2012-04-15, 04:01
Medlem
S fortsätter att öka och MP minskar....hittar inga siffror, bara dessa besked än så länge.
2012-04-15, 06:21
Medlem
Så här ser opinionsläget ut i april, enligt Sifos mätning:
M 29,1 + 0,4
C 4,6 - 0,3
FP 5,1 - 0,8
KD 4,0 + 0,5

42,8 150 mandat

S 36,8 + 3,1
MP 9,3 – 1,0
V 5,6 – 0,5
51.7 182 mandat

SD 4,7 - 0,5 17 mandat
2012-04-15, 07:26
Medlem
Powergirls avatar
Socialdemokraternas ökning fortsätter. Nu är vi uppe i 36,8%.

Siffror som närmast är förödande för Allianpartierna men än är det långt kvar till nästa val.
2012-04-15, 07:37
Medlem
Gizurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl

Siffror som närmast är förödande för Allianpartierna men än är det långt kvar till nästa val.

Mm, det var i ett sånt här läge förra mandatperioden som Sören Holmberg sa att regeringen Reinfeldt var rökt. Det är rätt fantastiskt ändå vad en enda person kan åstadkomma för sitt partis stöd, pratar nu om Håkan Juholt.
2012-04-15, 07:43
Medlem
Madagascars avatar
Citat:

Verklighetens folk är tyvärr tillbaka över strecket.
2012-04-15, 07:54
Medlem
Powergirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madagascar
Verklighetens folk är tyvärr tillbaka över strecket.

Tyvärr är det så men tittar men snglar man ytterliggare lite åt sidan så ser man SD tappat lika mycket som KD gick fram så det kan jämna ut sig.
2012-04-15, 08:05
Medlem
Madagascars avatar
Citat:
Tyvärr är det så men tittar men snglar man ytterliggare lite åt sidan så ser man SD tappat lika mycket som KD gick fram så det kan jämna ut sig.
Jag gläds också åt SD:s tillbakagång.

Men om KD åker ut så slipper man dem helt samt alliansen tappar ca 14 mandat (0.04*349) även om övriga allianspartier tillsammans skulle öka lika många procentenheter som KD hade vid förra valet.

Edit:
Har ni funderat på att om något parti hade haft framgång med politik á la KD:s "verklighetens folk" som säger att politiker inte ska peta i folks vardag så skulle vi fortfarande ha kvar barnaga i det här landet!?
Senast redigerad av Madagascar 2012-04-15 kl. 08:10.
2012-04-15, 09:40
Medlem
KarlDenSistaGustafs avatar
Skrämmande siffror.

Moderaterna ligger fortfarande på runt 30% trots extremt sverigefientlig politik i sex år nu. Tre av tio svenskar röstar på en starkt samhällsnedbrytande Imam som bl.a. har en ordodox islamist som kollega i partiet (Waberi). Snacka om "Det Sovande Folket". Hutlöst!
2012-04-15, 12:50
Medlem
Citat:

Frågan är om det är för att Löfven uppfatts som extremt bra eller för att Reinfeldt har gjort ett extremt dåligt jobb.
Citat:
Socialdemokraternas medvind fortsätter.

Och återhämtningen är historisk.

Aldrig tidigare har ett parti ökat med 12,2 procentenheter på så kort tid i Sifos undersökningar.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14680097.ab
2012-04-15, 12:57
Medlem
Citat:

Frågan är ju VARFÖR. Socialdemokraterna har ju inte sagt ett smack på flera månader och har inga egna förslag vad jag vet och ändå ökar de.

Var det inte SIFO som utmärkte sig att alltid tippa rätt segrare i riksdagsvalen och som i sin sista prognos några månader innan valet avslöjade en storseger för Rödgröna alliansen.

Sen kanske det inte är så illa med regeringsskifte efter 8 år. Jag tror inte vi får en period som S hade innan 70-talet då de styrt oavbrutet i 40 år.
2012-04-15, 13:13
Medlem
Rodolfuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Frågan är ju VARFÖR. Socialdemokraterna har ju inte sagt ett smack på flera månader och har inga egna förslag vad jag vet och ändå ökar de.

Var det inte SIFO som utmärkte sig att alltid tippa rätt segrare i riksdagsvalen och som i sin sista prognos några månader innan valet avslöjade en storseger för Rödgröna alliansen.

Sen kanske det inte är så illa med regeringsskifte efter 8 år. Jag tror inte vi får en period som S hade innan 70-talet då de styrt oavbrutet i 40 år.
Det ska bli kul att se om (S) sjunker efter partiledaredebatten i Agenda nästa månad. Om de gör det, ja då är det hemskt roligt!
2012-04-15, 13:15
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74

Om man inte säger nåt kan folk föreställa sig att de kommer tycka precis vad de vill, en del som jag känner föreställer sig att det gamla fina folkhemmet kommer tillbaka där staten tar hand om folk från vaggan till graven, och oj vad besvikna de kommer att bli när den faktiska politiken kommer fram.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in