Citat:
Ursprungligen postat av
AttCza
Du vet ingenting om mig. Hade jag tillhört "packet" hade jag gått med på det. Då hade jag inte ifrågasatt påståendet att svenskar har ett felfritt uttal när de talar engelska.
Nej, jag vet bara vad du skriver här och det är vad saken gäller. Jag påstår inte att du tillhör packet, men du går deras ärenden.
Citat:
Det beror på hur man definierar ordet "myt". Myt kan uppkomma från packet, från den kulturella eliten, från alla samhällsskikt. Det som alla myter har gemensamt är att de handlar om någonting som inte är sant. Jag anser att det finns tillräckligt många människor som anser att svenskar har ett felfritt uttal när de talar engelska. "Myt" är synonym bland annat med "felaktig föreställning". Så visst kan den ovan nämnda föreställningen vara en myt.
Jag vet vad en
myt är och det finns tvivelsutan myter om att det finns myter. Vad du anser är det jag bemöter dig om. Jag ser inte att du på något sätt kan belägga att det du anser är något annat än din egen uppfattning och på så vis blir dina inlägg kontraproduktiva. De befäster en felaktig bild.
Läs i tråden så ser du vad jag menar.
Det finns i stort sett ingen som hakar upp sig på uttal utöver packet och du.