Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Hur skulle det se ut om ett parti på fem procent omöjliggör regeringsutövande för att de inte får lov att köra ner sin politik i halsen på den övriga 95 procenten?
Nu är jag inte SD:are, jag gillar inte deras politik, och jag tycker att direkt illa om Åkesson. Jag ser ingen anledning till att hjälpa SD, men det fullständigt kliar i fingrarna på mig... SD blir behandlade som skit av regeringen som fullständigt ignorerar dem, trotts att regeringen i princip sitter på SD:s nåder. Det minsta SD kunde kräva var att regeringen förde samtal med dem, och det skulle de mycket snabbt kunna tvinga fram genom att obstruera. Men det gör man inte, och jag kan inte dra någon annan slutsats än att SD inte är intresserade av att påverka Sveriges politik.
Vad har detta med opinionen - trådens ämne - att göra? Jo, öh, när folk börjar förstå att SD inte är intresserade av att påverka Sveriges politik, bör de av SD:s väljare som är intresserade av att ändra Sveriges politik börja strömma över till andra partier - de rödgröna, men kanske öven till andra främlingefieltliga partier utanför riksdagen som nationaldemokrater och SvP?