2018-04-26, 23:41
Medlem
OliverCromwells avatar
Inga större förändringar i Ipsos senaste mätning för April månad:

S 26%
M 21%
SD 17%
C 12%
V 8%
L 5%
MP 4%
KD 3%
Övr. 4%

https://www.di.se/nyheter/ipsos-sma-forandringar-i-opinionen/
2018-04-27, 01:42
Medlem
FlashyBears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeifD2
Jag tror inte att det händer någonting med Cs opinionssiffror. C-väljare på södermalm, bromma och saltsjööbaden gillar förslaget, och C-väljare på landsbygden tror att C är som på Feldins tid och känner troligen inte alls till vad som sker, om dom nu skulle bry sig (vilket dom antagligen inte gör. Bryr man sig röstar man inte på centern).

Om något ökar de. Förhoppningsvis tar de röster från MP som åker då ut

Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jag har noterat edra analyser. Vi hade säkert en liknande diskussion 2014 angående MP. Därför vet jag att jag får rätt (och har dessutom bettat på det sedan länge, vilket kommer att ge en inte oäven summa reda pengar i handen), så jag ber att få återkomma på valnatten, så fortsätter vi diskussionen då

Fast det är två orelaterade saker.

Är C överskattat av i opinionen? Ja, troligen. De tog nog MP:s godhetsroll i mätningar. Blir nog 1-2 pe överskattning för C som det brukar vara för MP.

Skadar skäggbarnförslag C? Nja, det är troligen var deras väljare vill ha.
2018-04-27, 07:28
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Hur fasiken kan man ha nummerpresentatör om man bara använder en gammal hemtelefon?

Som jag förstått det så ringer instituten till hemnummer och inte till mobilnummer.

Vet inte hur det ser ut bland invandrare. Men jag minns när jag jobbade som telefonförsäljare så svarade i stort sätt 9 av 10 när man ringde. Så det är inte så att man bara låter det vara när de ser ett nummer de inte känner igen.

Folk svara oftast när de kan.

Sen tror jag inte man registrerar folk som inte svara på telefon. Utan man försöker utföra telefonintervjun. Och efter en diskussion så kanske man kommer fram till att man inte vill eller kan ge ett svar på hur man röstar. De reggar man det som "osäker" väljare.

Det skulle inte finnas någon poäng i att registrera någon som "osäker" när man inte ens utfört intervjun.

SCB skriver att de inte får tag i minst 35% av dem de söker och då skickar de ändå ut brev där det finns en kod och lösenord så man kan svara på en webbsida via nätet. Dessutom finns en pappersformulär att fylla i och ett svarskuvert. Efter ett par veckor kommer en påminnelse.
Dessutom brukar SCB redovisa några procent inte tillgängliga. Vad dom menar med det vet jag inte sjuklingar gamla döva blinda?
Har ett eget påminnelse brev från SCB här hemma just nu, men jag tänker inte svara. Det rådande samhällsutvecklingen gör att jag tar avstånd från all medverkan. Det rör inte opinionsmätning men de vill ha detaljerade uppgifter av mig som jag aldrig kommer att ge dem. Go fuck you PK samhälle!

IPSOS skrev senast att de inte fick tag i 45% av dem de ringde. Folk är inte hemma de har inte tid att svara. Kan tänka mig att mindre än 85% av dagens hushåll har fast telefon över Telias gamla koppartråd eller över bredbandet. Många struntar i att flytta med det abonnemanget när de får fiber i hemmet, " jag har ju jämt mobilen med mig", tänker de, "vad ska jag med fast telefon till?"

Dina erfarenheter som säljare är säkert inte av senare datum och förändringarna sker snabbt i dagens samhälle. -"Did you see the future passing" kan man fråga många. Allra mest akterseglade är de som vill bevara sossehegemonin i all evighet. Se hur det gick för sovjet det kommer också att ske med PK samhället även om det mals ned långsamt.

Kontentan är, lita inte det minsta på opinionsmätningarna! I höst kan det gå hur som helst och många kommer att gråta floder, ilska och sorg över sitt tappade grepp över folket.
2018-04-27, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlashyBear

Skadar skäggbarnförslag C? Nja, det är troligen var deras väljare vill ha.
Vilka väljare, de pantade medelklasskvinnorna i Stockholm eller de boende på landsbygden. Jag tror inte centern kan tillfredställa båda.
2018-04-27, 09:16
Medlem
Centern kommer att fortsätta på det ansvarslösa utopiska massinvandringsspåret därför att en majoritet av dess väljare vill det.
Centerns väljarkader består idag till huvuddelen av personer som tidigare sympatiserat med MP eller av rena tokliberaler.
2018-04-27, 09:30
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Centern kommer att fortsätta på det ansvarslösa utopiska massinvandringsspåret därför att en majoritet av dess väljare vill det.
Centerns väljarkader består idag till huvuddelen av personer som tidigare sympatiserat med MP eller av rena tokliberaler.

Vore intressant se fördelningen mellan lantisar och stadsbor ( Södermalmbor med allt det stolliga det för med sig i dårskap )

Nu känns det som Annie lyssnar på de som skriker högst och inte kärnan i väljarkåren.

Lär till min glädje straffa sig rejält 9 September. Undrar om vi får se en Romson ? Dvs krokodiltårar i en presskonferens ?
2018-04-27, 14:19
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
SCB skriver att de inte får tag i minst 35% av dem de söker och då skickar de ändå ut brev där det finns en kod och lösenord så man kan svara på en webbsida via nätet. Dessutom finns en pappersformulär att fylla i och ett svarskuvert. Efter ett par veckor kommer en påminnelse.
Dessutom brukar SCB redovisa några procent inte tillgängliga. Vad dom menar med det vet jag inte sjuklingar gamla döva blinda?
Har ett eget påminnelse brev från SCB här hemma just nu, men jag tänker inte svara. Det rådande samhällsutvecklingen gör att jag tar avstånd från all medverkan. Det rör inte opinionsmätning men de vill ha detaljerade uppgifter av mig som jag aldrig kommer att ge dem. Go fuck you PK samhälle!

