Citat:
Ursprungligen postat av
OliverCromwell
Hur fasiken kan man ha nummerpresentatör om man bara använder en gammal hemtelefon?
Som jag förstått det så ringer instituten till hemnummer och inte till mobilnummer.
Vet inte hur det ser ut bland invandrare. Men jag minns när jag jobbade som telefonförsäljare så svarade i stort sätt 9 av 10 när man ringde. Så det är inte så att man bara låter det vara när de ser ett nummer de inte känner igen.
Folk svara oftast när de kan.
Sen tror jag inte man registrerar folk som inte svara på telefon. Utan man försöker utföra telefonintervjun. Och efter en diskussion så kanske man kommer fram till att man inte vill eller kan ge ett svar på hur man röstar. De reggar man det som "osäker" väljare.
Det skulle inte finnas någon poäng i att registrera någon som "osäker" när man inte ens utfört intervjun.
SCB skriver att de inte får tag i minst 35% av dem de söker och då skickar de ändå ut brev där det finns en kod och lösenord så man kan svara på en webbsida via nätet. Dessutom finns en pappersformulär att fylla i och ett svarskuvert. Efter ett par veckor kommer en påminnelse.
Dessutom brukar SCB redovisa några procent inte tillgängliga. Vad dom menar med det vet jag inte sjuklingar gamla döva blinda?
Har ett eget påminnelse brev från SCB här hemma just nu, men jag tänker inte svara. Det rådande samhällsutvecklingen gör att jag tar avstånd från all medverkan. Det rör inte opinionsmätning men de vill ha detaljerade uppgifter av mig som jag aldrig kommer att ge dem. Go fuck you PK samhälle!
IPSOS skrev senast att de inte fick tag i 45% av dem de ringde. Folk är inte hemma de har inte tid att svara. Kan tänka mig att mindre än 85% av dagens hushåll har fast telefon över Telias gamla koppartråd eller över bredbandet. Många struntar i att flytta med det abonnemanget när de får fiber i hemmet, " jag har ju jämt mobilen med mig", tänker de, "vad ska jag med fast telefon till?"
Dina erfarenheter som säljare är säkert inte av senare datum och förändringarna sker snabbt i dagens samhälle. -"Did you see the future passing" kan man fråga många. Allra mest akterseglade är de som vill bevara sossehegemonin i all evighet. Se hur det gick för sovjet det kommer också att ske med PK samhället även om det mals ned långsamt.
Kontentan är, lita inte det minsta på opinionsmätningarna! I höst kan det gå hur som helst och många kommer att gråta floder, ilska och sorg över sitt tappade grepp över folket.