2011-09-13, 16:20
Medlem
Vet inte om jag placerade tråden men antar att det har med psykiska problem att göra.

Hur som helst. Jag har ingen diagnos på varför jag gör det men när jag blir arg så måste jag ha sönder saker. När jag får mina utbrott som jag får 2-3 gånger i månaden så ryker i första hand mobilen. Rakt in i en vägg eller ner i golvet/marken. Är den inte trasig då tar jag upp den o slänger den igen tills den är trasig. Det händer även att jag sliter sönder kläder, slår sönder tv:n eller datorn. Detta gör att jag knappt har några pengar någonsin då jag måste köpa nya saker hela tiden och mobil har jag gett upp, har aldrig någon för jag vet att den slås sönder.

Jag har testat att helt enkelt behärska mig vid dessa utbrott men det läskiga då är att ilskan göms inom mig tills de att jag får ur mig det genom våld. Alltså måste jag slå sönder någonting och hellre en pryl än en människa. Så vad är mitt problem? Någon som känner igen sig? Arg kan jag bli för de minsta saker, beror på hur jag mår för tillfället.
Citera
2011-09-13, 16:21
Medlem
Har det alltid varit så? Om inte när började det vara så?

Vad är det du blir så arg över oftast?
Citera
2011-09-13, 16:22
Medlem
Att ta sönder Tv:en eller datorn kan vara dyrt. Visst kan det vara lite skönt att ta sönder lite saker när man är arg men ja. Det kan bli dyrt i längden, lite onödigt.
Citera
2011-09-13, 16:24
Medlem
Sök reda på en yttervägg nästa gång och försök slå sönder den.
Citera
2011-09-13, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fishnchips
Har det alltid varit så? Om inte när började det vara så?

Vad är det du blir så arg över oftast?

Sedan kanske 4års ålder har jag haft utbrott och likande. Arg kan jag bli för det mesta, bråk med tjejen, för att jag försover mig vad som helst.. Men jag måste ha en dålig dag för att få mina starkaste utbrott
Citera
2011-09-13, 16:31
Medlem
Tror det är dags för dig att införskaffa en boxningssäck. Slå av dig smärtorna/ilskan på den istället, mycket billigare...
Citera
2011-09-13, 17:51
Bannlyst
boxningssäck börja på kampsport
Citera
2011-09-13, 17:58
Bannlyst
Ge mig tusentals kronorna och slå sönder mig.
Citera
2011-09-13, 21:16
Medlem
Snuttegrisarnas avatar
Ja, banka sönder något som inte är så dyrt.

Ta en riktigt tung slägga och slå den i en huggkubbe som du har ståendes hemma hos dej.
Gör det lite då o då så att utbrotten inte blir att komma som en överraskning för dej

Eller hugg ved regelbundet åt någon svag pensionär.

Det är viktigt att du får ur dej aggressionerna, men skippa den dyra elektroniken.
Känner igen det där, min son som har väldigt svår adhd brukade bli likadan, och det gick också oftast ut över mobilen, några enstaka gånger slog han sönder en dörr.

Det blir iaf mycket bättre ju äldre du blir
Citera
2011-09-15, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dieforrestdie
Vet inte om jag placerade tråden men antar att det har med psykiska problem att göra.

Hur som helst. Jag har ingen diagnos på varför jag gör det men när jag blir arg så måste jag ha sönder saker. När jag får mina utbrott som jag får 2-3 gånger i månaden så ryker i första hand mobilen. Rakt in i en vägg eller ner i golvet/marken. Är den inte trasig då tar jag upp den o slänger den igen tills den är trasig. Det händer även att jag sliter sönder kläder, slår sönder tv:n eller datorn. Detta gör att jag knappt har några pengar någonsin då jag måste köpa nya saker hela tiden och mobil har jag gett upp, har aldrig någon för jag vet att den slås sönder.

Jag har testat att helt enkelt behärska mig vid dessa utbrott men det läskiga då är att ilskan göms inom mig tills de att jag får ur mig det genom våld. Alltså måste jag slå sönder någonting och hellre en pryl än en människa. Så vad är mitt problem? Någon som känner igen sig? Arg kan jag bli för de minsta saker, beror på hur jag mår för tillfället.

köp en massa ikeaglas som du kan kasta sönder.
eller fortsätt med det du gör nu, det kommer inte gå många år till utan en fatal hjärtattack. då spelar det ingen roll hur många skulder man har.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in