Citat:
Ursprungligen postat av KarlDenSistaGustaf
Maud Olofsson "försökte" inte bara utan lyckades till 100% med att Stureplanisiera Centern. Jag tror att vägen tillbaka blir mycket svår, endast kamrat 4% och bögarna återstår, åtminstone på kort sikt.
Annie har i mångt och mycket fått bli en syndabock för vad Maud gjorde - Maud är den nyliberala arkitekten. Annie är faktiskt en relativt skicklig politiker sett utifrån sin ålder och vad hon ärvde. Annie kan så småningom bli en nyttig tillgång för Allahiansen om hon överlever dagens akuta problem.
Även ditt inlägg är jag berädd att hålla med dig delvis om. Maud försökte att attrahera väljare både fråm moderaterna dvs storbönder, som tradionellt är moderater, genom sin omsvängning i kärkraftsfråga. Samtidigt som hon försökte vara modern med mer eller mindre lyckliga försök att attrahera stureplans centerm med ologiska skattelindringar.
Däremot är jag tveksam till Annie L beroende på att hon har en tendens att känna av för mycket hur vinden svänger. Hon är möjligen en skicklig politiker men har tagit för mycket intryck av Folkpartiets vinflöjelpolitik.