning i sitt utspel istället för att använda omvänd bevisbörda till nackdel för vita människor.
Om han hatar oss är det bättre att han är ärlig och säger det rätt ut.
Citera
2011-09-14, 00:34
Medlem
trickydicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakburk
Men vissa av dessa adoptivimporterade gulingarna utvecklar identitetskriser med sinnesförvirrade handlingar som följd.
Somliga haschar, andra halkar snett och utvecklar sin kriminella sida, en del blir bara allmänt konstiga med terapisamtal som följd.
(Den ondsinta koreanen Tobias Hübinette är ett undantag, han har alla tänkbara defekter och är en vandrande samhällsfara som borde låsas in på livstid)
Men denna gulingen har utvecklat mytomani som specialitet och nu utnyttjar han fräckt Helsingborgs dagblad genom att låta sitt svenskhat florera på en helsida i ett crescendo av lögner.

Naturligtvis bör gulingen ha någon form av bevisning i sitt utspel istället för att använda omvänd bevisbörda till nackdel för vita människor.
Om han hatar oss är det bättre att han är ärlig och säger det rätt ut.

Jo så är det. Koreanskan Lena Sundström är ett annat exempel på en guling med så stor identitetskris att hon försvarar mångkulturen allt hon kan, så hon själv lättare kan smälta in..

Finns ett semitiskt folk som agerat på samma sätt…
Citera
2011-09-14, 00:37
Medlem
Anledningen att ingen bryr sig om rasism mot asiater är för att till skillnad från negrer eller mellan-östern folk så kan dom ta hand om sig själva, deras länder fungerar och är allmänt respekterade pga detta. Det är liksom inte "synd" om asiater på samma sätt som negrer och mellan-östern folk osv vars länder har påverkats av slaveri och/eller imperialism.
Det är lite roligt att vänsterpack ofta gärna driver om asiater (eller så avgudar dom asiater, oftast japaner) och i dom kretsarna anses det vara okej att dra rasistiska skämt om asiater medan om man drar sådana skämt om negrer eller araber blir det ett jävla ramaskri (jag baserar det på mina egna erfarenheter). Ingen bryr sig för att ingen "behöver" bry sig, asiater klarar sig bra på egen hand.
Citera
2011-09-14, 00:44
Medlem
kakburks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trickydick
Jo så är det. Koreanskan Lena Sundström är ett annat exempel på en guling med så stor identitetskris att hon försvarar mångkulturen allt hon kan, så hon själv lättare kan smälta in..

Finns ett semitiskt folk som agerat på samma sätt…
Ja, förmodligen har denna lögnaktiga gulingen den vandrande sinnessjukdomen Sundström som förebild och har klätt hela sitt pojkrum med bilder av henne.

Jag känner till tre adoptivkoreaner från där jag växte upp. Samtliga var udda. Två av dem behövde terapisamtal i vuxen ålder och en var allmänt haschkriminell.
Citera
2011-09-14, 00:51
Bannlyst
Tycker han överdriver rätt bra - vad jag sett och vet så är asiater i Sverige väldigt respekterade till skillnad från andra länder i världen. De flesta har bra jobb och ekonomi.

Vi kan lika gärna dra parareller till svarta som har helt annorlunda färg på huden än vi "vanliga" människor, varför tar han inte upp det?
Senast redigerad av mexes5 2011-09-14 kl. 00:54.
Citera
2011-09-14, 00:53
Medlem
obans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Saken är väl att killen som skrivit artikeln är Sydkorean, och att han blir kallad för Kines..
Samtidigt är väl det främlingsfientligt det också ?

Nej, det är inte främlingsfientligt. Dom ser likadana ut allihop, precis som vi ser likadana ut för dom. Det är bara att acceptera.
Citera
2011-09-14, 00:58
Medlem
Tänkte först när jag läste citatet att det handlade om ett ihopdiktat skämt av TS, men icke. Kinesen är alltså seriös, eller är han det? Kineser är överlag intelligenta, och med det i åtanke så kan det röra sig om en parodisk artikel skriven i syfte att subtilt förlöjliga och belysa olika "kränkta" invandraregrupper som klagar på rasism. Om artikeln var skriven av en somalier så hade det inte varit så konstigt men jag ställer mig tveksam till att kineser skriver sånt här självömkande dravel och menar allvar med det. Har nämligen träffat och lärt känna några studenter från Kina som hade ganska bisarr men rolig humor. Ibland kunde deras humor vara riktigt sjuk, typ som japanernas.
Citera
2011-09-14, 01:02
Medlem
-Wildfire-s avatar
Till herr kines: Ta med dig din kamera runt halsen och gå stolt på gatorna. Säger någon kines så vänder du dig bara om och tar ett kort på dom.
Dom flesta gillar inte när okända personer fotograferar dom så dom håller förmodligen tyst nästa gång.
Citera
2011-09-14, 01:12
Medlem
Månsans avatar
Löjlig gnällartikel. Kinesen borde ta sig i kragen. Svenskar gillar östasiater och har respekt för deras intelligens, flit och artighet.
Citera
2011-09-14, 01:15
Medlem
Smerchs avatar
Kom att tänka på Saturos eller vad han hette som skrev en hel del här förra sommaren. Han var nordkorean och uttryckte sig på ungefär samma sätt. När även asiater, som får möta fördomar som är positiva eller som värst harmlösa, tydligen mår dåligt av att bo bland oss, kan man ju verkligen undra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in