Citat:
Ursprungligen postat av
eternussermo
Det är, för mig, mer tänkbart än att de skulle bilda regering med Alliansen. Sossarna har inte bestämt vilka de ska regera med, medan Alliansen varit väldigt tydliga med sin inställning. SD har ju många tankar tagna från 70-talets socialdemokrati och idylliserar folkhemmet så det finns en hel del att ta gemensamt.
Som det är nu ser det dock mer troligt ut med en S+MP regering med tyst stöd från SD och V, det kan jag hålla med om.
Vet inte om jag skall skratta eller gråta över din analysförmåga (läs oförmåga). Du kanske också tycker att SD och MP har mycket gemensamt eller hur tänkte du där?
S har bestämt sig att gå fram som ett parti i valrörelsen. Mig veterligen gör övriga partier också det.
Skillnaden är att de borgarna har murat in sig ett hörn och säger att alliansen består även efter valet med samma blockpolitik. Själv är jag inte lika säker på det scenariot men tydligen vet alliansen något som ingen annan vet dvs utfallet av valet.
Till ovanstående bör tilläggas att vi idag har en minoritetsregering som sitter kvar beroende på att SD i nio fall av tio stöder alliansregeringen när SD har utslagsröst.
Kontentan av ovanstående är att du pratar i nattmössan.