2011-09-13, 01:17
Medlem
Hej FB:s

Det är nämligen så att jag ska ut och äta imorgon med en tjej som är jämgammal med mig (20år) på en restaurang. Nu är det så att det är första gången jag bjuder ut en tjej såhär så behöver jag lite hjälp från er erfarna FB:s. Vad bör jag tänka på när vi går ut och äter? ska jag betala för båda? klädkod? ska man bjuda med henne hem sen?

(kan tilläga att tjejen är kines)

/ LD
Citera
2011-09-13, 01:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lol9000

Det är nämligen så att jag ska ut och äta imorgon med en tjej som är jämgammal med mig (20år) på en restaurang. Nu är det så att det är första gången jag bjuder ut en tjej såhär så behöver jag lite hjälp från er erfarna FB:s. Vad bör jag tänka på när vi går ut och äter? ska jag betala för båda? klädkod? ska man bjuda med henne hem sen?

/ LD

Tyvärr finns det ingen mall eftersom alla tjejer är olika =) Vissa kommer du komma bättre överens med och andra sämre. Det är det första du bör tänka på.

Betala för båda, jag vet inte. Jag är alltid tydlig med att jag inte betalar för bruden för jag tycker det känns tattigt om hon vill gå på dejt och inte är redo att betala för sig (jag tycker att båda ska vara redo att investera i relationen). Kläder, klä dig i nåt du tycker att du är snygg i, du ska inte klä upp dig för hennes skull, klä upp dig för dig själv.

Bjuda med hem efter en middag är också en smaksak, jag själv skulle föreslå en promenad på nåt romantiskt ställe, kanske göra lite närmanden och känna av situationen. Är det bra så säger jag att vi ska göra nåt hemma hos mig, kolla på film eller visa senaste youtube-klippen eller vad som helst. Då kan hon välja att följa med eller gå hem för att det är sent/hon måste upp tidigt/whatever. Blir iaf inte pinsamt som det lätt blir när du rakt ut frågar "Vill du följa med upp?", det är enklare för tjejen också =)

Det du borde tänka på, ännu mer först och främst, det är att DU ska ut och ha kul, och om hon är trevligt sällskap så kommer det bli ännu roligare =)
Citera
2011-09-13, 01:27
Medlem
Cielles avatar
Spelar stor roll var du har tänkt att bjuda henne samt hurdana ni är som personer.
Men Jeans funkar om det inte är någon lyxrestaurang och någon snygg skjorta eller motsvarande, tror att det räcker om du väljer något du tycker är snyggt.
Vet inte om du borde betala eller jag bryr mig inte i alla fall.

om ni fattar tycke för varandra och är mer intima än en godnattpuss kan du nog känna av stämningen lite och annars chansa
Citera
2011-09-13, 01:28
Medlem
handipackads avatar
Citat:

/ LD
Käka pekinganka och be henne lära dig äta med pinnar ordentligt ;D

Vill du fortsätta träffa henne så betalar du, känner du att du inte vill det så delar ni
Citera
2011-09-13, 01:30
Medlem
du borde betala. gå inte på kinakrog. kan vara rätt soft att gå till nåt trevligt ställe och drinka lite efter middan.. du får väl känna av stämningen sen om det är läge att fråga om hon vill följa med. kan ju vara så att hon e sugen
Citera
2011-09-13, 01:30
Medlem
Den gången jag bjöd ut en tjej på restaurang för en date så betalade jag för båda ( hon hade aldrig blivit tagen på en date. )

Sedan tog vi en promenad i stan och höll hand,pratade för att sen sluta vid en parkbänk vid sjön där vi satt i 1-2 timmar och sedan bjöd jag hem henne för att kolla på film / dricka vin och prata.
Tänk på att romantiska killar har dött ut så att göra något sånt sätter dig i en bra position.
Citera
2011-09-13, 01:31
Medlem
5137s avatar
Citat:

/ LD

Dresscode: Var dig själv bara, casual. Det märks om du inte är helt bekväm i det du har på dig. Undvik dock gärna att ha keps på dig när du äter då det inte riktigt är "proper manors".
Bör du bjuda?: Känn av stämningen lite. Jag som tjej tycker det är jättecharmigt om killen betalar första dejten, men har alltid plånboken med mig ändå. När ni ätit klart säger du bara något i stil med "Sådär, jag ska bara betala notan så kommer jag tillbaka strax."
Annat du bör tänka på: Var dig själv. Försök undvika att snacka om äckliga grejer när ni äter, tjejen ska ju inte tappa matlusten. Berätta om dig själv men var inte för personlig - hon behöver inte veta redan nu hur många du haft sex med eller hur många barn du vill ha inom fem år. You get the point.
Ska du bjuda med henne efteråt?: Jag tycker lite av spänningen med första dejterna är att inte bli för intima direkt, så mitt råd till dig är att hålla tjejen lite på halster - du blir attraktivare då.

Lycka till!
Citera
2011-09-13, 01:38
Medlem
pixelslynas avatar
Citat:
Vad bör jag tänka på när vi går ut och äter? ska jag betala för båda? klädkod? ska man bjuda med henne hem sen?

Gå inte ut och käka indiskt, då blir ni båda krassliga i magen och det är nog inte sådär superlyckat. Bjud på någon restaurang där det inte serveras kina mat (med tanke på att hon är kines). Men typ en pepparstek, planka eller what so ever. Och ja, du bjuder. Ha gärna på dig en snygg skjorta och ett par jeans så ska du se att det kommer att gå galant!

Har du tur så kanske du även får ligga
Senast redigerad av pixelslyna 2011-09-13 kl. 01:42.
Citera
2011-09-13, 01:43
Medlem
handipackads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixelslyna
Bjud på någon restaurang där det inte serveras kina mat (med tanke på att hon är kines).
Varför? jag är asiat och skulle bli skitglad ifall en kille ville äta mat från kulturen jag kommer ifrån, men det är ju olika såklart..
Citera
2011-09-13, 01:49
Medlem
pixelslynas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av handipackad
Varför? jag är asiat och skulle bli skitglad ifall en kille ville äta mat från kulturen jag kommer ifrån, men det är ju olika såklart..

Ja, det är sant. Det beror ju helt vad hon äter hemma också. Kanske väntar sig någon annan spännande mat. Om det kom ett gäng från Kina och hälsade på dig så tror jag inte att dom vill käka Kinakäk. Fast iof, det är ju en helt annan femma.

TS, du får väl fråga henne helt enkelt vad hon gillar för mat. Hon blir nog glad om du frågar
Citera
2011-09-13, 01:53
Medlem
handipackads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pixelslyna
Ja, det är sant. Det beror ju helt vad hon äter hemma också. Kanske väntar sig någon annan spännande mat. Om det kom ett gäng från Kina och hälsade på dig så tror jag inte att dom vill käka Kinakäk. Fast iof, det är ju en helt annan femma.

TS, du får väl fråga henne helt enkelt vad hon gillar för mat. Hon blir nog glad om du frågar
Det har du rätt i är hon t.ex. adopterad kanske det inte är så smart, kommer hon direkt från flygplatsen kan det ju vara kul att se hur svensk kinamat ser ut eftersom den är heeeelt annorlunda i kina. Håller med dig, TS borde fråga henne ;D
Citera
2011-09-13, 02:13
Medlem
crying.freemans avatar
Tänk bara på att ha roligt så kommer det gå bra.

Det är alltid lika spännande, vill också ha en dejt imorgon...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in