2011-09-21, 16:31
Medlem
mrspeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jobbigtliv
Kvinnan som ni nämner är Janette Molin, en riktigt haljävel med en turbotunga. Var nog inga problem för henne att snacka in sig hos Per Nygren så hon fick vara med på lite " lättförtjänta" pengar.

Ann Janette Molin
Pers Nr :19701008-0..6
http://www.facebook.com/#!/janette.molin

Janette lik Per Nygren är en företagare som förmodligen behövde lite stålar till för att klara kylan i vinter.

Janettes bolag: K&J Logistik AB, ja-ke marknadskommunikation Kommanditbolag ,Hälsinglands Gräv Och Transport AB.

Janette ska ha förflaskat sin blivande mans kompisars underskrifter och med hjälp av bankmannen satte upp massa lån på dem.
Hennes man säger såklart att han inte hade något med detta att göra och att han är minst lika lurad .

När de utsatta märker att de helt plötsligt har lån på miljoner så åker de genast och anmäler det inträffade. På någon vänster får Janette reda på detta, hon blir desperat och ringer till en av männen/kvinnan. Som då sitter i ett förhör. Den utsatta sätter då på högtalartelefonen och Janette skriker ut, framför förhörsledaren : " SNÄLLA GÅ INTE TILL POLISEN, JAG BETALAR DIG VAD SOM HELST". Karusellen sätts igång och Janette får sova på betong.

Suddigt inlägg.Trött. Fråga frågor om ni undrar något, pz!

Vad är Pers inblandning i det hela då?

Jag har jobbat åt honom och jag har aldrig märkt en enda ond/girig sida hos honom...
Citera
2011-09-21, 18:36
Medlem
Nygren är barndomsvän med bankchefen vars namn är per anvert . Och på så sätt har Janette och Nygren varit målvakter när anvert betalat ut de falska lånen. Så bli inte chockad om de nu är så att du fick lön ifrån ett luftslott!
Citera
2011-09-22, 18:24
Medlem
mrspeeds avatar
Citat:
Så bli inte chockad om de nu är så att du fick lön ifrån ett luftslott!

Vart jag har fått eller får min lön ifrån är totalt ointressant, bara den kommer in på mitt konto...
Citera
2011-10-05, 10:04
Moderator
blomvattnares avatar
OT raderat.

/Mod
Citera
2011-10-21, 21:36
Medlem
Är det någon som vet hur det går med Per N det hörs inge alls om det där nu och vem var bankchefen?
Citera
2011-10-22, 17:43
Medlem
mrspeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cnova
Är det någon som vet hur det går med Per N det hörs inge alls om det där nu och vem var bankchefen?

Bankchefen heter Per Anvert...

Det står i tråden ett par inlägg upp om du orkar läsa...
Citera
2011-10-23, 01:10
Medlem
gävle kvinnan är släppt nu för hon kunde inte försvåra utredningen
Citera
2011-10-24, 06:36
Medlem
Finns ingen som heter per anvert men Per Anvret
Citera
2011-10-24, 09:55
Medlem
amentjeinas avatar
Citat:
Janette ska ha förflaskat sin blivande mans kompisars underskrifter och med hjälp av bankmannen satte upp massa lån på dem.
Hennes man säger såklart att han inte hade något med detta att göra och att han är minst lika lurad

Suddigt inlägg.Trött. Fråga frågor om ni undrar något, pz!

Denne blivande man hette? Jag var kompis med hennes förra man, men har aldrig hört något om att fler var inblandade.
Citera
2011-10-26, 07:53
Medlem
mrspeeds avatar
Hörde några rykten om att Pers "skuld" i det hela är uppe i 29 miljoner nu...

Och sen så har han ju tydligen varit och hoppat i säng med den här tjejen som är med i härvan, så frugan hans lär ju inte vara så glad om det nu stämmer...

Han själv är tydligen helt omedveten om vart alla pengar tagit vägen, och har bosatt sig i en liten lägenhet i Stockholm och håller sig undan...

Ryktet säger att det är många som vill dänga upp han i Ljusdal...

Som sagt, Bara rykten....
Citera
2011-10-28, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrspeed
Hörde några rykten om att Pers "skuld" i det hela är uppe i 29 miljoner nu...

Och sen så har han ju tydligen varit och hoppat i säng med den här tjejen som är med i härvan, så frugan hans lär ju inte vara så glad om det nu stämmer...

Han själv är tydligen helt omedveten om vart alla pengar tagit vägen, och har bosatt sig i en liten lägenhet i Stockholm och håller sig undan...

Ryktet säger att det är många som vill dänga upp han i Ljusdal...

Som sagt, Bara rykten....

mrspeed min man, de jag inte förstår i de här är att då dom alla har suttit i häkte med restriktioner och inte kunnat dela med sig av allt. Samt att banken tystat allt (inside info) advokat och åklagare lika så men du och andra här verkar veta mer än alla andra. Hur kommer de sig???? Vart du/ni snuvade på er del???? Man kan ju undra. Ditt sista inlägg, hoppat i säng med den där tjejen, haha. Tyckte du och andra, framförallt Jobbigtliv, va intressant nog att läsa om tidigare men nu!!!!!! Nä ge er nu va.Eller kan de vara så att någon av er vart nobbad själv där, låter lite så. De är ju såna som ni som egentligen inte vet något som skapar rykten. Dom alla har säkert haft sin del i allt säkert även dom två i tidningen, men, lugna sig lite med att skaffa sig egen bekräftelse va. Fast va vet jag, kanske ända stället ni får de på.
Senast redigerad av hothothot 2011-10-28 kl. 03:02.
Citera
2011-10-28, 15:46
Medlem
mrspeeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hothothot
mrspeed min man, de jag inte förstår i de här är att då dom alla har suttit i häkte med restriktioner och inte kunnat dela med sig av allt. Samt att banken tystat allt (inside info) advokat och åklagare lika så men du och andra här verkar veta mer än alla andra. Hur kommer de sig???? Vart du/ni snuvade på er del???? Man kan ju undra. Ditt sista inlägg, hoppat i säng med den där tjejen, haha. Tyckte du och andra, framförallt Jobbigtliv, va intressant nog att läsa om tidigare men nu!!!!!! Nä ge er nu va.Eller kan de vara så att någon av er vart nobbad själv där, låter lite så. De är ju såna som ni som egentligen inte vet något som skapar rykten. Dom alla har säkert haft sin del i allt säkert även dom två i tidningen, men, lugna sig lite med att skaffa sig egen bekräftelse va. Fast va vet jag, kanske ända stället ni får de på.

Jag känner ingen av dom andra i "härvan"...

Det var som sagt RYKTEN som gick på byn i Ljusdal...

Jag säger det igen, RYKTEN!!!!!!

Jag har inte startat RYKTENA...

Bekräftelse behöver jag inte, då skulle jag knappast vara på ett anonymt forum??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in