2012-02-19, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Nja, det stämmer inte riktigt, för media har ju märkligt nog uppmärksammat Löfven även då han inte har framträtt, och tonen är positiv.
Går väl ändå inte att vara värre än Juholt eller? Då måste man verkligen hitta något mongo.
2012-02-19, 18:54
Medlem
Citat:
Det återstår att se om Löfven blir en bra partiledare.
Om han inte ljuger, fifflar och ger ett tryggt intryck så går det nog bra. Det viktigaste är nog att vara ärlig och säga att han inte vet om det är någonting han inte vet. Gör han som Juholt och drar till med någonting som kan visa sig vara fel så blir det nog mediadrev mot honom också.
2012-02-19, 19:29
Bannlyst
Jag har för mig att Håkan Juholts första undersökning gav SAP c:a 35 %, det skulle ju någon journalist ta i beaktande.
2012-02-19, 21:27
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
Lyftet för s visar framförallt en sak: Medias makt över våra tankar. Hur många har lyssnat till Löfven dessa veckor och hur många känner till honom sedan tidigare? Ganska få, skulle jag tro. Men media gullar med honom och skrämmande nog köper folk detta.

Jag antar att raset för s till stor del också berodde på media. Media fortsatte att hetsa mot Juholt efter skandalen om hans hyresbidrag, varenda framträdande blev han trakasserad för och opinionssiffrorna fortsatte att dyka.

Märk väl att jag inte är sosse och jag ogillade verkligen Juholts fiffel, men jag ville ändå belysa vilken makt media har över våra sinnen. Det är verkligen skrämmande.
Det återstår att se om Löfven blir en bra partiledare.
Men snälla nån, Juholt var en fet nolla som lyckades göra skit av allt ha tog i.
Det lövet visat hittills är att han är tämligen normalbegåvad vilket givetvis känns som ett jättelyft jmf Juholt.
2012-02-19, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Men snälla nån, Juholt var en fet nolla som lyckades göra skit av allt ha tog i.
Det lövet visat hittills är att han är tämligen normalbegåvad vilket givetvis känns som ett jättelyft jmf Juholt.
Ligger nog mycket i det. Det kan ju omöjligen bli sämre med Löfvén. Löfvén är normalintelligent och tänker efter innan han öppnar käften. Svårt att misslyckas då.
2012-02-19, 23:09
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod

Fast..Vad vet du om att Juholt var en "nolla" som partiledare om han hade fått en ärlig chans? Du vet bara det som du hört genom media...

Ingen kritik från mig till dig egentligen..men jag fascineras över folks tvärsäkra påståenden...Media säger saker..men man måste tänka själv lite. Hans hyresbidrag är ju knappast av relevans för själva jobbet...faktiskt. Det säger inget..mer än att media älskade det, och kunde sälja en massa på det.
2012-02-19, 23:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roadworker
Löfvén-effekten beror säkert på att han har varit tyst och inte sagt något ännu,
media har ju inget att skriva om och hugga på när inget har hänt,
det är samma sossar fortfarande och det är långt kvar till valet.

Som påpekats innan..Det där stämmer inte alls. Han har ju framträtt en del redan..och inte bara media..utan Näringslivet tar ton uttalar sig positivt om honom. Lite märkligt.
2012-02-22, 16:15
Medlem
http://di.se/Artiklar/2012/2/22/259982/S-knappar-in/
2012-02-22, 17:20
Medlem
rejdars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
http://di.se/Artiklar/2012/2/22/259982/S-knappar-in/
Klistrar in så det finns synligt i tråden också

Novus väljarbarometer februari 2012

Moderaterna 32,5 (-3,1)
Folkpartiet 5,5 (-0,3)
Centerpartiet 5,6 (0,2)
Kristdemokraterna 4,1 (0,7)
Socialdemokraterna 27,2 (4,3)
Miljöpartiet 10,5 (-1,6)
Vänsterpartiet 8,2 (0,6)
Sverigedemokraterna 5,8 (-0,2)

Alliansen 47,7 (-2,5)
S+V+MP 45,9 (3,3)
2012-02-22, 18:48
Medlem
Tja, en väntad undersökning kan man säga. Men denna gång klarade KD spärren. Och FP verkar ha lika mycket problem som C.
2012-02-22, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Som påpekats innan..Det där stämmer inte alls. Han har ju framträtt en del redan..och inte bara media..utan Näringslivet tar ton uttalar sig positivt om honom. Lite märkligt.

Jonas-effekten håller ju på att klinga av, nu när han tvingas öppna munnen och debattera. Löfén kanske inte kommer att drabbas så hårt av detta, men han kommer ju ändå att behöva slänga sig med socialdemokratiska floskler och hjärndöda vänsterklyshor, om genus, palestina, islam, invandrare, skatter etc etc Det kommer nog att matta den värsta entusiasmen för många, inte minst företagarhåll ( där de förvisso hyllar Kina och ser dem som den ideala modellen). Jag gissar dock på att han (företagartillvänd som han är) faktiskt framöver kommer att framhäva den kinseiska modellens fördelar, ekonomiskt sett.
2012-02-22, 23:51
Medlem
Joosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Jonas-effekten håller ju på att klinga av, nu när han tvingas öppna munnen och debattera. Löfén kanske inte kommer att drabbas så hårt av detta, men han kommer ju ändå att behöva slänga sig med socialdemokratiska floskler och hjärndöda vänsterklyshor, om genus, palestina, islam, invandrare, skatter etc etc Det kommer nog att matta den värsta entusiasmen för många, inte minst företagarhåll ( där de förvisso hyllar Kina och ser dem som den ideala modellen). Jag gissar dock på att han (företagartillvänd som han är) faktiskt framöver kommer att framhäva den kinseiska modellens fördelar, ekonomiskt sett.

Just det där är förvisso den sittande regeringens esse!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in