IPSOS skrev senast att de inte fick tag i 45% av dem de ringde. Folk är inte hemma de har inte tid att svara. Kan tänka mig att mindre än 85% av dagens hushåll har fast telefon över Telias gamla koppartråd eller över bredbandet. Många struntar i att flytta med det abonnemanget när de får fiber i hemmet, " jag har ju jämt mobilen med mig", tänker de, "vad ska jag med fast telefon till?"

Dina erfarenheter som säljare är säkert inte av senare datum och förändringarna sker snabbt i dagens samhälle. -"Did you see the future passing" kan man fråga många. Allra mest akterseglade är de som vill bevara sossehegemonin i all evighet. Se hur det gick för sovjet det kommer också att ske med PK samhället även om det mals ned långsamt.

Kontentan är, lita inte det minsta på opinionsmätningarna! I höst kan det gå hur som helst och många kommer att gråta floder, ilska och sorg över sitt tappade grepp över folket.

Stämmer. Det var för 10 år sedan. Så förvisso.
2018-04-27, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lookalike
Apropå (gamla) tokliberaler, om det var någon som plågade sig igenom Opinion Live igår, så var inte bara "tokliberalen", utan den fradgatuggandevanvettsliberalen Fredrik Segerfeldt inbjuden. Han gillas nog av kommunisterna i redaktionen. Men passé han kändes, inte minst när han uttalade sig i invandringsfrågor. Som en spöke från en annan tid. Jag har mycket svårt att förstå att någon, någonsin, har lyssnat på denna uppenbarligen djupt störda människa, samt gett honom arena och utrymme. Skulle gissa att han snart går ut officiellt med att han ställer upp som valbar kandidat för C, som ett passande slut på en missriktad livsbana.
2018-04-27, 16:23
Medlem
OliverCromwells avatar
TV4 gjorde en special med Anders Pihlblad om den sammanvägda opinionen för april månad.

https://www.youtube.com/watch?v=5z_osRSgi8w
2018-04-28, 10:47
Medlem
Citat:
Det finns i huvudsak 2 grupper som röstar på centern:

1. Folk på landet som tror att Centern är ett landsbyggdsparti.
2. Trendkänsliga personer i större städer, gärna medleklass och öwfre medelklass med liten/ingen kontakt med mångkultur. Dessa röstade på Mp och Fi när det var populärt. I den här gruppen är visioner och idéer helt avgörande. Verkligheten och eventuella konsekvenser för andra betyder ingenting. Detta är en mycket lättrörlig väljargrupp som snabbt kan byta till något annat "godhetsparti".

I utanförskapsområdena så låg valdeltagandet på ca 30% i valet 2014 vill jag minnas.
Vad gäller utbildning och sympatier för C så finns följande statistik (2017M11):
[PHP]Förgymnasial utbildning
C 6,6
Gymnasial utbildning
C 8,1
Eftergymnasial utbildning mindre än 3 år
C 10,3
Eftergymnasial utbildning 3 år eller mer
C 12,1[/PHP]
Dvs C är tyngre desto högre utbildning man har. (För t ex SD gäller motsatsen. Få med högre utb röstar med dom. Gäller fö vänstern öht, med V som undantag. Troligen är de offentligt anställda).

För boende gäller:
[PHP]Eget hem (villa etc.)
C 10,6
Lägenhet, hyresrätt
C 5,6
Lägenhet, bostadsrätt
C 8,5
totalt, bostadstyp
C 9,2[/PHP]
Dvs dubbelt så vanligt att man röstar C om man bor i villa än HR. (För vänsterpartier som V+SD+S är det vanligare med HR).

Jag hittade tyvärr ingen bra uppdelning på region.
[PHP]0180 Stockholm
C 9,0
SE06 Norra Mellansverige
C 10,1
SE07+SE08 Mellersta och Övre Norrland (län 22-25)
C 9,0[/PHP]
Men detta kan väl indikera att C är tämligen väl utspritt över landet. I så väl storstad som landsbygd.
2018-04-28, 10:54
Medlem
Citat:
I utanförskapsområdena så låg valdeltagandet på ca 30% i valet 2014 vill jag minnas.
Tittar vi i Husby C 2014
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/4208/index.html
Så var valdeltagandet 60%. (Notera att C är det mest avskydda partiet där. Alla här i forumet som har samma antipati för C har något gemensamt med Husbyborna).

Samma resultat i övriga Husby valdistrikt.
2018-04-28, 11:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Tittar vi i Husby C 2014
https://data.val.se/val/val2014/slutresultat/R/valdistrikt/01/80/4208/index.html
Så var valdeltagandet 60%. (Notera att C är det mest avskydda partiet där. Alla här i forumet som har samma antipati för C har något gemensamt med Husbyborna).

Samma resultat i övriga Husby valdistrikt.

Att de mest flyktingvänliga partierna är ogillade av befintliga flyktinginvandrare med PUT fattar ju alla normalbegåvade. Det ligger givetvis i deras intresse att INTE få in fler landsmän som ska dela på hårt arbetandes stora bidragskaka.

Deras intresse är ett parti som är restriktiva mot invandring och maximerar bidragen.
Senast redigerad av flanders 2018-04-28 kl. 11:10.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in