Citat:
Ursprungligen postat av lol9000
Hej FB:s
Det är nämligen så att jag ska ut och äta imorgon med en tjej som är jämgammal med mig (20år) på en restaurang. Nu är det så att det är första gången jag bjuder ut en tjej såhär så behöver jag lite hjälp från er erfarna FB:s. Vad bör jag tänka på när vi går ut och äter? ska jag betala för båda? klädkod? ska man bjuda med henne hem sen?
(kan tilläga att tjejen är kines)
/ LD

Tyvärr finns det ingen mall eftersom alla tjejer är olika =) Vissa kommer du komma bättre överens med och andra sämre. Det är det första du bör tänka på.
Betala för båda, jag vet inte. Jag är alltid tydlig med att jag inte betalar för bruden för jag tycker det känns tattigt om hon vill gå på dejt och inte är redo att betala för sig (jag tycker att båda ska vara redo att investera i relationen). Kläder, klä dig i nåt du tycker att du är snygg i, du ska inte klä upp dig för hennes skull, klä upp dig för dig själv.
Bjuda med hem efter en middag är också en smaksak, jag själv skulle föreslå en promenad på nåt romantiskt ställe, kanske göra lite närmanden och känna av situationen. Är det bra så säger jag att vi ska göra nåt hemma hos mig, kolla på film eller visa senaste youtube-klippen eller vad som helst. Då kan hon välja att följa med eller gå hem för att det är sent/hon måste upp tidigt/whatever. Blir iaf inte pinsamt som det lätt blir när du rakt ut frågar "Vill du följa med upp?", det är enklare för tjejen också =)
Det du borde tänka på, ännu mer först och främst, det är att DU ska ut och ha kul, och om hon är trevligt sällskap så kommer det bli ännu roligare =)