Citat:
Ursprungligen postat av Powergirl
Det är bara det att lindansarna Centern och KD sitter i samma osäkra båt. Det behövs inte mycket för att vattnet skall välla in och båten sjunker. Kvar på land står du tillsammans med de två återstående partierna i alliansen och undrar hur detta gick till.
Nej alliansen är körda men det är inte utan spänning jag ser framåt nästa val. Allt annat en än Socialdemokratisk statsminister efter valet är i nuläget otänkbart men hur många röster övriga partier lyckas skrapa ihop är skrivet i det blå. Därför är det omöjligt att sia om vilka andra partier som kommer att ingå i regeringen eller om det blir en Socialdemokratissk minoritetsregering.
Jag rekommenderar dig att du läser den gamla tråden och följer hur det såg ut under det gamla valet. Nu lär du väl inte göra det, eftersom ni rödgardister älskar att skjuta från höften.
Jag tror att det kommer att bli smärtsamt tydligt att fyrspannet som inte har nåt samarbete inte är ett bra alternativ ju närmare valet vi kommer, då kommer också musslan som är partiledare för sossarna att behöva öppna kakhålet och folk kommer att inse att han faktiskt tycker något, folk kan inte längre fantisera att han tycker som de utan rätt många kommer att inse att det är fel val och strömma både till höger och vänster.